IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа 2,0-литров дизел с 272 к.с.

Агрегатът разчита на електрическо турбо и ще се съчетава с 10-степенен автоматик

Volkswagen показа 2,0-литров дизел с 272 к.с.

Volkswagen е готов с новаторски дизелов двигател с обем 2,0 литра и мощност от 272 к.с., който демонстрира на техническа презентация в централата си във Волфсбург, Германия.
Volkswagen показа 2,0-литров дизел с 272 к.с.
Новият 2,0-литров TDI с електрически турбокомпресор. Снимка: Volkswagen

Агрегатът един от основните продукти, чрез които Volkswagen ще трябва да отговори на новите екологични норми в Европа, които влизат в сила през 2020 г. Той е по-мощен от совите аналози, но и същевременно и по-икономичен.

Новият мотор е създаден на базата на двигателя EA288, който е широко използван в гамата на производителя. Сравнен с 2,0-литровия дизел с мощност 240 к.с., който дебютира с осмото поколение Passat, новият агрегат генерира с 14% по-висока мощност, като в същото време е с 14% по-икономичен.

Това е било възможно благодарение на двустепенна електрическа турбина, както и на новоразработена система за променливо газоразпределение и по-прецизни пиезо инжектори, работещи при налагане от 2500 бара.

Агрегатът генерира мощност от 272 к.с., което е 10 к.с. повече от 3.0-литровия дизелов V6 мотор, предлаган за новия Touareg.

Към момента няма информация за максималния въртящ момент на мотора, но от Volkswagen все пак поясняват, че той е малко по-висок от този, който развива 2,0-литровия дизел с 240 к.с. - 500 Нм.

Новият мотор с електрическа турбина ще се поставя на по-високо позиционираните модели на марката, включително на продуктовата версия на концептуалния кросовър Cross Blue.

На същата презентация във Волфсбург производителят разкри подробности и за новата си 10-степенна автоматична трансмисия. Тя трябва да влезе в серийно производство през 2016 г., като е базирана на настоящата DSG трансмисия с 6 предавки.

Новата трансмисия с кодово име DQ511 също ще бъде решаваща за постигането на по-нисък разход на гориво. Тя има 10 степи и два съединителя, като може да бъде съчетана с двигатели с максимален въртящ момент до 550 Нм.

Новият 10-степенен DSG автоматик ще се поставя на редица двигатели, включително на новия 2,0-литров дизел с 272 к.с.

Тагове: DSG tdi
0 от 500
  • #40
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    А пък Тойота си купували батериите от други фирми - да, като например Primearth EV Energy Co, която е джойнт венчър между Тойота и Панасоник и разработва батериите изцяло. Ей, ВАГончета, много сте скарани с фактите. Но пък, ако не бчхте немаше да сте заблудени, т.е. ВАГончета.
  • #39
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Ха-ха, ама те ВАГ сами си разработили батерия бе! И защо ли тогава са подписали следното споразумение с корейците от Самсунг за доставка на вече разработени от Самсунг батерии?"Samsung SDI has signed a deal to supply secondary Li-ion batteries for Volkswagen Group to power the automaker's fleet of electric vehicles"
  • #38
    7 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    a vw kato imat sobstvena bateriq, v koi sklad q durjat!? 6to ne q reklamirat i da zaleqt pazara i da ubiqt toyota!?
  • #37
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    До zoom-zoom,Защото ФВ нямаше да им купува двигателите, защото си има свои, както и това, че ФВ има собствена разработка на батерии, в която са налели милиарди и няма начин да се кооперират с БМВ. Докато Тойота си купуваха батериите от други фирми и имаха нужда от своя батерия, за да намалят разходите, се кооперираха с БМВ, като двете фирми прецепват разходите по разработката на обща батерия. Освен това Тойота закупува и дизелови двигатели от БМВ, освен това, ще използват някой платформи от БМВ, за собствени модели. Тоест Тойота са на далавера, по-малко пари в разработката на своя батерия, готови много добри дизелови двигатели от БМВ и много добри спортни платформи и двигатели от БМВ за спортните модели на Тойота, тоест още спестени пари по разработка на свои такива.
  • #36
    6 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    po-poleka s hybridniq turbo kompresor, bace...tova pri korabite se kazva vazduhoduvka i se polzva v bavnooborotnite dvigateli pri manevreni rejimi ot pone 50 godini...a ti pak blesna!realno turbina nqma, 6tot rabotnoto kolelo, koeto otrabotva energiqta na izgorelite gazove i q prevru6ta v kineti4na, kato nagnetqva vuzduh...e zameneno ot el. zadvijvane...s na6ite puti6ta edinstveno o4akvam resursa na takova "turbo" dopulnitelno da namalee...demek NENADEJNO...pone za BGto! aide popravete me...
  • #35
    6 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    и от плюене не виждате че това е първата кола с електрическо-турбо. т.е. хибриден турбо-компресор. от кога го чакам. сега чакаме да видим отговора на останалите - но е ясно че ВАГ за момента ги удариха в земята. айде да видим и някой TFSI така направен.
  • #34
    5 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    плюйте си колко искате - аз с удоволствие след 2-3г ще си взема кола с тоя мотор. моето каране е спокойно и от време на време опъвам ластици за кеф. сега карам 200кс ауди 2.0Т. това ще ме кефи още повече. кво и пука какво си плюете
  • #33
    8 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    колегата долу е пропуснал - не е само лошата нафта и масло. ами БГ майсторите дето всичко знаят. като минеш през един-двама такива и си вечен клиент. като ти кажат че дюза пикае само и само да я сменят с некоя резиклирана от техен "голям приятел и "голям спец"... а като си купиш дизел на 150к км по километраж - ясно ли ти е че е на 300к ?
  • #32
    10 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    колега, имам познат с авензис 150кс - същия мотор като 177кс но дефорсиран за лоша нафта. чисто нова я взе и доливаше по 1л масло на всеки 2000км. щото кара като за 200кс. сега колата я кара жена му - никво масло не гори. с всяка кола може да минеш 200к км без особености - ама трябва да знаеш как да караш и да се грижиш за колата
  • #31
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ауто Билд ли ги правят тези неща бе ***? *** си ти! Това, че пишеш с няколко ника мислиш ли, че не се разбира. Сега пробвай малко на маймуница за по-достоверно. :)))