IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Осмият Passat се настанява в премиум сегмента

С новата генерация на модела Volkswagen прави поредна крачка към върха през 2018 г.

Осмият Passat се настанява в премиум сегмента

Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Във Volkswagen AG са си поставили доста амбициозна цел - през 2018 г. да станат най-големия производител в света. Първоначално крайният срок бе 2020 г., но темповете, с които се развива германският концерн, позволиха това да бъде възможно и по-рано. Един от основните модели, които трябва да помогне за постигане на този резултат е новия Volkswagen Passat - автомобил, от който всеки ден се продават по над 3000 бройки. Да, няма грешка - един на 29 секунди, два в минута, 126 за час и така нататък. Всеки може да сметне сам за какви обеми на продажби става дума.

Имахме възможност да тестваме осмата генерация на популярния модел. И да се убедим, че последното поколение на Passat е един напълно нов автомобил - и като платформа, и като дизайн, и като технологии, и като двигатели. И докато досега моделът бе приеман като седан или комби от средния клас, вече прави сериозна крачка нагоре в йерархията. Неслучайно във Volkswagen вече не броят досегашните си конкуренти, а се прицелват в BMW 3-Series.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Машината е изградена на новата архитектура на концерна - MQB, на която бе направено и седмото поколение на Golf. Дължината на Passat е 4767 мм, широчината - 1832 мм, а височината - 1456 мм. Така осмата генерация е с 2 мм по-къса, с 12 мм по-широка и с 14 по-ниска от предшественика и. Същевременно междуосието е увеличено със 79 мм и вече достига 2791 мм, което прави машината по-просторна и агресивна. За това спомагат и по-големите колела, както и издължената решетка на радиатора.

Предните светлини са напълно различни от тези на седмия Passat, като в тях са интегрирани диодни дневни фарове. Специално за модела за разработени LED-светлини, достъпни за по-високите нива на оборудване. Серийното обаче са достъпни LED задни светлини, които правят автомобила още по-атрактивен.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Сравненията с премиум сегмента се натрапват още с влизането в автомобила. Дори базовото оборудване е доста богато и модерно, като огромно впечатление правят дигиталните уреди пред водача. При желание от негова страна те могат да бъдат и аналогови. Качеството на материалите бе на високо ниво още при предишната генерация на модела, но сега германците са се опитали да надминат себе си. Седалките са максимално удобни, като помнят голям брой позиции и настройки. Благодарение на големите прозорци водачът има отлична видимост.

От Volkswagen се похвалиха и с увеличение на място за возещите се отзад пътници. Въпреки общото намаляване на размерите на автомобила, височината в салона се е увеличила. Проблем при седана могат да се окажат пътници с височина над 190 см (един такъв се вози известно време на задна седалка и бе принуден да накланя главата си настрани), но пък мястото за краката е по-голямо. Както седана, така и комбито предлагат големи багажници. Товарният обем на седана е 650 литра - нещо, което поне до момента е без конкуренция в този клас.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Осмата генерация на модела се предлага и с най-модерните системи, подпомагащи водача. Сред тях е Еmergency Assist, която реагира, щом водачът загуби контрол над автомобила. Тя предупреждава шофьора и пътниците, след което поема контрол, като спира колата, без да напуска лентата на движение.

Налице е и технологията Area View, действаща с помощта на сензори и камери, разположени отпред, отстрани и отзад на автомобила. Те предават на дисплея в салона картина от случващото се около машината и максимално улесняват водача при паркиране. Системата спомага за предотвратяването или поне за намаляването на силата на удара при инцидент. Тя следи с датчици зоната пред автомобила и разпознава пресичащите хора. Предупреждава и спира автоматично, ако шофьорът не реагира на опасността.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Многофункционалното табло на Passat предлага обширна и вариативна информация. Водачът разполага с възможности да интегрира картата от навигационната система в дисплея зад волана и така няма нужда отклонява поглед в страни. Може сам да настройва цветовете и яркостта на изображенията, а чрез различните информационни профили може да зададе още данни, които да допълват основните - оборотомер, скоростомер и др.

Нова е и система Trailer Assist, която е предназначени за улеснение на паркирането на ремарке. Единственото, което трябва да направиш, е да зададеш посоката и правилния ъгъл и автомобилът сам започва да извършва прецизната маневра. А от водача се изисква единствено да подава газ или да натиска спирачката.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Всички тези технологии са комбинирани с голям избор от задвижващи агрегати, които са с 20% по-икономични и по-екологични от тези на предишното поколение на модела. Осмата генерация на Passat ще се предлага с 10 двигателя с турбина и директно впръскване, но на този етап са достъпни само 3 от тях. Именно те трябва и да бъдат най-популярните сред клиентите. Двата дизела са с обем 2.0 литра, като предлагат мощност от 240 или 150 к.с., а бензиновият е добре познатият 1.4 TSI с мощност 150 к.с. и технология за деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване.

Естествено е да стартираме с по-мощния от двата дизела. Двулитровият би-турбо мотор е перфектният за тази машина по две причини. Първата е високият въртящ момент - 500 Нм, а вторият - разходът на гориво, който при сериозно настъпване дава разход от 6.4 л/100 км. Той бе комбиниран със системата за задвижване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия, благодарение на които машината се представя отлично на пътя.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
По-слабият дизел със своите 150 к.с. също няма проблеми, а разходът на гориво при него е с повече от литър надолу. За тези, които не харесват машините с такова гориво, версията с бензиновия мотор също е приемлива. Тя се съчетава с 6-степенна механична трансмисия, като открихме лек проблем именно при тази версия. Особено при изкачване се усеща лека липса на достатъчно мощност, но пък може и да си въобразяваме. Още повече, че току-що бяхме сменили тестовите автомобили, като предишният беше с 240 к.с. И още нещо - няма как да скрием симпатиите към комбито с 4х4.

Бензиновият мотор ще бъде достъпен и със 7-степенна DSG-трансмисия. На по-късен етап се очаква и дизелов вариант със 190 к.с., за който ще се предлага и DSG-скоростна кутия с 6 предавки. Освен седана и комбито предстои да видим още версия R-Line (с около 300 к.с.), както и хибридна модификация. Няма да се мине и без СC, който също обещава да бъде доста атрактивен. Това обаче предстои.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
А началото вече е дадено и първите продажби на новия Passat в България са факт. Цените на модела стартират от 41 650 лв. за версията с 1.4 TSI и 125 к.с., която предстои да се появи, но вече може да бъде поръчвана. Най-скъпата модификация с 2.0-литровия TDI с 240 к.с. и 7-степенна DSG е оценена на 73 755 лв.

Снимка: Automedia.bg, Volkswagen

 

Тагове: volkswagen passat
0 от 500
  • #68
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    To za vsiaka kola si ima pytnici. Tova obache ne znachi che ako te e izprevaril Trabant to toj e po-klasen. Tiia deto me izprevarvat tuk na magistrala chet niamat. Zasichat taka, che ako biaha v BG na pyrviia svetofar biha gi skysali ot boi. I kakvo kazva tova za kachestvata na kolite koito karat?
  • #67
    4 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    porsche iztok - generalen sponsor na mediqta! za nikoi drug proizvoditel nema tolkova naduhan otziv pri nov model! i koe po-to4no postavi passat v PREMIUM segmenta!? nqma kak edin avtomobil da sudurja dumi4kata "naroden" v zaglavieto si i da pretendira, a i imaiki modeli kato up...vij, primerno JAGUAR...
  • #66
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до: Бай Коста ( преди 9 години )
    Абсолютно си прав.Винаги съм го казвал това,че не може премиум да ти бъде малка кола.Няма такъв филм.Не може да си вземеш табуретка и да си представяш,че си седнал във фотьойл.Ама,че табуретката била с кожа или с незнам си какво е без значение.Табуретката си е табуретка.И най-смешно ми става,като почнат да се пъчат някой производите с претенции,че са премиум,а повечето им продажби са под средния клас.Какъв премиум може да е БМВ1 примерно,като със зор влизам вътре без да съм дебел или едър човек.
  • #65
    8 rate up comment 4 rate down comment
    патил ( преди 9 години )
    Последния добър Пасат беше Б4.След него всичко е ебсолютен леш.Говоря от собствен опит.Б4-ката ми беше 2.0 115 к.с.Желязна кола.Няма чупене това животно.С обикновено АГУ беше и харчеше 10-12/100 без значение в града или извън него.Мотора беше над 500 000 км и беше пушка.Въртиш и пали.Масло не пипваше.Няма ги вече тези безпроблемни мотори.Удариха ме и колата стана тоталка.След нея взех Б5-***.Б6-още по-голям.Няколко Голфа също минаха през ръцете ми,ни и те не стават и се отказах от марката.
  • #64
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Коста ( преди 9 години )
    Караницата тук май е неизбежна и щях да си мълча, ама няма мнения в посока на моето мислене, та ще се обадя. Аман от етикета ПРЕМИУМ! За мен премиумите започват от А6, БМВ5 и Е класа. Такива като А класа, единици, двойки и тройки са премиум, ама друг път. Пасатът поне е достатъчно широк и удобен, пука ми в каква категория го водят. Аз самият карам Волво, много по-здраво е от предишното ми БМВ, но всеки си има право на избор. Моят е: По-добре голям Опел, отколкото малък Мерцедес.
  • #63
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А що сте сложили снимки освен на пассат и на ауди а 8 и на скода суперб? те верно че си приличат ама нали статията е за пассат...опраете си статията аутомедия :Д :Д :Д :Д :Д :Д
  • #62
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А да и думата "плюват" която ползваш е показателна за това каква култура имаш и колко си учил ... хахах няма как по-образован индивид да е фен на VW ...
  • #61
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    хАхАха Що за *** ще каже " много малко тойоти са ме задминавали" хахахахахахахах АхахАХАхАх Човек, който си мисли, че с пасата си дизел е фактор на пътя е доказано НЕразбиращ от автомобили. А разбира се и доказан комплексар, който не вижда по-далече от 15 годишния си кошник. Извинявай ама да изтъкваш качества откъм спортно каране на пасат ... е меко казано смешно.
  • #60
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пасат е най-скапващата се кола на ФВ след туран. Да видим дали и тази ще е така. Последните три стохилядикилометрови теста на пасат в ауто билд са жива трагедия.
  • #59
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Реалисте, 15 годишен пасат дизел караш а? Ако можеш поне още толко го карай, че следващата ти кола а и на всички нас на 15 си ражден ден ще е пълен скрап.