IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen показа 2,0-литров дизел с 272 к.с.

Агрегатът разчита на електрическо турбо и ще се съчетава с 10-степенен автоматик

Volkswagen показа 2,0-литров дизел с 272 к.с.

Volkswagen е готов с новаторски дизелов двигател с обем 2,0 литра и мощност от 272 к.с., който демонстрира на техническа презентация в централата си във Волфсбург, Германия.
Volkswagen показа 2,0-литров дизел с 272 к.с.
Новият 2,0-литров TDI с електрически турбокомпресор. Снимка: Volkswagen

Агрегатът един от основните продукти, чрез които Volkswagen ще трябва да отговори на новите екологични норми в Европа, които влизат в сила през 2020 г. Той е по-мощен от совите аналози, но и същевременно и по-икономичен.

Новият мотор е създаден на базата на двигателя EA288, който е широко използван в гамата на производителя. Сравнен с 2,0-литровия дизел с мощност 240 к.с., който дебютира с осмото поколение Passat, новият агрегат генерира с 14% по-висока мощност, като в същото време е с 14% по-икономичен.

Това е било възможно благодарение на двустепенна електрическа турбина, както и на новоразработена система за променливо газоразпределение и по-прецизни пиезо инжектори, работещи при налагане от 2500 бара.

Агрегатът генерира мощност от 272 к.с., което е 10 к.с. повече от 3.0-литровия дизелов V6 мотор, предлаган за новия Touareg.

Към момента няма информация за максималния въртящ момент на мотора, но от Volkswagen все пак поясняват, че той е малко по-висок от този, който развива 2,0-литровия дизел с 240 к.с. - 500 Нм.

Новият мотор с електрическа турбина ще се поставя на по-високо позиционираните модели на марката, включително на продуктовата версия на концептуалния кросовър Cross Blue.

На същата презентация във Волфсбург производителят разкри подробности и за новата си 10-степенна автоматична трансмисия. Тя трябва да влезе в серийно производство през 2016 г., като е базирана на настоящата DSG трансмисия с 6 предавки.

Новата трансмисия с кодово име DQ511 също ще бъде решаваща за постигането на по-нисък разход на гориво. Тя има 10 степи и два съединителя, като може да бъде съчетана с двигатели с максимален въртящ момент до 550 Нм.

Новият 10-степенен DSG автоматик ще се поставя на редица двигатели, включително на новия 2,0-литров дизел с 272 к.с.

Тагове: dsg tdi
0 от 500
  • #50
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Да, ВАГ пак натриха носовете на полуграмотните си фенчета с двусмислена пропагандна партенка.
  • #49
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    В оригиналния ПР на ВАГ се казва "An intelligent advanced development of this TDI might take the following form: the power of the two-litre engine could be increased to 200 kW / 272 PS by the use of a variable valve train, further optimised gas exchange cycles and what is known as an electric booster."Обърни особено внимание на думата "might"
  • #48
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Баварец, разбира се че има хибридни турбота, но има голяма разлика между прототипите от Формула1 или в лабораториите на Мицубиши и серийното на ВАГ което е още на хартия. А това на ВАГ ще бъде на хартия докато не влезе в серийно производство. Засега не виждам такива изгледи.
  • #47
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А бе, VW отново натриват носовете на японците. Направиха ги за смях.
  • #46
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    до zoom-zoom - на корабните дизели им слагат духалки по простата причина че са двутактови - там трябва принудително да издухаш изгорелите газове и да вкараш пресен въздух.
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    хибридно турбо се ползва във F1. каква хартия те гони. а какъв точно инвертор им трябва си е инженерно решение. за мен най-добрия вариант за в бъдеще ще бъде отделен ел.компресор - какъвто предполагам са сложили тук и в добавка комапаунд-генератор. такива неща вече има , но са скъпи. ако не поевтинеят - няма да ги сложат.
  • #44
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    бавареца, хибридното турбо е още на хартия. Ауди се отказаха да го ползват в прототипа си във WEC поради съмнения в надеждността. При това положение те какво кара да мислиш че скоро ще го има в серийна версия? Имай предвид че за хибридно турбо трябват допълнителни 36 или 48 Волта инвертор и батерия, т.е. микрохибридна система. А концепцията е доста стара - Мицубиши имаха прототип на хибридно турбо още 2006-та.
  • #43
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Батерията на ФВ още не е пусната на пазара, но е разработена"Да, сигурно. Само дето е разработена от Самсунг в Южна Корея.
  • #42
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До zoom-zoom ( преди 9 години )
    Батерията на ФВ още не е пусната на пазара, но е разработена, с нея ще бъдат оборудвани електрическите ФВ, както и е-трон на Ауди ще я видим и в моделите на Порше.
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    няма голяма разлика дали е хибридно турбо или са добавили отделен електрически компресор към турбото - те са си преценили параметри и цена. важното е че са първите нали. кво ми говориш за кораби - купи си кораб тогава.