IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lada с ново лице от догодина

Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка

Lada с ново лице от догодина

Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.
Lada с ново лице от догодина
Vesta и X-Ray

Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.

Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.

Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.
Lada с ново лице от догодина
Vesta

Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.

Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който според Андерсон е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия.

Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.

"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.

За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.

"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.
Lada с ново лице от догодина
X-Ray

Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.

Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).

"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.

Снимки: Lada

Тагове: lada vesta lada x-ray
0 от 500
  • #24
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    А на въпроса, какво сме направили ние? Ами сега Русия е 147 млн. (с Крим), а ние сме 7.3 млн. Братушките се опитват да правят по-евтина дачия с краден дизайн. При това са купени от Рено-Нисан. Сами нищо, ама нищо не направиха. Ние поне правим китайски коли. ЧОВЕК РУСНАЦИТЕ САМО ДЕТО МЕРЦЕДЕС НЕ ПРАВЯТ А НИЕ САМО ЕДНА КИТАЙСКА КОЛА А КОЛКОТО ДО ЛАДА ТЯ Е РУСКА МАРКА ПАТЕНТОВАНА В РУСИЯ ПРАВИ СИ СМЕТКАТА
  • #23
    22 rate up comment 5 rate down comment
    нали ( преди 10 години )
    до анонимен колко руснаци живеят в Бургас зимата и един не можеш да видиш и аз го казвам от собственни наблюдения бабички и дядовци брато имат вили по черноморието ни и не ми казвай че това не е така не само ти си усведомен
  • #22
    23 rate up comment 3 rate down comment
    ОЖ ( преди 10 години )
    до rd Забелижи че в статията не се споменава и нито едно френско име.
  • #21
    31 rate up comment 8 rate down comment
    rd ( преди 10 години )
    Браво на Рено! Ще вземат да вдигнат на крака още един соц.*** след Дачия! Пътят към успеха е ясен - в статията не се цитира нито едно руско име :)
  • #20
    30 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колкото да Русия, единствените които се заселват в България, а не бягат от нея, са руснаци. Това трябва да ви казва всичко. Аз съм от Бургас и си нямате представа колко руснаци живеят тук и в Поморие. Рядко ще влезеш в голям магазин и няма да чуеш руска реч. Аз нямам нищо против тях. Позитивно съм настроен, но държавата им не струва. Те за това и бягат. Бил съм там две години и знам какво говоря.
  • #19
    27 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    А на въпроса, какво сме направили ние? Ами сега Русия е 147 млн. (с Крим), а ние сме 7.3 млн. Братушките се опитват да правят по-евтина дачия с краден дизайн. При това са купени от Рено-Нисан. Сами нищо, ама нищо не направиха. Ние поне правим китайски коли.
  • #18
    27 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колкото до ладите, някой е писал, че били спортни. Този човек явно мрази руснаците в червата, за да се изгаври по този начин. Копие на несполучливия Фиат 124 от средата на 60-те години, който за 30 години имаше най-мощен двигател 1.6 82 коня. Не се смейте! Това е истината, колкото и нелепа да е. Германците за това време не просто дърпаха напред, направо летяха. При това тогава Германия беше 58 млн., а СССР 280 млн. Извода: те толкова могат. Генетично *** са.
  • #17
    23 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Като говорите за Дачия, поне кажете къде е по качество за последната година. Румънците могат да бъдат горди, че има едни по-зле от тях, Фиат. Това е ирония, разбира се. Не знам какви поръчки имали в Германия, но това което пише за тях от тамошната преса е потресаващо. Смайващо ниско качество. Списъкът с дефекти е безкраен. Но да оставим техническата част. То е ясно, че са мега трошки. Пише, за материалите в салона. Две годишен Дъстър изглеждал вътре като 12 годишна западна кола.
  • #16
    38 rate up comment 3 rate down comment
    KLASIKA ( преди 10 години )
    Не знам какво има да се плюе ????Какво като е Дачия ?...или пардон какво като е Рено?Дизайнерите на Дачия направиха шедъовър и сега не могат да смогнат от поръчки в Германия !!!!...Евала !!!! ...-плюс хубавата моторизация на Рено.Винаги съм казвал:-Дизайна е ПОЧТИ-определящ!!!...+ качество задоволително....На Руските дизайнери им е било още по-трудно!!!!Получиха задача да не развалят успешния дизайн на Дачия и в същото време да не е точно копие,а да си е кола с своелице!!!!....а *** го направи!!!!.....Германците да го разпознаят като нещо вече одобрено от тях и в същото време да не го повтаря !?!?!??!Някой от вас замислял ли се по този казус ?.....*** го направи !.....а виждате,че може ,и така,че Евала!.......Кросоувъра на Нисан пък така са го променили,че е почти перфектен.ДА НЕ БИ ЛЕКСУС,МЕРЦЕДЕС,КРАЙСЛЕР,ИНФИНИТИ,ТОЙОТА,АУДИ,БМВ,И ДА НЕ СПОМЕНАВАМ ВСИЧКИ!!!!......,НЕ СИ МЕНКАТ,РАЗРАБОТВАТ,ПРОЕКТИРАТ ЗАЕДНО РАЗНИ ШАСИТА,ДВИГАТЕЛИ,ТРАНСМИСИИ,КУПЕТА,ЧЕ И МОДЕЛИ И ДИЗАЙНИ ЛЕКО ПРЕОБРАЗЕНИ ???.....ВСИЧКО ЖИВО ПРАВИ ЗАЕДНО КАКВОТО И КАКТО МОЖЕ ,ЗАЩОТО ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА Е ТЕГАВА,ПЪК И СЪВРЕМЕННИТЕ ДИЗАЙНЕРИ НЕ СТИГА,ЧЕ СА СПЕЧЕНИ ПО ПРЕЗУМЦИЯ,НО И ИМ НАЛАГАТ И ЗВЕРСКИ ДИЗАЙНЕРСКИ ОГРАНИЧЕНИЯ ПО КОЛИТЕ,ЗАРАДИ МЕРКИТЕ ПО-БЕЗОПАСНОСТ!!!!.....а колите се разработват заедно ,защото средствата са петорни за разработване на машини които уж да не цапат земята и ТОЧКА!ТАКА,ЧЕ КОЙ СТРОИ И ТВОРИ СЕГА САМ ,ПИТАМ АЗ И ОТГОВОР НЕ ИСКАМ................
  • #15
    18 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Много разбирачи много нещо , като ги сравнявате с Дачия знаете ли кой седи зад и зад Дачия и зад Лада...