IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобил с много лица

Peugeot 3008 съчетава качествата на ван, комби и кросовър

Автомобил с много лица

Кросовърите са новите многофункционални автомобили на Европа. Те стават все по-популярни, като около половината от продажбите им се падат на предложения със задвижване към само предния мост. Това позволява постигането на по-достъпна цена и съответно ги превръща в алтернатива на комбитата и вановете.

Именно такъв автомобил, съчетаващ най-доброто от трите сегмента, е Peugeot 3008. Моделът не е особено нов - появи се още през 2009 година, но наскоро премина през модернизация и ние проверихме в какво се изразява тя.
Автомобил с много лица
Обновлението при 3008 не е особено мащабно - засяга най-вече външния вид и оборудването, но придава на френския автомобил актуална и модерна визия.

На външен вид новата версия се различава най-вече в предницата, която е изпълнена в новия стил на Peugeot и носи отличителните белези на най-новите модели на марката. Те засягат решетката на радиатора, бронята и формата на фаровете. В задната част промените не са толкова видими, като засягат предимно светлините. Те са с променена форма спрямо модела от 2009 г., а също така са оборудвани с LED технология.

Що се касае до салона, там французите са решили да не пипат много, много. В купето материалите са на високо ниво, уредите - семпли, но красиви, а позицията на шофьора - точна. За последното се грижат удобните седалки, воланът, който се регулира по височина и дълбочина, и оптималната видимост, която предоставя по-високо разположената позиция при шофиране. Въпреки че 3008 е симбиоза между кросовър, ван и комби, на шофьорското място атмосферата е по-скоро както в кокпита на спортна кола. Това се дължи на широката централна конзола, разделяща предните две кресла, разположението и формите на уредите, късия скоростен лост и прецизното управление. Предното стъкло е скосено, което засилва усещането за спортен автомобил, но оказва известен дискомфорт при излизане от автомобила.
Автомобил с много лица
Сред новостите в оборудването виждаме допълнителна жабка пред колената на шофьора и подобрен парктроник, който измерва разстоянието, когато се налага наместване на автомобила между други коли - нужно е само да се спре успоредно на пътя, да се подаде мигач в посоката на паркиране и автомобилът изчислява дали маневрата може да се получи безаварийно. Друга ценна система за асистиране е прозрачният хедъп дисплей, който излиза над таблото на нивото на очите. От него шофьорът се информира за скоростта и данните от темпомата, без изобщо да отклонява погледа си от пътя по време на движение.
Автомобил с много лица
Peugeot 3008 е от предложенията, които не могат да се оборудват със система за задвижване на четирите колела (изключение прави хибридната версия). Това вероятно е недостатък, от който обаче французите са се възползвали. Вместо да поставят скъпа 4х4 система, те предлагат опционалната технология Grip Control. Системата за оптимизиране на сцеплението с пътя предлага 5 различни режима - Стандартен, Сняг, Всъдеход (Кал/Мокра трева), Пясък и ESP off, като би трябвало да бъде достатъчна за нуждите на шофьорите, които рядко напускат асфалтираните пътища.
Автомобил с много лица
Без промяна спрямо по-старата версия на модела е и багажникът. Той предлага обем от 510 литра, може да се регулира на 3 нива, а при сгъването на задните седалки, което става с дърпане на лост, обемът на пространството се увеличава до 1604 л. Освен това вратата на багажника се състои от 2 части. Горната се отваря стандартно заедно с прозореца. При необходимост долната също може да се отвори и да се изравни с пода. Сериозният плюс на този елемент при 3008 е, че издържа натоварване от цели 200 кг.

Всичко това няма да е особено полезно, ако колата не разполага с подходящ двигател. Оптималният за 3008 е 2.0-литровият HDI мотор с мощност 150 к.с. Той е снабден със системата Dynamic Rolling Control на задния мост, осигуряваща отличен контрол над страничното накланяне на автомобила и оптимално действие на амортисьорите. С този агрегат разходът на гориво може да падне под 5.3 л/100 км, в зависимост от начина на управление.
Автомобил с много лица
Що се касае до цените, при обновеното Peugeot 3008 те стартират от малко над 40 000 лв. В зависимост от оборудването те могат да преминат 55 000 лв. Предимството при модела е наличието на хомологация №1, което привлича бизнес клиентите.
Автомобил с много лица
Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: Peugeot 3008
0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    иван ( преди 11 години )
    така е модерно сега :)и бмв-та и аудита са с подобни диплеи - нещо не могат да им измислят дизайна на прибиращите се екрани
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не е лошо, даже интериора е много приятен, централната конзола е като на спортен автомобил. Но тоя хед ъп дисплей е някакво ужасно недоразумение.
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    иван ( преди 11 години )
    особена красота от сув рядко можеш да очакваш. по принцип идеята им е да се функционални. Интериора обаче ми харесва много
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ви Анонимен ( преди 11 години )
    Друго си е да оплюеш.Ми вземи направи по добро ти,като си спец в дизайна.
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Преди не ме кефише но в града се появиха няколко с много готини цветове едно ярко червено и някакво мастилено лилаво. От тогава почна нещо да ме кефи. На живо изглежда по различно.
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кросовърите са новите многофункционални автомобили на Европа. Те стават все по-популярни, като около половината от продажбите им се падат на предложения със задвижване към само предния мост. Браво, Европа откри топлата вода. Още преди 30-40 г съветските коли изпълняваха същата функция (като изключим 4х4) - висок просвет и движение по къра.