IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобил с много лица

Peugeot 3008 съчетава качествата на ван, комби и кросовър

Автомобил с много лица

Кросовърите са новите многофункционални автомобили на Европа. Те стават все по-популярни, като около половината от продажбите им се падат на предложения със задвижване към само предния мост. Това позволява постигането на по-достъпна цена и съответно ги превръща в алтернатива на комбитата и вановете.

Именно такъв автомобил, съчетаващ най-доброто от трите сегмента, е Peugeot 3008. Моделът не е особено нов - появи се още през 2009 година, но наскоро премина през модернизация и ние проверихме в какво се изразява тя.
Автомобил с много лица
Обновлението при 3008 не е особено мащабно - засяга най-вече външния вид и оборудването, но придава на френския автомобил актуална и модерна визия.

На външен вид новата версия се различава най-вече в предницата, която е изпълнена в новия стил на Peugeot и носи отличителните белези на най-новите модели на марката. Те засягат решетката на радиатора, бронята и формата на фаровете. В задната част промените не са толкова видими, като засягат предимно светлините. Те са с променена форма спрямо модела от 2009 г., а също така са оборудвани с LED технология.

Що се касае до салона, там французите са решили да не пипат много, много. В купето материалите са на високо ниво, уредите - семпли, но красиви, а позицията на шофьора - точна. За последното се грижат удобните седалки, воланът, който се регулира по височина и дълбочина, и оптималната видимост, която предоставя по-високо разположената позиция при шофиране. Въпреки че 3008 е симбиоза между кросовър, ван и комби, на шофьорското място атмосферата е по-скоро както в кокпита на спортна кола. Това се дължи на широката централна конзола, разделяща предните две кресла, разположението и формите на уредите, късия скоростен лост и прецизното управление. Предното стъкло е скосено, което засилва усещането за спортен автомобил, но оказва известен дискомфорт при излизане от автомобила.
Автомобил с много лица
Сред новостите в оборудването виждаме допълнителна жабка пред колената на шофьора и подобрен парктроник, който измерва разстоянието, когато се налага наместване на автомобила между други коли - нужно е само да се спре успоредно на пътя, да се подаде мигач в посоката на паркиране и автомобилът изчислява дали маневрата може да се получи безаварийно. Друга ценна система за асистиране е прозрачният хедъп дисплей, който излиза над таблото на нивото на очите. От него шофьорът се информира за скоростта и данните от темпомата, без изобщо да отклонява погледа си от пътя по време на движение.
Автомобил с много лица
Peugeot 3008 е от предложенията, които не могат да се оборудват със система за задвижване на четирите колела (изключение прави хибридната версия). Това вероятно е недостатък, от който обаче французите са се възползвали. Вместо да поставят скъпа 4х4 система, те предлагат опционалната технология Grip Control. Системата за оптимизиране на сцеплението с пътя предлага 5 различни режима - Стандартен, Сняг, Всъдеход (Кал/Мокра трева), Пясък и ESP off, като би трябвало да бъде достатъчна за нуждите на шофьорите, които рядко напускат асфалтираните пътища.
Автомобил с много лица
Без промяна спрямо по-старата версия на модела е и багажникът. Той предлага обем от 510 литра, може да се регулира на 3 нива, а при сгъването на задните седалки, което става с дърпане на лост, обемът на пространството се увеличава до 1604 л. Освен това вратата на багажника се състои от 2 части. Горната се отваря стандартно заедно с прозореца. При необходимост долната също може да се отвори и да се изравни с пода. Сериозният плюс на този елемент при 3008 е, че издържа натоварване от цели 200 кг.

Всичко това няма да е особено полезно, ако колата не разполага с подходящ двигател. Оптималният за 3008 е 2.0-литровият HDI мотор с мощност 150 к.с. Той е снабден със системата Dynamic Rolling Control на задния мост, осигуряваща отличен контрол над страничното накланяне на автомобила и оптимално действие на амортисьорите. С този агрегат разходът на гориво може да падне под 5.3 л/100 км, в зависимост от начина на управление.
Автомобил с много лица
Що се касае до цените, при обновеното Peugeot 3008 те стартират от малко над 40 000 лв. В зависимост от оборудването те могат да преминат 55 000 лв. Предимството при модела е наличието на хомологация №1, което привлича бизнес клиентите.
Автомобил с много лица
Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: Peugeot 3008
0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не е нужно някой да е склонен - на сайта на пежо в ценовата листа има информация кое колко струва колко носи и колко тегли
  • #25
    3 rate up comment 4 rate down comment
    иван ( преди 11 години )
    данни не съм гледал но съм склонен да се съглася че съв-овете ще се справят по-добре с големи ремъркета и каравани предвид по-идентичните размерино като цяло са скъпа играчка която уж е за офроуд но с малки изключения тотално не става (Х5 и кайен не съм съгласен че стават за офроуд) висока кола с хубави гуми и кадърно задкормилно минава навсякъде
  • #24
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Карайте си джипките ( преди 11 години )
    При джипът имаш почти двойно по-високи разходи.Пример- 1.гуми почти двойно по-скъпи.2.Окачване - пак двойно по-скъпо.Имаш задвиждане и отпре и отзад.3.Разход гориво- по-висок заради по-голямото тегло и Високо челно.Какво получаваш насреща-1.винаги по-лоша динамика от еквивалентен автомобил2. по-лоша возия на по-висока цена...честито!
  • #23
    3 rate up comment 7 rate down comment
    до: autoenthusiast ( преди 11 години )
    Я пак хубаво виж за теглото на ремаркетата,че пак лъжеш,като ***!
  • #22
    10 rate up comment 2 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    @Дебелия - 100% си прав, но надявам се скоро тези отворковци да почнат да ги вдигат от тротоарите, защото заради тях трябва да ходим по платното.
  • #21
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Дебелия ( преди 11 години )
    Напълно съм съгласен с долните мнения. Една лека кола има доста повече предимства от един СУВ. За българина обаче е много важно да паркира по-лесно на високи бордюри, в Европа това е забранено.
  • #20
    6 rate up comment 1 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    За 3008 Макс. теглена маса в случай на ремарке със спирачки - 1500 кг.При съответното 308 - 1600 кг.
  • #19
    5 rate up comment 4 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Единственото вярно е, че по-високата позиция на седена е удобна, но дали компенсира всички неостатъци като описаните долу + повисок разход и по кофти управляемост?В заключение SUV е фешън играчка.Тук изключвам високите класове които в една или друга област имат предимства като:Японските офроудъри (LC, Pajero, Patrol и др.), X5, Touareg, Cayenne и компания.
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Към Дедовия:Глупост 2: ожеш ремарке да закачиш и да теглиш поне 2 пъти по-голямо и тежко отколкото комбитоВ този клас SUV няма разлика в капацитета на теглене - виж която искаш марка с аналогични комбита и SUV.Често комбито дори има по голям товарен капацитет защото е по-леко.
  • #17
    8 rate up comment 3 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Към Дедовия:Глупост 1: По-стабилни и по-безопасни саСУВ-овете като този заради по голямото тегло и по висок център на тежестта са по НЕстабилни и опасни:-По дълъг сприачен път-По лесно се преобръщат-По трудно се овладяват на хлъзгава настилка-По неустойчиви са при резки маневри в рискова ситуацияЕдинственото им предимство е, че при тежка катастрофа теоретично могат да запазят повече пътниците, но от друга страна вероянтостта за такава с SUV е по-голяма.