IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобил с много лица

Peugeot 3008 съчетава качествата на ван, комби и кросовър

Автомобил с много лица

Кросовърите са новите многофункционални автомобили на Европа. Те стават все по-популярни, като около половината от продажбите им се падат на предложения със задвижване към само предния мост. Това позволява постигането на по-достъпна цена и съответно ги превръща в алтернатива на комбитата и вановете.

Именно такъв автомобил, съчетаващ най-доброто от трите сегмента, е Peugeot 3008. Моделът не е особено нов - появи се още през 2009 година, но наскоро премина през модернизация и ние проверихме в какво се изразява тя.
Автомобил с много лица
Обновлението при 3008 не е особено мащабно - засяга най-вече външния вид и оборудването, но придава на френския автомобил актуална и модерна визия.

На външен вид новата версия се различава най-вече в предницата, която е изпълнена в новия стил на Peugeot и носи отличителните белези на най-новите модели на марката. Те засягат решетката на радиатора, бронята и формата на фаровете. В задната част промените не са толкова видими, като засягат предимно светлините. Те са с променена форма спрямо модела от 2009 г., а също така са оборудвани с LED технология.

Що се касае до салона, там французите са решили да не пипат много, много. В купето материалите са на високо ниво, уредите - семпли, но красиви, а позицията на шофьора - точна. За последното се грижат удобните седалки, воланът, който се регулира по височина и дълбочина, и оптималната видимост, която предоставя по-високо разположената позиция при шофиране. Въпреки че 3008 е симбиоза между кросовър, ван и комби, на шофьорското място атмосферата е по-скоро както в кокпита на спортна кола. Това се дължи на широката централна конзола, разделяща предните две кресла, разположението и формите на уредите, късия скоростен лост и прецизното управление. Предното стъкло е скосено, което засилва усещането за спортен автомобил, но оказва известен дискомфорт при излизане от автомобила.
Автомобил с много лица
Сред новостите в оборудването виждаме допълнителна жабка пред колената на шофьора и подобрен парктроник, който измерва разстоянието, когато се налага наместване на автомобила между други коли - нужно е само да се спре успоредно на пътя, да се подаде мигач в посоката на паркиране и автомобилът изчислява дали маневрата може да се получи безаварийно. Друга ценна система за асистиране е прозрачният хедъп дисплей, който излиза над таблото на нивото на очите. От него шофьорът се информира за скоростта и данните от темпомата, без изобщо да отклонява погледа си от пътя по време на движение.
Автомобил с много лица
Peugeot 3008 е от предложенията, които не могат да се оборудват със система за задвижване на четирите колела (изключение прави хибридната версия). Това вероятно е недостатък, от който обаче французите са се възползвали. Вместо да поставят скъпа 4х4 система, те предлагат опционалната технология Grip Control. Системата за оптимизиране на сцеплението с пътя предлага 5 различни режима - Стандартен, Сняг, Всъдеход (Кал/Мокра трева), Пясък и ESP off, като би трябвало да бъде достатъчна за нуждите на шофьорите, които рядко напускат асфалтираните пътища.
Автомобил с много лица
Без промяна спрямо по-старата версия на модела е и багажникът. Той предлага обем от 510 литра, може да се регулира на 3 нива, а при сгъването на задните седалки, което става с дърпане на лост, обемът на пространството се увеличава до 1604 л. Освен това вратата на багажника се състои от 2 части. Горната се отваря стандартно заедно с прозореца. При необходимост долната също може да се отвори и да се изравни с пода. Сериозният плюс на този елемент при 3008 е, че издържа натоварване от цели 200 кг.

Всичко това няма да е особено полезно, ако колата не разполага с подходящ двигател. Оптималният за 3008 е 2.0-литровият HDI мотор с мощност 150 к.с. Той е снабден със системата Dynamic Rolling Control на задния мост, осигуряваща отличен контрол над страничното накланяне на автомобила и оптимално действие на амортисьорите. С този агрегат разходът на гориво може да падне под 5.3 л/100 км, в зависимост от начина на управление.
Автомобил с много лица
Що се касае до цените, при обновеното Peugeot 3008 те стартират от малко над 40 000 лв. В зависимост от оборудването те могат да преминат 55 000 лв. Предимството при модела е наличието на хомологация №1, което привлича бизнес клиентите.
Автомобил с много лица
Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: Peugeot 3008
0 от 500
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до: Анонимен,който ( преди 11 години )
    прави сметки на хората за гумите.Не аз,а точно ти си *** и абсолютен комплексар.Знаеш ли защо?Защото си тръгнал да правиш сметка на тоз и оня с какво кара.И не,аз никъде не съм писал,че карам 70% магистрала.Нещо си се объркал,както си се объркал за всичко останало.Само за протокола ще ти кажа,че двете ми коли съм ги купувал нови,обути с оригинални джанти и гуми.Кашкай със 17-киМицубиши Ево с 19-киДруг път ще те помоля,по-кротко си показвай селянията без да обиждаш!
  • #35
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз който писах, че карам 70% магистрала:Първо коментара за гумите не е мойВторо, не живея в България, а в чужбина и от която точка А до Б да тръгнеш има магистрали.Трето, комплексар не съм, защото на никого не съм казал що си си купил такава кола или едиси каква, камоли да правя сметка на някого.Четвърто, 24.000 евро не мисля, че са малко пари.Пето, както казах, всеки си има вкус. Ако всички имахме един вкус, щяхме да караме едакви коли.Шесто, уважавай вкуса на другите а не им прави сметка
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    иван ( преди 11 години )
    освен дюзи и турбо другия критичен момент при хди-то е фап филтъраСигурно обаче си го взел нов. Но повечето хора карат кола втора ръка която бог знае каде и как е поддържана и какво гориво е сипвано. Като е нов или добре гледан е страхотен двигател
  • #33
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кое по точно е проблемно на HDI имам 307 вече е на 300 000 км дюзи и турбото са в нормата. Проблемен двигател е този който не се поддържа.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    иван ( преди 11 години )
    това е въпроса - кои от хората с джипки наистина излиза някъде където ти трябва висока проходимост. А и както отбелязахме много малка част наистина стават за фороуд Колега какво очакваш от хди двигател той е безобразно икономичен. Да не кажа един от най-икономичните дизели на пазара, Ако не беше толкова сложен и често проблемен (когато не му се обръща внимание) щеше да е сред най-добрите като цяло
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Смешен, как сравняваш 17 ки на джип със 19ки на кола? Кой нормален кара колата си със 19ки ? По двигателя ти съдя ,че джипът ти е пежо/ситроен и казваш че караш 70% по магистрала....е трябва да си мооооооого *** да си вземеш джип и да караш основно по магистала. Ти,си ми типичния пример за български комплексар-взел евтин джип, напъхал 19 ки на дъртото бмв/мерц или ауди и гледай сега колко сме оборотни.....
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    do: Карайте си джипк ( преди 11 години )
    Абе ние си ги караме,но ти какво правиш тук не ми е ясно и даваш акъли?Кои гуми са 2 пъти по-скъпи.Я дай да ги видим,че нещо не се сещам.Даже на колата са ми по-скъпи мога да ти кажа,защото са 19-ки,а на джипката са 17-ки.Дай и окачването да го видим как е двойно по-скъпо,като на джипка окачването се прави 10 пъти по-рядко.То за това е джипка.За цената,возията и по-високия разход съм съгласен.Да но за да си по-високопроходим има си цена.Джипа е универсална кола,а комбито е за дълги маршрути.
  • #29
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Людмил ( преди 11 години )
    Чудно ми е като кажат - ново лице, съвсем нов дизайн, нова концепция. А то при колите няма нищо ново от 30 години - само ги кичат като коледни елхи с електроники, компютри и всякакви изгъзици, защото друго не им идва на акъла. Моя Опел Кадет е на 26 години и харчи 7.2л/100 км. газ. Толкова харчи и чисто нов автомобил.
  • #28
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пак пишат тука хора които не са си и слагали *** в дадена кола. Аз го имам от 4 години. Мога да кажа, че въобще не клати. Като минус, возията е една идея малко по твърда, но точно заради тази причина. За харчене, карам 70% магистрала 30 градско и разхода ми смесен е 6 на 100 с двигателя 2,0 хди 150 кс. Предостатъчни са. Стабилна е на завои, който се интересува да потърси инфо за Dynamic Rolling Control, система която регулира задното окачване. Коли бол, всеки си има вкус!
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    https://imageshack.com/i/necwmyzj