IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобил с много лица

Peugeot 3008 съчетава качествата на ван, комби и кросовър

Автомобил с много лица

Кросовърите са новите многофункционални автомобили на Европа. Те стават все по-популярни, като около половината от продажбите им се падат на предложения със задвижване към само предния мост. Това позволява постигането на по-достъпна цена и съответно ги превръща в алтернатива на комбитата и вановете.

Именно такъв автомобил, съчетаващ най-доброто от трите сегмента, е Peugeot 3008. Моделът не е особено нов - появи се още през 2009 година, но наскоро премина през модернизация и ние проверихме в какво се изразява тя.
Автомобил с много лица
Обновлението при 3008 не е особено мащабно - засяга най-вече външния вид и оборудването, но придава на френския автомобил актуална и модерна визия.

На външен вид новата версия се различава най-вече в предницата, която е изпълнена в новия стил на Peugeot и носи отличителните белези на най-новите модели на марката. Те засягат решетката на радиатора, бронята и формата на фаровете. В задната част промените не са толкова видими, като засягат предимно светлините. Те са с променена форма спрямо модела от 2009 г., а също така са оборудвани с LED технология.

Що се касае до салона, там французите са решили да не пипат много, много. В купето материалите са на високо ниво, уредите - семпли, но красиви, а позицията на шофьора - точна. За последното се грижат удобните седалки, воланът, който се регулира по височина и дълбочина, и оптималната видимост, която предоставя по-високо разположената позиция при шофиране. Въпреки че 3008 е симбиоза между кросовър, ван и комби, на шофьорското място атмосферата е по-скоро както в кокпита на спортна кола. Това се дължи на широката централна конзола, разделяща предните две кресла, разположението и формите на уредите, късия скоростен лост и прецизното управление. Предното стъкло е скосено, което засилва усещането за спортен автомобил, но оказва известен дискомфорт при излизане от автомобила.
Автомобил с много лица
Сред новостите в оборудването виждаме допълнителна жабка пред колената на шофьора и подобрен парктроник, който измерва разстоянието, когато се налага наместване на автомобила между други коли - нужно е само да се спре успоредно на пътя, да се подаде мигач в посоката на паркиране и автомобилът изчислява дали маневрата може да се получи безаварийно. Друга ценна система за асистиране е прозрачният хедъп дисплей, който излиза над таблото на нивото на очите. От него шофьорът се информира за скоростта и данните от темпомата, без изобщо да отклонява погледа си от пътя по време на движение.
Автомобил с много лица
Peugeot 3008 е от предложенията, които не могат да се оборудват със система за задвижване на четирите колела (изключение прави хибридната версия). Това вероятно е недостатък, от който обаче французите са се възползвали. Вместо да поставят скъпа 4х4 система, те предлагат опционалната технология Grip Control. Системата за оптимизиране на сцеплението с пътя предлага 5 различни режима - Стандартен, Сняг, Всъдеход (Кал/Мокра трева), Пясък и ESP off, като би трябвало да бъде достатъчна за нуждите на шофьорите, които рядко напускат асфалтираните пътища.
Автомобил с много лица
Без промяна спрямо по-старата версия на модела е и багажникът. Той предлага обем от 510 литра, може да се регулира на 3 нива, а при сгъването на задните седалки, което става с дърпане на лост, обемът на пространството се увеличава до 1604 л. Освен това вратата на багажника се състои от 2 части. Горната се отваря стандартно заедно с прозореца. При необходимост долната също може да се отвори и да се изравни с пода. Сериозният плюс на този елемент при 3008 е, че издържа натоварване от цели 200 кг.

Всичко това няма да е особено полезно, ако колата не разполага с подходящ двигател. Оптималният за 3008 е 2.0-литровият HDI мотор с мощност 150 к.с. Той е снабден със системата Dynamic Rolling Control на задния мост, осигуряваща отличен контрол над страничното накланяне на автомобила и оптимално действие на амортисьорите. С този агрегат разходът на гориво може да падне под 5.3 л/100 км, в зависимост от начина на управление.
Автомобил с много лица
Що се касае до цените, при обновеното Peugeot 3008 те стартират от малко над 40 000 лв. В зависимост от оборудването те могат да преминат 55 000 лв. Предимството при модела е наличието на хомологация №1, което привлича бизнес клиентите.
Автомобил с много лица
Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: Peugeot 3008
0 от 500
  • #16
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Боли ме дедовия германците че карали повече комбита.Ами да си ги карат.Тук говорим за БГ нали?В БГ СУВ е най-практичната кола.Универсална за всичко.А и да гледаш пътя от по-високо е безценно.По-стабилни и по-безопасни са.Можеш ремарке да закачиш и да теглиш поне 2 пъти по-голямо и тежко отколкото комбито.Комбито е един аквариум,който го мъкнеш винаги с теб и в повечето случай е съвсем празен.Имал съм ги идвете и занм какво говоря.Комбито е готино само ако караш много на дълго.
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    иван ( преди 11 години )
    и аз мисля че тия съв-ове са глупост защото не получваш повече пространство от повечето комбита, 90% от тях като надушат мокър чакъл бордовия компютър изписва "обръщай че не знам дали ще мина", а пък струват доста повече от комбитокомбитата често са по-евтини и като цяло са по практични и за това може би се карат повече от седаните
  • #14
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Сароян ( преди 11 години )
    Нещо като ван,нещо като комби,нещо като кросовър - нещо като нищо на света.
  • #13
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Селски, оди обясни на германците ,че комбито било гадно.Знаеш ли ,че там половината коли са комбита...дали заради бурканите от село ги купуват? Или в Америка карат джипове за да си карат компотите....Страшни умозаключения вадите.
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    mnogo lica, no vse grozni :( puk kradeniq interior napravo ne podleji na komentar
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    KLASIKA ( преди 11 години )
    Пак трябва да му придавам чар и красота....... Ами просто е ! Дизайнерите да не са изпаднали в безтегловност ?!?Да не летят на Соларис ?!?Вижте колко малко трябва !Защо правят слонове ?!?дайте на голям екранhttps://imageshack.com/i/n70sxomj
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като цяло кола 4х4 за ежедневна употреба е минус. Поради факта че се ползва една зина да със сигурност зимата ще минаваш от където си искаш, но дали с една добра система както са масови SUV само с предно предаване и добри гуми съм убеден че ще мина навсякъде където мине автомобил 4х4 говоря за градски условия без никакви офф-роад. Из вън пътя е ясно че 4х4 ще е къде къде по добре
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    глокорт = КУРортСайта толерира писането на хубавите неща с големи букви,а с малки не става.Явно този който го е измислил обича големите работи...
  • #8
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вземай комби тогава бе пич!Виж,комбито има само едно предимство,че има по-голям багажник по принцип,но не винаги.За буркани и зарзавати от село е ок.Да обаче замислил ли си се,че комбито е по-дълго!Ако живееш в голям град и паркирането е проблем,знаеш ли колко е кофти да си с дълга кола.А още по-кофти е СУВ-а,като паркира пред теб там където ти не можеш или се качи на високия бордюр,а ти стоиш и зяпаш.А знаеш ли как е гадно да отидеш на ски глокорт с комбито и през нощта да падне обилен сняг.
  • #7
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Силно надценена играчка... за хора без изисквания.Всяко едно комби е по-добро от това и е на по ниска цена.Тези кросовъри са много смешни-клатят повече, харчат повече, вътрешното им пространство е по-малко от комбитата, струват повече а нямат никакво предимство освен по-високата позиция на седене.Тези с 4х4 по имат смисъл, но вариантите само с предно са пълна глупост-за фукльовци и фукли.