IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде умират непродадените коли?

Милиони нови автомобили ръждясват по полетата, пристанища и летища в цял свят

Къде умират непродадените коли?

През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения.
Къде умират непродадените коли?
"Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.
Къде умират непродадените коли?
Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...
Къде умират непродадените коли?
Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...
Къде умират непродадените коли?
Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.

Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.
Къде умират непродадените коли?
Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.
Къде умират непродадените коли?
Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.
Къде умират непродадените коли?
Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.
Къде умират непродадените коли?
В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."

Снимки: Google Maps

 

0 от 500
  • #5
    23 rate up comment 3 rate down comment
    v ( преди 10 години )
    Щом могат са си "затворят" милиони долари/евро в тези гробища за нови коли, могат и да ги пуснат за по 50% по-ниски цени - такава е заводската цена на автомобила след приспадането на всички разходи.Друг вариат е да ги дарят (което е малко вероятно) на разни държави.По-добре е да вземеш нещо, отколкото нищо - пазарно правило :)
  • #4
    50 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Точно така, това са евтини бюджетни моделчета бълвани на канвейр. Защото всеки модел се поръчва с екстрите в магазина. Но логиката да ги складират, колкото и невероятно да звучи се състои в това, за да се държи високо търсене на автомобила като наред с това и цените да не падат. Нали се сещате че ако ги пуснат на цена от 40-50% от цената в магазина, то след няколко години купувачите ще се усетят и ще започнат да купуват само такива автомобили изчаквайки голямата промоция. А така ще залежи още повече стока. Има си логика, по която се движи икономиката и никой не я нарушава, за да съществува икономиката. Всички знаем, че САЩ са супер богата страна, която много лесно може да изкорени бедноста на собствената си територия, но не го прави. Защото ако няма определен процент бедни и гладни и безработни, няма да има кой да влезе в мината, да почиства казаните, да разтоварва чувалите и т.н. В Канада преди 30г. си вкарват автогол, след като решават да изкоренят бедноста. Правят социалните помощи 1500 долара за безработните. И наистина бедните изчезват, но изчезват и общаците и миньорите. Тогава те внасят 10000 мексиканеца, да работят в една мина, тази мина е експлоатирана 20 години, след което рудата свършва. Но! Тези 10000 мексиканци, които са се осигурявали в Канада, решават, че остават завинаги там. На всичкото отгоре като разбрали, че ще вземат по 1500 долара като безработни, всичките отказали да работят, по големия проблем е че семействата за 20г. имали по десетина деца и от 10000 души след 20г. наброявали над 100 000 човека и всичките те са соц.слаби и увисват на Канадската държава, тогава Канадците разбират, че са си направили харакири, но нищо не могат да направят. Този истински случай се учи във почти всеки икономически университет в света.
  • #3
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това са пълни простотии, на пук само и само защото няма да си направят печалбата която са предвидили не искат да ги продадат на примерно 30% по ниска цена, а е пълно със стари коли по целия свят, които замърсяват и прочие. И въобще като цяло малоумно управление от страна на мениджърите. Особено за Пежо, които са в криза а продавайки тези коли ще си помогнат поне малко! После що са на загуба, *** работа ейй!
  • #2
    16 rate up comment 24 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Дааа - това не ми звучи много реално.Може би е възможно за марките които произвеждат предварително автомобилите и си избираш само цвета ама да са толкова глупави, че да ги оставят да изгният - не ми се вярва.Европейските коли се произвеждат след поръчка на клиент или дилър, тъй като комбинациите при тях да хиляди. Предполагам има някакво предварително производство на често търсени комбинации, но то е за буфер.Този проблем според мен го има при азиатските и американските коли.
  • #1
    46 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами ако вземат да продават тези застояли автомобили с 30% процента по-ниска цена, мисля, че ще си решат проблема. Кой не би си взел нов постоял някъде автомобил с 30 % по-ниска цена... :) Аз лично бих ... имайки предвид, че на някой автомобили тези 30% процента значат около 20-30к лева мисля, че е добра оферта и няма да търпят толкова големи загуби компанийте.