IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде умират непродадените коли?

Милиони нови автомобили ръждясват по полетата, пристанища и летища в цял свят

Къде умират непродадените коли?

През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения.
Къде умират непродадените коли?
"Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.
Къде умират непродадените коли?
Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...
Къде умират непродадените коли?
Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...
Къде умират непродадените коли?
Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.

Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.
Къде умират непродадените коли?
Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.
Къде умират непродадените коли?
Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.
Къде умират непродадените коли?
Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.
Къде умират непродадените коли?
В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."

Снимки: Google Maps

 

0 от 500
  • #25
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Капути ( преди 10 години )
    Много Хубаво триете коментари *** ***, когато някой ви каже колко сте ***
  • #24
    15 rate up comment 2 rate down comment
    до MuTkO ( преди 10 години )
    Ама разбира се че е измислица. Или поне така ти е удобно, за да тролнеш и да не занимаваш ума си със странни мисли. Защото в противен случай може някъде да се промъкне неудобния въпрос: "Ами ако е вярно?"P.S. Твоят постинг е измислица.Виждаш ли колко е лесно? :)
  • #23
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    То е интересно как ги охраняват тези декри с автомобили, които едва ли стоят с години, по скоро по няколко месеца, акто переодично се изтеглят за продажба залежалите и се зарежда с нови, подобно на склад само че на открито. Едва ли не от статията излиза че са захвърляни, което не ми се вярва, все пак има някаква подредба и организация на процеса и хора кото работят на тези полета.
  • #22
    19 rate up comment 0 rate down comment
    KKK ( преди 10 години )
    Ето това е страхотна статия. Сега всичките ми въпроси относно цифрите произведени автомобили изчезват.
  • #21
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И на въпроса ми защо така хапва масълце,отговора беше че всички били така.Слава богу като станаха на по 80-90 000 километра им намерихме нови шарани.Иначе удобен за пътуване,голям просторен но като техника световен ***.
  • #20
    15 rate up comment 6 rate down comment
    MuTkO ( преди 10 години )
    А и никой не го интересувa подобна информация, защото нямаме автомобилна индустрия. Няма и да имаме и е жалко, защото тя движи 40-50% от икономиката в страните в които я има.
  • #19
    11 rate up comment 6 rate down comment
    MuTkO ( преди 10 години )
    Няма за какво да се ядосвате, просто статията е измислица.Снимките са на депа за нови коли, те винаги са съществували и са част от автомобилната индустрия.SEAT имаше доскоро 1 поточна линия, от 2012 има 2. Kак на пазара има 8 модела SEAT а смяна на линията за нов модел трае 3 седмици и се прави през август, когато е заводската отпуска???VW Pamplona има 2 поточни линии, PSA Vigo има 1 поточна линия, FORD Valencia (Almussafes) има 2 поточни линии...Kак продавaт едновременно толкова модели?
  • #18
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Този ентусиаст е природно ***.Само 10 процента от това е вярно че си поръчваш кола и чакаш.Я върви в дилър на ***-селската марка ВАГ да си поръчаш да видиш какво се случва.Два *** боклучави пасата сме купили за служебни.Почват да ти свалят здезди че имат готови коли на склад,защо трябвало да чакаш и така нататък.И правят хубава цена обаче някакви супер непродаваеми скапани цветове.Вземаме ги и в багажника туби с масло за доливане.
  • #17
    12 rate up comment 0 rate down comment
    до автоентусиаст ( преди 10 години )
    Реално отстъпките при дилърите варират от 3-20 %,но това беше във годините преди кризата 2006,сега не знам каква е ситуацията ,но човек може да се пробва и за по-добра отстъпка.
  • #16
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хайде ,сега някой Умко да калкулира ,каква е реалната себестойност на една кола от среден клас,със сигурност е много,много по евтина отколкото ни ги предлагат търговците.Бас държа ,че една кола ,която я продават 50000лв ,в никакъв случай не е повече от 30 000-35000.