През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения.
"Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.
Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...
Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...
Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.
Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.
Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.
Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.
Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.
В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."
Снимки: Google Maps