IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде умират непродадените коли?

Милиони нови автомобили ръждясват по полетата, пристанища и летища в цял свят

Къде умират непродадените коли?

През последните години една от основните теми, вълнуващи автомобилния бизнес, са спадналите продажби на нови коли. В същото време темповете на производство при някои компании нарастват непрекъснато. На какво се дължи това противоречие и какво се случва с милиони чисто нови коли, които не стигат до клиента, отговаря изданието Zerohedge. Публикуваме неговият анализ със съкращения.
Къде умират непродадените коли?
"Какви трикове използват напоследък компаниите, за да прикрият обявените продажби, които уж се увеличават с всяка година. Получава се свръхпроизводство и дори големите пазари няма как да се справят с цялата тази продукция. А тя трябва да бъде складирана някъде, защото заводите продължават да произвеждат нови автомобили. Едно от тези места е Шийрнес, Великобритания - малка област на брега на река Медуей, където са складирани огромен брой автомобили. Снимката, която ви предлагаме по-долу е от 16 май, тоест от съвсем скоро.
Къде умират непродадените коли?
Хюстън, имаме проблем! Никой не купува нови автомобили и милиони от тях са разхвърляни по цял свят. Изпълват огромни паркинги и писти, където ръждясват, тъй като никой не се грижи за тях. И след време ще стават само за старо желязо. Във Великобритания едно от тези места е паркинг край Суиндън, където има хиляди нови коли. Техните производители се принуждават да закупуват земя, само и само да има къде да паркират автомобилите, които поточните линии бълват. А рецесията все още не е свършила...
Къде умират непродадените коли?
Не си мислете, че проблемът е само на Острова. На пристанището в Балтимор, щата Мериленд, съвсем скоро трябва да пристигнат още 57 000 нови коли. Техните производители са закупили огромно парче земя край Дъндолк (на горната снимка), където в момента са ги складирали. Интересното е, че големите концерни не искат да се отърват от тях, като ги продадат с голямо намаление, а предпочитат да инвестират в купуването на земя, на която да ги оставят да изгният. В което няма особена логика...
Къде умират непродадените коли?
Вижте какво се случва на тестовата писта на Nissan в Съндърланд, Великобритания (снимката отгоре). Тя вече не се използва заради многото нови непродадени автомобили, паркирани на нея. Те вече се паркират и на тревните площи, защото заводът продължава да бълва продукция, която трябва да бъде складирана някъде.

Тук трябва да вметнем нещо - няколко дни по-късно всички тези автомобили вече са изчезнали от пистата. Не вярвам, че са били продадени. По-скоро са рециклирани, за да се направи място на новите.
Къде умират непродадените коли?
Ясно е, че автомобилната индустрия няма да спре да произвежда нови коли, тъй като това ще наложи затваряне на фабрики и съкращаване на десетки хиляди служители. И съответно ще задълбочи рецесията. Ефектът на доминото ще засегне и компаниите, произвеждащи стомана, които няма да има какво да правят със своята продукция. Както и заводите за други автомобилни компоненти.
Къде умират непродадените коли?
Проблемът засяга и страните със страдаща икономика, като Испания например. На пристанището във Валенсия (на снимката горе) е пълно с автомобили, които предстои да бъдат внесени или пък изнесени. По-вероятно е второто, защото в страната всяко нормално домакинство има по два и дори три автомобила, и пазарът е наситен.
Къде умират непродадените коли?
Подобно е положението на пристанището Чивитавекия, Италия (на снимката), където е пълно с нови машини Peugeot. Те събират прах и кал. А близостта на морето гарантира, че съвсем скоро ще бъдат непоправимо увредени и ще отидат за рециклиране. Хиляди непродадени автомобили са паркирани и на летище до Санкт Петербург, Русия. Всички те са внос от Европа и най-вероятно ще изгният. А самото летище (на долната снимка) вече е неизползваемо за оригиналното си предназначение.
Къде умират непродадените коли?
В цял свят технически изправните автомобили в момента са около 10 милиарда. А това е повече от хората на планетата. Колите се трупат, но няма кой да ги купува. Купувачите на нови возила искат тяхната нова кола да бъде току-що слязла от конвейера на завода, на не да е преседяла някъде. Следователно шансовете на автомобилите от миналата година да бъдат продадени намаляват с всеки изминал ден. А след 2 години гаранцията им ще изтече и за тях няма друг изход, освен да бъдат пратени за претопяване."

Снимки: Google Maps

 

0 от 500
  • #35
    5 rate up comment 21 rate down comment
    ясно се вижда ( преди 8 години )
    Само корейски,японски и италиански ***!
  • #34
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Производителите с малка гаранция,това ги устройва.Произвеждат масово и може би с части,които са не точно 1-во качество и пускат колите на по-тънка цена.Същото важи и за тези с китайските части.Идват контейнерите с многото части и е по-изгодно да се произвежда отколкото да се държат на склад.За какво мислите,че немците държат гаранцията да е малка!Ако е голяма ще фалират.Правят някакви опити с одължена и др.подобни,но те са ограничени за пробег и определени компоненти.Смешна работа...
  • #33
    17 rate up comment 0 rate down comment
    1! ( преди 8 години )
    Всичко е въпрос на икономически разчет ако на производителя му е по-изгодно да продаде по-малко на по-висока цена и по този начин да занижи загубите си ще го направи вместо да продаде всичко на безценица и после да си *** главата с гаранции и сервизни акции. Алтруисти в икономиката и в часност автоиндустрията няма. Ако на производителя Х му е изгодно ще види сметката на цялата си продукция стига да го удоволетворява. В случая статията не дава точна информация за какво иде реч.
  • #32
    36 rate up comment 2 rate down comment
    anonimen ( преди 8 години )
    НОВИТЕ НЕКА РЪЖДЯСВАТ, А ПЪК НИЕ ЩЕ КАРАМЕ СТАРИ
  • #31
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Всъщност коментара,който писах под този на thebrainless вече е изтрит и не съществува
  • #30
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Имам празен коментар,който е преди thebrainless.Повторих няколко пъти да го пратя,но не става.Ех какви мижитурки имало тук.Човек когато говори с факти се трие,а някой,които обиждат си стоят.Както и да е това е истината,че Фолксваген манипулират и лъжат с продажбите.Произвеждат на кило и ги пускат на тънка цена.Отстъпките са 25-30% при сериозен пазарлък,а иначе са само 5-10% колкото да се изкефи клиента,че уж не е прекаран.
  • #29
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Явно цензурата се е задействала от страна на Фолксваген и не се разрешават нито снимки,нито отговор на autoenthusiast.От времето на ВСВ немците действат по този начин.Много жалко,че нашите мекерета от АМ действат и те така,като спонсорите си.
  • #28
    23 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 8 години )
    Съвременните ценности на консуматорското общество.
  • #27
    4 rate up comment 6 rate down comment
    MuTkO ( преди 8 години )
    Вместо да тролвам или да се занимавам със странни мисли, продължавам да работя в автомобилната индустрия (както последните 12 години) и ви оставям да разнищвате конспирацията
  • #26
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    една от снимките мисля че преди време беше под статия за складираните автомобили пострадали след наводненията в ню орлианс. така че това не са излишъци, а всичко е платено от застрахователи