IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател

Агрегатът TDI Clean Diesel отговаря на нормите на Евро6

Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател

По време на Международния автомобилен симпозиум във Виена (Австрия) германската компания Audi представи нов дизелов двигател. Агрегатът е V6 с обем 3.0 литра, като носи обозначението TDI Clean Diesel и отговаря на нормите на Евро6.
Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател
Агрегатът представлява подобрена версия на добре познатия 3.0-литров дизел на Audi. Той има шест цилиндъра, които са разположени във V-образна конфигурация с ъгъл между блоковете от 90 градуса.

Новият агрегат ще бъде наличен в две версии. Първата доставя 218 к.с., а при втората мощността достига 272 к.с. Максималният въртящ момент е 600 Нм. Все още обаче не е известно на кои модели ще се поставя.

От кратката информация, разпространена от Audi, става ясно, че обновеният агрегат е с до 13% по-икономичен от своя предшественик. Той отделя с 15 гр. по-малко вредни СО2 емисии и отговаря на нормите на стандартна Евро6. Именно затова е обозначен с логото TDI Clean Diesel.

"Двигателите TDI са основна част от нашия технологичен микс за мобилността на утрешния ден. Ние усъвършенстваме тази технология в продължение на няколко десетилетия, като вярвам, че все още има потенциал за увеличаване на ефективността", заяви д-р Рупърт Щадлер, председател на управителния съвет на Audi AG.

От своя страна д-р Улрих Хакенберг, технически директор на Audi AG, допълни: "Новият 3.0 TDI Clean Diesel затвърждава позицията ни на лидер в дизеловата технология. Още преди 25 години, когато се появи първият TDI двигател, ние се доказахме като водещи в областта и постоянно затвърждаваме това с нови идеи и нови технологии".

Снимка: Audi

Тагове: tdi tdi clean diesel
0 от 500
  • #126
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Питах механик на АВТОБУС, който по цял ден обикаля от Казанлък към 3 села и се връща. Кое е по-вредно и защо пишат, че дизела е не знам си какъв. Каза, че всичко е вредно, но тия глупости, че дизела е ПО-вреден да си ги избия от главата. Даже спомена за някакъв елемент в бензина, който е в пъти по-отровен от въпросните ви канцерогенни дизели!
  • #125
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Karacha ( преди 9 години )
    Абе ,момци ,вие нещо смислено няма ли да кажете,или само ше се заяждате ,като ви харесват толкова примуси и самовари има форум на тойота ,там се надлъгвайте колкото душа ви иска,са не се еб* с човека ,да нема бан,абе ама верно сте много зомбирани по тея хибридчета,я слезнете малко в реалността.За какво да ги дам тези 50000 за примус-никога.има къде ,къде по читави и стойностни коли,както и доста по икономични от тъй набедения високотехнологичен чайник.А и статията е за двигател на Ауди.
  • #124
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Алоооо, Karacha, влез си в профила бе шиле и не се прави на дръж ми шапката! Мислиш ли че никой не разбира кой си? Много си плосък, за да можеш да заблудиш някой.
  • #123
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Зауеркраут ( преди 9 години )
    Карач, хибриди се карат масово в Япония и САЩ където има високи стандарти за вредни емисии и не се толерира дизела с по-ниски данъци както е в Европа. В Германия литър дизел който се прави от 20% повече суров петрол и е необходимо много по-енергоемко пречистване от серни съединеня, струва по-малко от литър бензин на бензиностанциите. Пълно безумие! Но това е причината да са популярни дизелите.
  • #122
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до: Karacha-смукача ( преди 9 години )
    По твоята куха логика и Фераритата,като не ги карат много не ги бива,налЕ!В кои градове си ходил по Европа бе село?Кажи да си сверим часовниците.Почти във всички големи градове съм бил и навсякъде е пълно с таксита Приуси.Хората може да не ги купуват толкова,защото са повечето глупави и облъчени,че от дизела по-хубаво и евтино няма.Е като няма защо изкуствено държат цената на дизеловото гориво по-ниска.Ай сега се сети,ако можеш,ама май не можеш!
  • #121
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Трифорса явно се е опиянил от никела в батерията на Приус, чието производство е било доста мръсно в началото на 20 век... Само че в 45 кг-мовата батерия има не повече от 5 кг никел, толкова колкото има в 25 кг филтър за твърди частици от неръждаема стомана. Но, важно е да се плючт новите технологии ..
  • #120
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хахаха, трифльорцата (Triforce) пак го ухапа мухата. У ваше село имате ли стопанство или е толкова затънтено, че няма. Ако случайно има върви и попитай механика, който поддържа машините какви са тракторите, комбайните и другата тежка селскостопанска техника! Питай и не се срамувай. Ако живееш в някоя махала или гето и си нямате стопанство пусни търсачката и виж на най-големите производители в света на такава техника какви са им машините! Ще ти помогна и подскажа - ХИБРИДИ. Автобусите също...
  • #119
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Karacha ( преди 9 години )
    Имат те 5 лаборатории,високотехнологичен бил приус,като е толкова хубав що не ги срещаме по-често по улиците ,хайде тук да кажем хората не взимат толкова пари ,ама и по Европа не съм виждал много хибриди,хората карат това което им е изгодно по джоба,а не дават луди пари за някаква хибридка ,която се видя ,че хич не е икономична-най вече когато има включени много консуматори на ток в колата,никой не може да ме убеди в обратното и можете да питате таксиджиите съсзелените таксита,какъв е разхода.
  • #118
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Зауеркраут ( преди 9 години )
    Световната икономика е изградена на принципа за много кратно транспортиране на суровини и материали. Да не би да си мислиш че немските производители си произвеждат стоманата локално а не я купуват от Китай, редкоземните елементи за батерии, катализатори и филтри за твърди частици от целия свят и т.н., и т.н. Просто някой ви е напълнил мозъчетата с анти-хибридна пропаганда, а вие дори не сте се опитали да си зададете въпроса "ама наистина ли?".
  • #117
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до: Triforce ( преди 9 години )
    Точно ти не се интересуваш и не си чел нищо. Вземи прочети и тогава бълвай простотии! И филм са направили даже хората за завода, където се прави Приус. Просто няма друг такъв завод. Няма! Ако пък намериш ще се радвам да ми го кажеш. Няма и автомобил в света, който да се рециклира почти напълно.Няма! Или може би в твоите фантазии има.Кажи кой е! Кажи и на кой друг автомобил частите се произвеждат почти изцяло от една компания,како е при Приус.Няма такъв. И недей ми разтяга локуми.Говори с факти!