IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател

Агрегатът TDI Clean Diesel отговаря на нормите на Евро6

Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател

По време на Международния автомобилен симпозиум във Виена (Австрия) германската компания Audi представи нов дизелов двигател. Агрегатът е V6 с обем 3.0 литра, като носи обозначението TDI Clean Diesel и отговаря на нормите на Евро6.
Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател
Агрегатът представлява подобрена версия на добре познатия 3.0-литров дизел на Audi. Той има шест цилиндъра, които са разположени във V-образна конфигурация с ъгъл между блоковете от 90 градуса.

Новият агрегат ще бъде наличен в две версии. Първата доставя 218 к.с., а при втората мощността достига 272 к.с. Максималният въртящ момент е 600 Нм. Все още обаче не е известно на кои модели ще се поставя.

От кратката информация, разпространена от Audi, става ясно, че обновеният агрегат е с до 13% по-икономичен от своя предшественик. Той отделя с 15 гр. по-малко вредни СО2 емисии и отговаря на нормите на стандартна Евро6. Именно затова е обозначен с логото TDI Clean Diesel.

"Двигателите TDI са основна част от нашия технологичен микс за мобилността на утрешния ден. Ние усъвършенстваме тази технология в продължение на няколко десетилетия, като вярвам, че все още има потенциал за увеличаване на ефективността", заяви д-р Рупърт Щадлер, председател на управителния съвет на Audi AG.

От своя страна д-р Улрих Хакенберг, технически директор на Audi AG, допълни: "Новият 3.0 TDI Clean Diesel затвърждава позицията ни на лидер в дизеловата технология. Още преди 25 години, когато се появи първият TDI двигател, ние се доказахме като водещи в областта и постоянно затвърждаваме това с нови идеи и нови технологии".

Снимка: Audi

Тагове: tdi tdi clean diesel
0 от 500
  • #26
    13 rate up comment 8 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    До 123 - стига лъга колегаСпоред spritmonitor който цитираш разхода e следния:Prius hybrid - 5,07Skoda octavia greenline - 4,90Skoda Fabia Greenline - 4,57
  • #25
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ха ха ха тоя твои приятел е много *** като си взема кола да провери и колко е обслужването но да ти кажа че това е в оторизирания сервиз а другаде не надвишава 1500лв. и се сменя на 120000км.аиде със здраве
  • #24
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Прав си Баце.Само ще уточня,че на БМВ и МБ дизелите само 6-цилиндровите стават. 4-цил.варианти са пълна скръб и са много проблемни.При ВАГ пък всичките са един дол дренки.Каквото и да вземеш е голям шит.Ама нека си ги купуват де,то нали и сервизите трябва да ги има и майсторите да живеят от нещо.Ако ги нямаше немските лъскави таратайки, много сервизи и заводи за резервни части щяха да фалират.
  • #23
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    6-цил двигатели на ВАГ са всеизвестни със скъпата си поддръжка и многото им проблеми.Помня преди време как мой познат си взе Ауди 6-так дизел и как се хвалеше каква голяма бегачка е как върви и др.подобни, а като отиде в сервиза да го обслужи мотора, да му сменят течности и ремъци как му поискаха 3000 лв.Кара е така известно време без да е обслужва и е продаде необслужена.Сигурно на новият собственик му се е стъжнило,като е разбрал колко струва цялото това удоволствие.
  • #22
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    123, БМВ 320 ускорява по добре от приус и харчи по малко,на Ауди 1.6 дизела пак е по добре и в ускорение и в разход
  • #21
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Баце ( преди 10 години )
    Поредния строшен мотор на ВАГ. Стария беше трагедия, тоя невярвам да е по добър. Добри дизели правят БМВ и Мерцедес, другото са недоразумения.
  • #20
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    абе за какви подръжки говорите, за 7 години само масло и филтри сменям,а колата е на 180000км. защо не проумеете че тук кола под 400000км. не се продава защото цената ще е висока
  • #19
    16 rate up comment 11 rate down comment
    123 ( преди 10 години )
    Анонимен ВАГ-фен,къде са тези по-икономичните дизели от хибридите?Я дай да ги видим.В най-големият сайт в света за споделяне разхода на гориво spritmonitor.de резултатите са очевадни в полза на хибридите.Германските инженери също го установиха,че е най-евтино и изгодно да се карат хибридите на Тойота.И тук имаше статии и в АБ също.Не четеш ли или такива неща ги пропускаш умишлено?В Зап.Европа автобусите са на метан или са хибриди.Чети!Само колите замърсяват в градовете.Дизеловите при това.
  • #18
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Karacha ( преди 10 години )
    То ,да беше по-читава нафтата,нямаше да има такива проблеми,отделно и прахта която е масово навсякъде в Бг.То затова на запад си карат колите без такива проблеми,хубаво гориво,чисти улици -няма прах,кал,дупки.Тука сме ,като в пустинята-измиваш колата и след 2часа престой има прах по нея и можеш да си рисуваш по стъклото.Отделно пътищата са само кръпки-забележете за 200-300 метра колко кръпки,снадки и шахти ще усетите като карате...
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Дюза! ( преди 10 години )
    Не го сравнявам, просто по-долу някой беше писал 350 кс. и за инфо го написах!!