IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател

Агрегатът TDI Clean Diesel отговаря на нормите на Евро6

Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател

По време на Международния автомобилен симпозиум във Виена (Австрия) германската компания Audi представи нов дизелов двигател. Агрегатът е V6 с обем 3.0 литра, като носи обозначението TDI Clean Diesel и отговаря на нормите на Евро6.
Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател
Агрегатът представлява подобрена версия на добре познатия 3.0-литров дизел на Audi. Той има шест цилиндъра, които са разположени във V-образна конфигурация с ъгъл между блоковете от 90 градуса.

Новият агрегат ще бъде наличен в две версии. Първата доставя 218 к.с., а при втората мощността достига 272 к.с. Максималният въртящ момент е 600 Нм. Все още обаче не е известно на кои модели ще се поставя.

От кратката информация, разпространена от Audi, става ясно, че обновеният агрегат е с до 13% по-икономичен от своя предшественик. Той отделя с 15 гр. по-малко вредни СО2 емисии и отговаря на нормите на стандартна Евро6. Именно затова е обозначен с логото TDI Clean Diesel.

"Двигателите TDI са основна част от нашия технологичен микс за мобилността на утрешния ден. Ние усъвършенстваме тази технология в продължение на няколко десетилетия, като вярвам, че все още има потенциал за увеличаване на ефективността", заяви д-р Рупърт Щадлер, председател на управителния съвет на Audi AG.

От своя страна д-р Улрих Хакенберг, технически директор на Audi AG, допълни: "Новият 3.0 TDI Clean Diesel затвърждава позицията ни на лидер в дизеловата технология. Още преди 25 години, когато се появи първият TDI двигател, ние се доказахме като водещи в областта и постоянно затвърждаваме това с нови идеи и нови технологии".

Снимка: Audi

Тагове: tdi tdi clean diesel
0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 7 rate down comment
    bmw e60 ( преди 10 години )
    На БМВ М дизела му е много скъпа поддръжката не го сравнявайте с този двигател, който ще лесно достъпен.
  • #15
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    в такав случаи за анонимния по доло да вземем да спрем всички камиони автобуси и кораби които са предимно дизел и да станат бензинови .... как ти се струва това?
  • #14
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    123, правят дизели защото са по икономични от хибридите при еднакви показатели за ускорение
  • #13
    21 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Такова понятие като CLEAN DIESEL само от ВАГ могат да измислят. С бълващи сажди печки ли ще борят замърсяването? Въглеродния диокси не е канцерогенен като саждите... Изобщо дизела е тотална заблуда. Градовете се задъхват в цяла европа от фини прахови частици.. а тия ни обясняват колко са екологични ... ПФ... изостанала работа.
  • #12
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Дюза! ( преди 10 години )
    БМВ М дизела е 381 к.с. 740 Нм .
  • #11
    18 rate up comment 9 rate down comment
    123 ( преди 10 години )
    От Ауди винаги са ги докарвали перфектно нещата...поне на книга. В действителност нещата не са никак розови. Двигателя, като характеристики е ОК, но като поддръжка и надеждност не съм много убеден дали ще е така. Все пак защо ли обсъждаме нчкакъв дизел! Хората правят хибриди, електромобили, на водород и т.н., а Ауди са все още на ниво дизели. Потенциала им е такъв, че могат само да ги доразвиват, защото още не са се научили как се правят.Отделно електрониката,дюзи,помпи и др.като е БОШ да е зле.
  • #10
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Който си е патил от трошливото и необосновано скъпо Ауди , не повтаря тая грешка!!!В България много ги харесват докато гризнат дръвцето , после Мобиле и молене някой нов балък да клъвне.Добре , че процентното съотношение на глупаците към общия брой население е особенно висок.
  • #9
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    запушени дюзи,катализатори.. явно говориш за някои нов внос на 140000км които реално е на 300-400х.км. моят е на 180х.км и няма и една от тия болки
  • #8
    20 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Колко е качествен само времето ще покаже.Стария го купуваха доста,но е скъп за подръжка и има всички болести на CR моторите за България - запушени дюзи,катализатори и т.н. Иначе на Х5М съм се возил с 381коня дизел - много добре се реже гадта.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бих казал на Karachа, че този мотор пасва още по-идеално на Поло или там както е аналога, А1 или А2 беше. А се надяваме скоро и 450 к.с. да направят за да стане размазвацията на конкоренцията още по-пълна! И така скоро официално драйвърите на тези коли ще се наричат Найлуди фенове ;)