IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С летни гуми посред зима

Всеки трети шофьор кара с неподходящи гуми, над 2000 вече са отнесли глоби

С летни гуми посред зима

С летни гуми посред зима
Снимка: Булфото

Всеки трети шофьор се движи с летните си гуми въпреки падналия вече първи сняг и рязкото понижение на температурите, при което сцеплението намалява почти наполовина, пише в днешния си брой вестник „Монитор” след преброяване на „преобутите” автомобили на един от най-големите паркинги на Сточна гара в София.

Само за месец след старта на акция „Зима” над 2000 шофьори са отнесли глоби за това, че автомобилите им не са били подготвени за условия на пътя през студените месеци, съобщи вчера началникът на отдел „Пътна полиция” комисар Антон Антонов по време на първия за България международен форум за пътна безопасност.

Основно наказаните са за неизправни светлини и износени чистачки. От КАТ са следили още дали по каруците и велосипедите на пътя има необходимите светлоотразители.

„С над 300 уреда униформените проверяваха също дали дълбочината на протектора на гумите на колите е над 1,6 милиметра”, уточниха от КАТ.

За по-голяма сигурност на пътя в Европейската комисия пък обсъждат влизането в сила на директива, според която колите да не могат да вдигат повече от 30 км/час в населените места. Това съобщи за „Монитор” Аксел Дрюар от Европейския младежки форум за пътна безопасност към ЕК. Не се знае обаче кога промяната на закона ще влезе в сила и дали изобщо ще бъде приета. Очаква се тя да има много противници, тъй като в много страни от Европа инфраструктурата в градски условия позволявала вдигането на по-високи скорости, без това да създава опасност за някой от движението или за пешеходците.

Във връзка с намаляването на жертвите на пътя вчера в София беше проведен първият по рода си международен форум за пътна безопасност. Шефът на Пътна полиция у нас комисар Антон Антонов обясни, че се предвижда до края на 2015 година стационарните камери, които следят за скоростта по пътя, да станат 174, при положение че в момента са едва 24. Освен това всеки автомобил на КАТ ще разполага с камера и радар.

„Съвсем скоро ще пенсионираме последните 50 радара, които са по-стари и ще ги заменим с чисто нови”, обясни комисар Антонов. Той подчерта, че униформените ще бъдат снабдени и с повече уреди за тестване за употреба на наркотици.

„Резултатът от използването на тези средства за контрол вече е налице. През 2010 година имахме 38 заловени да шофират след употреба на наркотици, а за тази година само вече сме хванали 136 души”, обясни още Антонов.

Още новини от България четете в Dnes.bg

0 от 500