Строгите екологични норми принуждават производителите на автомобили да поставят по-малки двигатели в продуктите си. Един от примерите е новото поколение на Audi RS6, което изостави V10 двигателя си за сметка на по-слаб V8.
Отразява ли се обаче този ход на динамиката на спортното комби? На този въпрос отговаря британското издание EVO, което изпита RS6 в три драг дисциплини - 0-60 мили в час, 0-100 мили в час и спринт на 1000 метра.
На старта е и по-малкият брат на RS6 - RS4, който също използва V8 двигател, но с атмосферно пълнене. Основният въпрос пред редакторите на изданието е, дали новият V8 би-турбо двигател на Audi RS6 приближава спортното комби до по-малкия, по-слаб и по-евтин RS4.
В края на видеото се появява и Nissan GT-R. Сигурно се питате, какво общо имат трите автомобила? Ами всъщност имат - цената, а мощността на RS6 и GT-R са сходни. Освен това, редакторите на EVO приемат Годзила като еталон за бърза кола в този ценови диапазон.
Представянето на трите автомобила вижте във видеото
Резултати от теста на EVO
Технически и динамични характеристики:
Nissan GT-R
Двигател: 3.8-литров би-турбо V6
Мощност: 550 к.с. и 632 Нм
Ускорение 0-100 км/час: 2.7 секунди
Задвижване: 4х4
Audi RS6
Двигател: 4.0-литров би-турбо V8
Мощност: 560 к.с. и 700 Нм
Ускорение 0-100 км/час: 3.9 секунди
Задвижване: 4х4
Audi RS4
Двигател: 4.2-литров V8
Мощност: 450 к.с. и 430 Нм
Ускорение 0-100 км/час: 4.7 секунди
Задвижване: 4х4
Видео: YouTube / EVO


0