IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отнеха титлата "Най-бърз автомобил" на Bugatti Veyron Super Sport

Причината е, че записалата постижението машина е различна от серийната

Отнеха титлата

Екипът на Книгата на рекордите Гинес лиши Bugatti Veyron Super Sport от званието "Най-бърз сериен автомобил". Това съобщи британското издание Driving, което излиза като приложение на вестник The Sunday Times.
Отнеха титлата
Решението е било взето след разследване, проведено именно след запитване от страна на Driving. По думите на представители на Книгата на рекордите Гинес, са били установени доста нарушения по време на поставянето на постижението през 2010 г. Основното от тях е, че производителят не е използвал серийна версия на автомобила.

Рекордът е бил поставен от машина с изключен електронен ограничител на скоростта, което е позволило достигането на скорост от 431 км/ч. Оказва се обаче, че всички 30 машини от модела, които са продадени на различни клиенти, имат ограничител, задействащ се на 415 км/ч. По думите на инженери от Bugatti, той е въведен, за да се предотврати разпадането на гумите, което е възможно след тази скорост.

Според правилата на Книгата на рекордите Гинес, поставилият рекорда автомобил трябва да бъде напълно еднакъв с тези, които компанията-производител продава. От Bugatti отговориха, че представителите на Гинес са знаели, че по време на опита за рекорд ограничителят ще бе изключен. Както и че максималната скорост на автомобила нарочно се намалява от съображения за сигурност.

"Няма да бъде трагедия, ако загубим титлата - коментираха от Bugatti.- В крайна сметка Super Sport е нещо повече от автомобил-световен рекордьор. Все пак ще искаме официално обяснение за случилото се."

Сега за титлата "Най-бърз сериен автомобил" претендира американският Hennessey Venom GT, който достигна 427.6 км/ч. Освен това моделът е притежател на рекорда за най-бързо ускорение от място до 300 км/ч - 13.63 секунди.

Снимка: Bugatti

Тагове: Bugatti Veyron
0 от 500
  • #18
    14 rate up comment 15 rate down comment
    SLJ ( преди 11 години )
    Има Хондичка, която още 1990 г. с мощност САМО 280 к.с. е развивала скорости, които 20 години по-късно развива Carrera 4S със 75 к.с. горница. Други въпроси имаш ли?
  • #17
    25 rate up comment 3 rate down comment
    И ..... ( преди 11 години )
    Абе да ви е.а у смешниците нито ще си купите Бугати нито пък Веном !Кво сте заревали ? Ора без работа !
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Fenix до ...? ( преди 11 години )
    Пич, просто ми е странно след като се знаят правилата - демек колата трябва да е като стандартните с ограничител, защо аджеба от Гинес изобщо допускат Вейрона? Явно този тест не може да се провежда с коли, които стандартно имат ограничител, защото просто ще се види дали работи ;D
  • #15
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    10 godini im trqbvashe da uspeqt... :)
  • #14
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Странно ако гумите на лотуса с двигател на корвет п одаващ се под марката hennesseey се разпаднат дали клиентите им ще ги съдят? Или може би разчитат на това клиентите им никога да не стигнат такава скорост. В интерес на истината от Вейрон могат да премахнат ограничителите и да се изгаврят много грозно с лотуса а след това да предупредят клиентите си да внимават при скорости над 415км.ч.
  • #13
    11 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    от Бугати спокойно е можело да се "оправдаят", че клиентите така са посикали да има ограничител. странно - нямат ли печени адвокати
  • #12
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От Гинес може и да са отнели рекорда на Бугати, но никой не може да промени факта, че Вейрона успия да вдигне 431км/ч.На който са му малко 415км/ч, може лесно да махне електронния ограничител и да вдигне 431, друг е въпроса къде може да се вдигне такава скорост.
  • #11
    18 rate up comment 7 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Пич на тва му се вика "търсим под-вола теле"...първо разпадането на гумите е "възможно" не е сигурно..презастраховаме се...лично аз смятам че това не е причината за ограничитела..по-скоро не искат някой да се пребие с тази скорост...все пак забавиха пускането на модела с 1-2год..защото не беше стабилна около 400 км...така че най-вероятно не искат някой да пострада...клиентелата е от специални хора все пак..
  • #10
    19 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Лошото е ВАГ в амбицията да стане световен лидер и да направи един огромен монопол съсипват марки като бугати ламбо порше дукати и др. Не знам как го правят но успяват, което не е много добре като цяло за автомобилостроенето.
  • #9
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колкото и да се плюе по вейрна е факт че колата е наистина бърза. Доста умело е съчетано това да бъде луксозна и супер бърза кола. Интересно обаче миналата седмица показаха Hennessey Venom GT и бе обявен за най- бързата кола при положение че е дигнал 427.6 км/ч. И оп не щеш ли след няколко дена рекорда на вейрона не бил по правилата. Е как за 3 години не открихте тая грешка ами чак сега?