IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търговец на вино купи последния Lexus LFA в Европа

На Стария континент са продадени 40 от общо 500-те суперколи на японската компания

Търговец на вино купи последния Lexus LFA в Европа

Lexus приключи с европейските продажби на суперколата си LFA. От общо 500 произведени автомобила за Стария континент са предвидени по-малко от 10% - точно 40. При това някои клиенти са си купили по две коли, а един - даже три. Последният собственик на Lexus LFA в Европа е търговец на вино от Швейцария - Ханц Шилинг, който получи автомобила си - бял на цвят под номер 493.
Търговец на вино купи последния Lexus LFA в Европа
Макар, че производството на LFA бе спряно още през декември миналата година, последните автомобили сега стигат до клиентите. В Европа от 40 машини, 15 са продадени в Германия, където са единствените аутобани без ограничения на скоростта. Шест от колите са пласирани в Швейцария. В Европа почти всички клиенти залагат на белия цвят и предпочитат по-бързата версия с пакет Nurburgring.

Любопитен факт е, че този автомобил не носи печалба на производителите. Цената му не е никак ниска - от $375 000, но тя покрива само разходите по проектирането и производството му.
Търговец на вино купи последния Lexus LFA в Европа
Двигателят на Lexus LFA е създаден в сътрудничество с Yamaha. Той е 4.8-литров V10, доставящ 560 к.с. и 480 Нм., като работи съвместно с 6-степенна роботизирана скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/час става за 3.7 сек., а максималната скорост превишава 320 км/ч.

Около 65% от автомобила са изградени от въглеродни влакна, като общото му тегло не превишава 1480 кг. Двигателят е предно разположен (зад предната ос), а задвижването е поверено на задните колела. Съотношението на тежестта между предната и задната ос е 48:52.

Снимки: Lexus
 

Тагове: lexus lfa
0 от 500
  • #7
    26 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ето го и тоя дечко, за който всичко в една кола е драг! Къде го дебелият Вейрон на Нюрбург като е най-добър на драг...?!Х на брой турбота, обем на двигателя като на средно голям кораб и движение само направо- това е постижението на дебелото прасе, продукт на немско-френската дружба.
  • #6
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Уникален автомобил!
  • #5
    32 rate up comment 10 rate down comment
    2JZ ( преди 11 години )
    Тая "корола" се гаври със всички немски *** на Нюрбургринг. В съседната статия са написали какво е спортен автомобил - не 2 тонен кютук с много турбини и заспали реакции, ами лек, балансиран и със светкавични реакции автомобил. Катана срещу боздуган. Power is nothing without control.
  • #4
    6 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тази корола пък кога стана спортен автомобил
  • #3
    12 rate up comment 38 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тая смотана тойота в тубата не съм видял кола да не го бие на драг. Като знаем че докрая на годната ще влезе поне 2 пъти в сервиза в ежегодните сервизни акции. Дано поне този модел да не скъса нервите на собствениците както останалите модели на тойота. Че тойота накрая ще фалира заради милиардите долари обезщетения които плаща на клентите си ца си оттеглятсъдебните искове и дела.
  • #2
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Nero ( преди 11 години )
    Брилянтен автомобил. Само звука на двигателя си струва цената.
  • #1
    32 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За Lexus ще прочетеш кой го е купил, но никога няма да има подобна новина за Audi.На кой му пука за немските москвичи и селските гайди, които ги купуват.