IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търговец на вино купи последния Lexus LFA в Европа

На Стария континент са продадени 40 от общо 500-те суперколи на японската компания

Търговец на вино купи последния Lexus LFA в Европа

Lexus приключи с европейските продажби на суперколата си LFA. От общо 500 произведени автомобила за Стария континент са предвидени по-малко от 10% - точно 40. При това някои клиенти са си купили по две коли, а един - даже три. Последният собственик на Lexus LFA в Европа е търговец на вино от Швейцария - Ханц Шилинг, който получи автомобила си - бял на цвят под номер 493.
Търговец на вино купи последния Lexus LFA в Европа
Макар, че производството на LFA бе спряно още през декември миналата година, последните автомобили сега стигат до клиентите. В Европа от 40 машини, 15 са продадени в Германия, където са единствените аутобани без ограничения на скоростта. Шест от колите са пласирани в Швейцария. В Европа почти всички клиенти залагат на белия цвят и предпочитат по-бързата версия с пакет Nurburgring.

Любопитен факт е, че този автомобил не носи печалба на производителите. Цената му не е никак ниска - от $375 000, но тя покрива само разходите по проектирането и производството му.
Търговец на вино купи последния Lexus LFA в Европа
Двигателят на Lexus LFA е създаден в сътрудничество с Yamaha. Той е 4.8-литров V10, доставящ 560 к.с. и 480 Нм., като работи съвместно с 6-степенна роботизирана скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/час става за 3.7 сек., а максималната скорост превишава 320 км/ч.

Около 65% от автомобила са изградени от въглеродни влакна, като общото му тегло не превишава 1480 кг. Двигателят е предно разположен (зад предната ос), а задвижването е поверено на задните колела. Съотношението на тежестта между предната и задната ос е 48:52.

Снимки: Lexus
 

Тагове: lexus lfa
0 от 500
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И какво като се сглобява ръчно двигателя?!, Знаеш ли наколко модели и марки двигателите се сглобяват ръчно в лоборторна обстановка? Така се сглобяват и хард-дискове, един куп модели телефони, произвеждат се дисплеи...
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    do dolu ( преди 11 години )
    незнам защо само ми пусна половината текст :@: @: @
  • #35
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Само леко да успокоим феновете на тойота. След като правят LFA след толкова години разработка и когато решават да отидат на нюрбургринг и времената не са толкова впечатляващи и тогава решават да пуснат пъкет N
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    vel_co ( преди 11 години )
    Такава стойностна хай-тек кола с такава цена очаквах да е най-добре оценена в Европа,а се оказва,че там са продадени под 10% от серията. Къде са продадени останалите коли? Нима в Щатите или в Китай оценяват по достойнство този шедьовър,или най-много бройки са изкупени в Япония. Знае ли някой?
  • #33
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Герману, как е Гоуфут двойка :)
  • #32
    8 rate up comment 18 rate down comment
    Корольов ( преди 11 години )
    Корола със селски тунинг. Японците не се спряха да лъжат с тези времена на ring-a.
  • #31
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    а някои други марки продават всичко само при споменаването на нов модел.хаи-текът е бил бая дълъг-6 месеца мъки.
  • #30
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Този Лексус ЛФА освен, че е най-големият хай-тек на колела, стана забележителен и с продажбите си:Обявени били за продажба 500 броя, заявките започнали в края на 2009 г.и свършили в средата на 2010г,а в края й започнало производствоно им.Самата фирма е преценявала на кого да се продаде, т.е. не на всеки паралия и 1/3 от бройката за Европа е изкупена от немци!
  • #29
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    Търговец на вино купи последния Lexus LFA,след пиянска седмица.Двигателят на Lexus LFA е създаден в сътрудничество с Yamaha,защото тоиота няма специалисти за тази работа.другия спортен модел на скучноватата японска марка е изцяло разработен от субару.и докато фв залагат на платформи,японските производители си менкат цели коли.само сменят емблемите .
  • #28
    8 rate up comment 7 rate down comment
    A8W12 ( преди 11 години )
    Още един изгорял , ама той не е виновен , просто е ''пияницакоф''.А е и ''НАСРАНКОФ'' като ГУЩЕРА.