IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-безопасните коли в САЩ

Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta се провалиха на новия краш-тест на IIHS

Най-безопасните коли в САЩ

Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) проведе новия си краш-тест – челен удар с малко припокриване, който бе успешно преминат от общо 13 модела. Три обаче - Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta, се провалиха на изпитанието.

При новия тест, който симулира сблъсък с дърво, автомобилите се удрят във висока 1.5 метра преграда със скорост 64 км/ч (40 мили в час). Припокриването на зоната на водача е 25 %, като според IIHS ударът е извън местата на машината, които осигуряват поглъщане и разсейване на енергията при сблъсък. При предишните изпитания припокриването беше 40%.

В резултат от това въздействието е върху колелото, окачването и преградата на отсека за двигателя, като това води до силна деформация на конструкцията на колата от страната на шофьора.
Toyota Camry се провали на новия краш-тест
Заради новия тест IIHS  добави още една категория за оценяване. Досега организацията обявяваше „най-безопасен автомобил”, но вече има и звание „най-безопасен автомобил plus”, където места намериха 13 модела от средна ценова категория, сред които има и 2 автомобила от категория „премиум”.

Въпреки, че бестселърът на пазара в САЩ Toyota Camry заедно с Prius V вече заслужиха отличието „най-безопасен автомобил”, при новите изпитания те получиха оценка „слаб” и не попаднаха в списъка. В съобщението на IIHS се отбелязва, че при Camry след удара колоната на машината се е деформирала силно и съответно въздушните възглавници не са защитили добре главата на водача.

„Инженерите на Toyota ще трябва доста да поработят, за да може автомобилът им да се изкачи на нивото на техните конкуренти”, се казва в официалното становище на IIHS.

Критики бяха отправени и към Volkswagen Jetta, чиято въздушна възглавница за водача се е откъснала от кормилната колона по време на изпитанието. "Това се случи сравнително късно в катастрофата и не влияе на движението на манекена. Но все пак, въздушните възглавници трябва да останат на мястото си по време катастрофата, така че инженерите Volkswagen ще трябва да разследват този случай".

Снимка: IIHS

Тагове: IIHS
0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Муахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахаха.Някои "високотехнологични" марки пак са на опашката.Онзи ден са им отнели една звезда от Айго-то, сега Камри и Приус са с оценка слаб."Високите" технологии, явно се оказват ниска летва.Като добавим и сервизните акции, глобите.Господ да ни пази от такива технологични марки.
  • #13
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Критики бяха отправени и към Volkswagen Jetta, чиято въздушна възглавница за водача се е откъснала от кормилната колона по време на изпитанието. "Това се случи сравнително късно в катастрофата и не влияе на движението на манекена. Но все пак, въздушните възглавници трябва да останат на мястото си по време катастрофата, така че инженерите Volkswagen ще трябва да разследват този случай"С две думи само тойота се е издънила яко...отново
  • #12
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    VW Jetta се е провалила.Защо ли не се изненадах..:)))
  • #11
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Иван Радев ( преди 12 години )
    ето затова си карам волвата пък нека ми се смеят, че не завивали. а всъщност не е точно така едното ми волво е хс70 и е един огромен шлеп, с който отлично си маневрирам навсякъде и паркирам по разни тесняци
  • #10
    12 rate up comment 12 rate down comment
    ибре-дебре ( преди 12 години )
    По-добре сервизна акция отколото да се саморазпадне на пътя като 6-годишно Ауди , нали?
  • #9
    8 rate up comment 13 rate down comment
    ха така ! ( преди 12 години )
    споко колеги строшота с а в сервизна акция пак : )))
  • #8
    13 rate up comment 7 rate down comment
    бъчо ( преди 12 години )
    А на мен ми се струва, че даден автомобил се продава точно заради подобни тестове и тестове на журналисти от списания, четени в съответните държави. Когато се прави един тест на автомобил, голямо значение има и показателя "радиус на завой". Скоро в АБ направо се присмяха на Волво, че едва ли не е глокиоз радиуса му на завой. Е, явно е имало защо да е глокиоз, щото това е и най-сигурния автомобил в света. Да де, ама някой шваба като прочете, че Волвото завива като камион, едва ли ще си го купи за града.Явно Волво са преценили, че трябва да развиват автомобилите си в точно в тая посока, а не в посока печелене на тестове в автомобилни списания. Фолксваген преценяват, че трябва да се нагодят към тестовете на АБ и го правят. АБ имат методика, в която Фолксваген се стреми да се впише максимално. Затова и печели почти всички тестове, въпреки постоянните забележки от какви ли не организации. Резултатът е 250 000 продадени Голф в Германия за една година, а вторият по продажби не може да достигне и 100 000. Така номер 1, 2, 3 остават за Фолксваген, щото видиш ли, печелел всички тестове. Нищо, че се мачка като хармоника при най-малката нестандартна катастрофа. Важно е паричките да влизат в касичката на ВАГ. Да, ама сега ще трябва да се съобразяват и със щатите, а подозирам, че в Германия нещата ще бъдат променени. А промяната може да бъде много лесна. Чисто и просто АБ повече няма да обръща внимание на показатели като радиус на завой и ще постави някакви мижави 5 точки за максимум. Така дори един автомобил да е с метър по-голям радиус на завой от друг, то разлика в оценката може и изобщо да няма. Другият вариант е да се запазят същите точки, но да се промени графиката за оценки, като се въведе по-голям толеранс. Така Фолксваген отново ще има предимство пред конглокенцията и тоя показател ще бъде омаловажен при крайната оценка. Това е положението. Който си плаща, печели.
  • #7
    17 rate up comment 5 rate down comment
    chavv ( преди 12 години )
    С такива "изненадващи" промени се вижда, че производителите (повечето), се опитват да покрият задължителните тестове, а всичко което не се проверява - кучета го яли.На същия тест в Германия сред издънилите се бяха А6 и Е-класата... даже в Аутобилд бяха пуснали снимка на А6-цата, където краката на манекена бяха отрязани под коленете...
  • #6
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    За мен задължение на производителя е да направи колите си максимално безопасни, а не да следи само за изискванията на този или онзи институт.
  • #5
    16 rate up comment 7 rate down comment
    :) ( преди 12 години )
    Първо, не я сервират изведнъж и не е изискване - както виждаш това е допълнителна категория. А и явно има производители, които са се вместили в изискванията и без да ги знаят предварително. За мен като потребител е по-важно, че производителя е помислил за тези неща, без да е искано от него да се намества в някакви изисквания, само и само колкото да ги покрие.