IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-безопасните коли в САЩ

Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta се провалиха на новия краш-тест на IIHS

Най-безопасните коли в САЩ

Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) проведе новия си краш-тест – челен удар с малко припокриване, който бе успешно преминат от общо 13 модела. Три обаче - Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta, се провалиха на изпитанието.

При новия тест, който симулира сблъсък с дърво, автомобилите се удрят във висока 1.5 метра преграда със скорост 64 км/ч (40 мили в час). Припокриването на зоната на водача е 25 %, като според IIHS ударът е извън местата на машината, които осигуряват поглъщане и разсейване на енергията при сблъсък. При предишните изпитания припокриването беше 40%.

В резултат от това въздействието е върху колелото, окачването и преградата на отсека за двигателя, като това води до силна деформация на конструкцията на колата от страната на шофьора.
Toyota Camry се провали на новия краш-тест
Заради новия тест IIHS  добави още една категория за оценяване. Досега организацията обявяваше „най-безопасен автомобил”, но вече има и звание „най-безопасен автомобил plus”, където места намериха 13 модела от средна ценова категория, сред които има и 2 автомобила от категория „премиум”.

Въпреки, че бестселърът на пазара в САЩ Toyota Camry заедно с Prius V вече заслужиха отличието „най-безопасен автомобил”, при новите изпитания те получиха оценка „слаб” и не попаднаха в списъка. В съобщението на IIHS се отбелязва, че при Camry след удара колоната на машината се е деформирала силно и съответно въздушните възглавници не са защитили добре главата на водача.

„Инженерите на Toyota ще трябва доста да поработят, за да може автомобилът им да се изкачи на нивото на техните конкуренти”, се казва в официалното становище на IIHS.

Критики бяха отправени и към Volkswagen Jetta, чиято въздушна възглавница за водача се е откъснала от кормилната колона по време на изпитанието. "Това се случи сравнително късно в катастрофата и не влияе на движението на манекена. Но все пак, въздушните възглавници трябва да останат на мястото си по време катастрофата, така че инженерите Volkswagen ще трябва да разследват този случай".

Снимка: IIHS

Тагове: IIHS
0 от 500
  • #44
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Пример едно: цифрите показват, че Голф 7 не е с най-добър резултат.Факт!Истина две: ти си беден *** от казанлъшко с дърта Фиеста.Плачи нещастнико!
  • #43
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Euroscheisse ( преди 12 години )
    Хюндаят може да има 4.4% по-слаб резултат на теста при челен удар, но това е измерено на тест в който поема 8.4% повече енергия заради по-голямата си маса.
  • #42
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Euroscheisse ( преди 12 години )
    Жълтошвайне, каква си празна кратунка само, не е истина!пример 1 - ако джигита е с хюндай и се опита да смени лентата за да избегне удара, ще успее. Ако е с Голф 7 ще стане на пумпал и ще отнесе 2-3 коли странично. пример 2 - спирачките могат да ти откажат или загубиш контрол само ако караш продукт на ВАГ, видно от теста на NCAP. пример 3 - тук нищо не прави safety assist, но пак по-добре да си в тежащия 1306 кг хюндай, отколкото в тежащия 1205 кг Голф7.
  • #41
    7 rate up comment 4 rate down comment
    A8 ( преди 12 години )
    Нещо любопитно за Golf 7.По всички вътрешни размери в салона, голфа е по-тесен и схлупен от i30.И то чувствително.Другото любопитно за последния Голф е, че той е по-тесен вътре дори от първото поколение на i30.Това е прословутата немска машина-тясна друсалка с учудващо слаба гаранция.Това не е случайно, нали се сещате.... масларките..:))) Нищо не става от тях.
  • #40
    7 rate up comment 3 rate down comment
    expert ( преди 12 години )
    За свдение нафен, по сервизите на бензиновите Голф 4 и 5 знеш ли как им викат?Масларки.Сам се сети защо, беден ***.
  • #39
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако трябва да избирам между Голф и 7 i30, 100% избирам хюндая.Не само защото е по-сигурната кола и заради страхотната гаранция.Просто това е по-добрата кола.Винтеркорн не напразно се ядоса като я инспектира, защото знае каква тояга е Голфа.
  • #38
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до простия ( преди 12 години )
    К'во стана, бе кавал, нали корейците имаха 55%?!ССега друга песен запя, ***.На VAG-шилето му стана тъпо, че корейците стигат и минават по сигурност VW.Сори маруло проста, фактите са си факти.А прехваление Голф 7 е една година след i30, а по асистиращи системи корейката го утрепва, прави го за смях, технологичния Голф, ташаааак!
  • #37
    0 rate up comment 6 rate down comment
    до шундай i30 i40 ( преди 12 години )
    Цифкане, и какво от това, като имат резултати 90 и 92% i30 и i40?Всичките Голфове, вкл. и кабриолета имат по-висок резултата от тези 90 и 92%.Джетата също, Бийтъла е с 92%, Пасат с 91%.Фауве имат 8 модела с резултати над 90%, а 5! имат резултат 55% и 3 звезди за един от моделите си!!!!!!!Виж ако искаш и цялата ВАГ как са!?Колко от техните коли не са оценени с 5 звезди и имат резулати под 90%?Виж и -Киха как са при двойно по-малко тествани автомобили!Чети и мисли,ненормалник!
  • #36
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До жълтшвайне: ( преди 12 години )
    Явно е, че имаме тежка форма на кретения при теб.Ще трябва да рисувам, за можеш да разбереш!Няколко елементарни примера, които надявам се ще са ти от полза да разбереш, защо Safety Assist е с най-малко точки, като критерий.Пример 1:Кръстовището на "Лъвов мост".Трамвай чака зелен сигнал на светофара, за да продължи по посока св. Неделя.До него автомобили, които също чакат да светне зелено.Перпендикулярно на тях по бул. Сливница си се движи поток от автомобили, посока "Люлин".Светофарът сменя жълто, към червено.Един джигит решава, че ще хване жълтото и ускорява.Вече светнало зелено на колите движещи се в посока св. "Неделя", те тръгват заедно с трамвая.Ватмана обаче вижда джигита и спира трамвая навреме!Колите обаче, т.к. нямат видимост от трамвая продължават пътя си и.....джигита се усеща, но е твърде късно и само успява да намали леко, преди да фрасне странично с около 40-50 км/ч в час колата в лявата лента!Какво направи системата Safety Assist в този случай?Пример 2:Приближаваш към оживено кръстовище, на което светофара свети червено!Тръгваш да спираш и спирачките ти отказват.Какво ще направи системата Safety Assist в този случай?Пример 3:Чакаш си кротко на светофара да ти светне зелено.В изведнъж отсреща изневиделица ти връхлита МПС и се удря в теб!Какво направи системата Safety Assist в този случай?Спирам засега с примерите, за да видя дали има надежда за теб!После мога да ти дам пример, как Safety Assist при завой няма как да ти помогне с нищо!Колкото до тъпизма, дето го написа за Safety Assist и това, че те предпазвала от катастрофа на всеки завой едва ли не, то мисля да го оставя без коментар...
  • #35
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Euroscheisse ( преди 12 години )
    Не, жълтошвайне, фактът е че европейския NCAP е пълен та*ак ако дава по-голяма тежест на системите за пасивна безопасност пред тези за активна. Какъв е смисълът да имаш супер сигурен при катастрофа автомобил ако на всеки по-остър завой той става неуправляем и катастрофира? Отговорът е ясен дори на пълен ***. Само на ВАГончетат обаче не им е ясен.