IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-безопасните коли в САЩ

Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta се провалиха на новия краш-тест на IIHS

Най-безопасните коли в САЩ

Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) проведе новия си краш-тест – челен удар с малко припокриване, който бе успешно преминат от общо 13 модела. Три обаче - Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta, се провалиха на изпитанието.

При новия тест, който симулира сблъсък с дърво, автомобилите се удрят във висока 1.5 метра преграда със скорост 64 км/ч (40 мили в час). Припокриването на зоната на водача е 25 %, като според IIHS ударът е извън местата на машината, които осигуряват поглъщане и разсейване на енергията при сблъсък. При предишните изпитания припокриването беше 40%.

В резултат от това въздействието е върху колелото, окачването и преградата на отсека за двигателя, като това води до силна деформация на конструкцията на колата от страната на шофьора.
Toyota Camry се провали на новия краш-тест
Заради новия тест IIHS  добави още една категория за оценяване. Досега организацията обявяваше „най-безопасен автомобил”, но вече има и звание „най-безопасен автомобил plus”, където места намериха 13 модела от средна ценова категория, сред които има и 2 автомобила от категория „премиум”.

Въпреки, че бестселърът на пазара в САЩ Toyota Camry заедно с Prius V вече заслужиха отличието „най-безопасен автомобил”, при новите изпитания те получиха оценка „слаб” и не попаднаха в списъка. В съобщението на IIHS се отбелязва, че при Camry след удара колоната на машината се е деформирала силно и съответно въздушните възглавници не са защитили добре главата на водача.

„Инженерите на Toyota ще трябва доста да поработят, за да може автомобилът им да се изкачи на нивото на техните конкуренти”, се казва в официалното становище на IIHS.

Критики бяха отправени и към Volkswagen Jetta, чиято въздушна възглавница за водача се е откъснала от кормилната колона по време на изпитанието. "Това се случи сравнително късно в катастрофата и не влияе на движението на манекена. Но все пак, въздушните възглавници трябва да останат на мястото си по време катастрофата, така че инженерите Volkswagen ще трябва да разследват този случай".

Снимка: IIHS

Тагове: IIHS
0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До "експерчето& ( преди 12 години )
    "Експертче", Волво са еталон за сигурност, а не просто по-сигурни от който и да е автомобил!!!Другите се учат от тях!!!Именно затова и аз карам Волво!За мен най-важното нещо в един автомобил е каква сигурност предлага на пътниците в него!Точно заради това любимата ми марка е Волво и карам такъв автомобил!По този критерий не правя компромиси!А Хюндай имат автомобил, който предлага 55% защита за пътниците отпред!Това, както вече написах, си е на нивото на руските и китайски ***!Резил!!!!!
  • #33
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До жълтшвайне: ( преди 12 години )
    Факт е, че за тази системе са дават най-малко точки към крайната оценка, а на всички дръги критерии и дават доста по-високи!Явно обаче, ти, имаш проблем с осъзнаването му.
  • #32
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Euroscheisse ( преди 12 години )
    ВАГонче празноглаво, повтарям специално за бавноразвиващите се форумни ВАГонетки: Safety assist е най-важната система за сигурност, защото благодарение на нея може да се избегне инцидент въобще. Кое тук не е ясно??
  • #31
    9 rate up comment 1 rate down comment
    expert ( преди 12 години )
    Фактът, че Volvo е по-сигурно от който и да е фолксваген, че Хюндай се опира на Голфа и Пасат по всичко, показва, че Фолксваген изобщо не правят най-добрите коли.Разчитат на жълти издания като АутоБилд за евтина реклама, местния пазар ги държи все още, но това ще е до време.В Щатите дори корейците ги пердашат, дори с по-високи цени.Примката от германците се затяга.Не можеш вечно да пробутваш ниско качество на високи цени.Те нещата вече си идват на място и в Европа.
  • #30
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да, Golf 7 е с една точка от 106 по-сигурен от стария хюндай i30.Спрямо новия голфчето е доста посредствено.Винтеркорн лично се убеди в това.
  • #29
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Euroscheisse ( преди 12 години )
    Клипчетата от NCAP:http://youtu.be/xod_78vvWushttp://youtu.be/uUaC8sW4sAg
  • #28
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Euroscheisse ( преди 12 години )
    При Хюндая тая загуба на контрол просто я няма.
  • #27
    9 rate up comment 2 rate down comment
    EuroScheisse ( преди 12 години )
    Голфа се дъни на safety assist, а това е най-важната система за сигурност, защото благодарение на нея може да се избегне инцидент въобще. Само че Голфа хич го няма на стабилност, забележете че за около секунда е неуправляем на клипчето. А ако всичко това се случва при по-висока скорост или по-хлъзгав настилка, Голфа става на пумпал и отива в мантинелата/дървото/насрещнодвижещия се автомобил.
  • #26
    8 rate up comment 3 rate down comment
    EuroScheisse ( преди 12 години )
    107 точки викаш размазва 106 отсекъде, а? Направо танк срещу картонена кутия, а? Ха-ха! Егати *** изказват мнение тука.
  • #25
    1 rate up comment 10 rate down comment
    EuroNcap ( преди 12 години )
    От линковете ясно се вижда кой произвежда по-сигурните машини и това НЕ са жълтурите!!!Конкретно за Фауве - ами те имат 4 модела(от 12) с резултат под 90% сигурност за пътниците отпред, а Хюндай имат модел с 55%, което е на нивото на руските и китайските ***!Пък ти си пиши "експертче".Истината я има на сайта на Euro Ncap!И само за сведение - Хюндай i30 е точно от 2012!!!http://euroncap.com/results/hyundai/i30/478.aspxима общо 106 точки, я Голф 107http://euroncap.com/results/vw/golf/500.aspx