IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-безопасните коли в САЩ

Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta се провалиха на новия краш-тест на IIHS

Най-безопасните коли в САЩ

Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) проведе новия си краш-тест – челен удар с малко припокриване, който бе успешно преминат от общо 13 модела. Три обаче - Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta, се провалиха на изпитанието.

При новия тест, който симулира сблъсък с дърво, автомобилите се удрят във висока 1.5 метра преграда със скорост 64 км/ч (40 мили в час). Припокриването на зоната на водача е 25 %, като според IIHS ударът е извън местата на машината, които осигуряват поглъщане и разсейване на енергията при сблъсък. При предишните изпитания припокриването беше 40%.

В резултат от това въздействието е върху колелото, окачването и преградата на отсека за двигателя, като това води до силна деформация на конструкцията на колата от страната на шофьора.
Toyota Camry се провали на новия краш-тест
Заради новия тест IIHS  добави още една категория за оценяване. Досега организацията обявяваше „най-безопасен автомобил”, но вече има и звание „най-безопасен автомобил plus”, където места намериха 13 модела от средна ценова категория, сред които има и 2 автомобила от категория „премиум”.

Въпреки, че бестселърът на пазара в САЩ Toyota Camry заедно с Prius V вече заслужиха отличието „най-безопасен автомобил”, при новите изпитания те получиха оценка „слаб” и не попаднаха в списъка. В съобщението на IIHS се отбелязва, че при Camry след удара колоната на машината се е деформирала силно и съответно въздушните възглавници не са защитили добре главата на водача.

„Инженерите на Toyota ще трябва доста да поработят, за да може автомобилът им да се изкачи на нивото на техните конкуренти”, се казва в официалното становище на IIHS.

Критики бяха отправени и към Volkswagen Jetta, чиято въздушна възглавница за водача се е откъснала от кормилната колона по време на изпитанието. "Това се случи сравнително късно в катастрофата и не влияе на движението на манекена. Но все пак, въздушните възглавници трябва да останат на мястото си по време катастрофата, така че инженерите Volkswagen ще трябва да разследват този случай".

Снимка: IIHS

Тагове: IIHS
0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 9 rate down comment
    EuroNcap ( преди 12 години )
    Само слепец би отрекъл, че Фауве правят сигурни машини, за разлика от жълтите компании, които почти навсякъде имат издънки с под 80% сигурност за шофьора и пътника до него, а има и такива с резили под 60%!Волво имат един модел с резултат под 90% по отношение на защитата на шофьора и пътника.Останалите са всички над 90%.Естествено автомобилът с най-висок резултат е на Волво.Като погледнем резултатите Европа срещу жълтите, то се вижда, че жълтите имат доста ориз да изядат, за да стигнат Европа!
  • #23
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Garga style ( преди 12 години )
    Маанете се с тия тришотки вее, Ауди е истината. Гледайте и се учете какво е яка лускозна лимузина последен писък на технологиите:
  • #22
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Котоошу ( преди 12 години )
    Аз от кога се мъча да ви напълня *** *** че Трътките за нищо не стават. На когото веднъж е изгоряла Лампата Примус вече неще и да чуе за нея макар и да муя подаряват.ПАРЕН КАША ДУХА , а ГУЩЕРА друго духа.
  • #21
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 12 години )
    ФауВъ (и всички германише аутобанише флюгцойге) са автомобилния аналог на "Gangnam Style" - абсолютна-мега-хипер-простотия, на която се радва половината свят. Простотията и рекламното зомбиране ни заливат...
  • #20
    9 rate up comment 7 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    От Голф нищо не става.Никъде по света не го купуват освен в Германия и още няколко страни. Доста лошо копие на Корола.
  • #19
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 12 години )
    До бъчоСинко, а не се ли се замислял, че е много по-лесно тестовете на АБ да се нагласят към КаскенЩайн? Сериозно ли мислиш, че ФВ си прави "колите" по вкуса на АБ?Ако си го мислиш, значи си уникално ***...
  • #18
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ее, сега, ако няма високотехнологични коли, откъде ВАГ ще копират технологии? Тия 7 милиарда дето ще дават да развиват хибридите щяха да са 20 ако нямаше откъде наготово да чопнат технологията.
  • #17
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Явно са излъгали за резултатите в Европа.Джетата е трагедия.Факт.
  • #16
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Така е за Фауве.Зле са, особено Голф,който е с един от най-високите резултати на тестовете на euroNcap.Пасат и те са зле.Всики коли така да са, когато са зле!А не да са "високотехнологични",като Айго, Камри и Приус.
  • #15
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Така е, VW са доста по-зле.Ако изобщо ги броим за марка.