IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-безопасните коли в САЩ

Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta се провалиха на новия краш-тест на IIHS

Най-безопасните коли в САЩ

Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) проведе новия си краш-тест – челен удар с малко припокриване, който бе успешно преминат от общо 13 модела. Три обаче - Toyota Camry, Toyota Prius и Volkswagen Jetta, се провалиха на изпитанието.

При новия тест, който симулира сблъсък с дърво, автомобилите се удрят във висока 1.5 метра преграда със скорост 64 км/ч (40 мили в час). Припокриването на зоната на водача е 25 %, като според IIHS ударът е извън местата на машината, които осигуряват поглъщане и разсейване на енергията при сблъсък. При предишните изпитания припокриването беше 40%.

В резултат от това въздействието е върху колелото, окачването и преградата на отсека за двигателя, като това води до силна деформация на конструкцията на колата от страната на шофьора.
Toyota Camry се провали на новия краш-тест
Заради новия тест IIHS  добави още една категория за оценяване. Досега организацията обявяваше „най-безопасен автомобил”, но вече има и звание „най-безопасен автомобил plus”, където места намериха 13 модела от средна ценова категория, сред които има и 2 автомобила от категория „премиум”.

Въпреки, че бестселърът на пазара в САЩ Toyota Camry заедно с Prius V вече заслужиха отличието „най-безопасен автомобил”, при новите изпитания те получиха оценка „слаб” и не попаднаха в списъка. В съобщението на IIHS се отбелязва, че при Camry след удара колоната на машината се е деформирала силно и съответно въздушните възглавници не са защитили добре главата на водача.

„Инженерите на Toyota ще трябва доста да поработят, за да може автомобилът им да се изкачи на нивото на техните конкуренти”, се казва в официалното становище на IIHS.

Критики бяха отправени и към Volkswagen Jetta, чиято въздушна възглавница за водача се е откъснала от кормилната колона по време на изпитанието. "Това се случи сравнително късно в катастрофата и не влияе на движението на манекена. Но все пак, въздушните възглавници трябва да останат на мястото си по време катастрофата, така че инженерите Volkswagen ще трябва да разследват този случай".

Снимка: IIHS

Тагове: IIHS
0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 12 rate down comment
    знаещ ( преди 12 години )
    А кога ще измислят и краш тест за падане на метеорит?*** работа ей.Измислят си какви ли не неща.В САЩ да не би по пътищата дървета да растат?Хайде да приемем обаче,че са прави,което си е така,защото автомобила може да напусне пътя и да се удари в дърво.Ами обявете го предварително,за да могат производителите да реагират.А сега какво,работели по досегашната система и изведнъж им сервират някаква нова простотия.Стандартите навсякъде по света трябва да се уеднаквят според мен.
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    бъчо ( преди 12 години )
    Някои производители са нацелили нещата и са дръпнали гредите по-настрани, с което са и ограничили радиуса на завой. Скоро всички ще направят така и аман ви е системата, ако се налага често да маневрирате в града :)
  • #2
    19 rate up comment 3 rate down comment
    chavv ( преди 12 години )
    А най-много коли (3) в списъка има Хонда:)
  • #1
    17 rate up comment 13 rate down comment
    колко ясно ( преди 12 години )
    Цитат:"Инженерите на Toyota ще трябва доста да поработят, за да може автомобилът им да се изкачи на нивото на техните конглокенти, се казва в официалното становище на IIHS.