IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus LFA влезе в историята

Финалният екземпляр на спортната кола слезе от поточната линия

Lexus LFA влезе в историята

Преди около две години от Lexus обявиха, че стартират производството на суперколата LFA в завода си в Мотомачи, Япония. Те заявиха, че изключителното возило ще се произвежда до декември 2012 година, като от завода ще излиза по само един екземпляр на ден.
Lexus LFA влезе в историята
На 14 декември 2012 година от поточните линии на завода слезе последния Lexus LFA. Представителят с пореден номер 500 представлява бял Lexus LFA Nürburgring Package. Тази версия на спортната машина се превърна в четвъртата най-бърза серийна кола на пистата Nürburgring (според Wikipedia), изпреварвайки в класацията Chevrolet Corvette ZR1, Nissan GT-R и дори Porsche 911 GT2 RS.
Lexus LFA влезе в историята
Със своите 500 екземпляра и развитие, продължило почти 10 години, Lexus LFA един от най-ексклузивните автомобили на планетата. Любопитен факт е, че този автомобил не носи печалба на производителите. Цената му не е никак ниска - от $375 000, но тя покрива само разходите по проектирането и производството му.

Двигателят на Lexus LFA е създаден в сътрудничество с Yamaha и има славата един от най-високооборотните и най-добре звучащи агрегати. Той е 4.8-литров V10, доставящ 560 к.с. и 480 Нм.

Ускорението до 100 км/час става за символичните 3.7 сек., а максималната скорост превишава 320 км/ч. Червената зона на оборотомера започва след 9000 об/мин., а максималната сила на двуместното возило е налична между 3 700 и 8 7000 об/мин.

Около 65% от колата са изградени от въглеродни влакна, като общото й тегло не превишава 1480 кг. Двигателят е предно разположен (зад предната ос), а задвижването е поверено на задните колела. Съотношението на тежестта между предната и задната ос е 48:52.

На няколко пъти се появяваха спекулации за пускането в производство на кабрио версия на LFA. Към момента обаче този модел не е потвърден. Липсва информация и за наследник на LFA.

Тагове: lexus lfa
0 от 500
  • #3
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Edin ot tapacite ( преди 11 години )
    Ne e nujno nishto da se komentira.Lexus si otiwa w istoriqta, a Bugatti i lamborghini ostawat i w istoriqta, i w nastoqshteto i w budeshteto.Ima malka razlika, nali Dosho!
  • #2
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ей сега ще се появят *** и ще почнат да коментират как Вейрона или Авентадора ще го размажат на драг.Така е, но да ходят да му подобрят времето на Нордшлайфе, там е истината, а не по светофарите.
  • #1
    17 rate up comment 13 rate down comment
    TT ( преди 11 години )
    "Червената зона на оборотомера започва след 9000 об/мин., а максималната сила на двуместното возило е налична между 3 700 и 8 7000 об/мин."Вярно, че технологически напреднал е много този Лексус, ама чак пък толкова...