IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus LFA влезе в историята

Финалният екземпляр на спортната кола слезе от поточната линия

Lexus LFA влезе в историята

Преди около две години от Lexus обявиха, че стартират производството на суперколата LFA в завода си в Мотомачи, Япония. Те заявиха, че изключителното возило ще се произвежда до декември 2012 година, като от завода ще излиза по само един екземпляр на ден.
Lexus LFA влезе в историята
На 14 декември 2012 година от поточните линии на завода слезе последния Lexus LFA. Представителят с пореден номер 500 представлява бял Lexus LFA Nürburgring Package. Тази версия на спортната машина се превърна в четвъртата най-бърза серийна кола на пистата Nürburgring (според Wikipedia), изпреварвайки в класацията Chevrolet Corvette ZR1, Nissan GT-R и дори Porsche 911 GT2 RS.
Lexus LFA влезе в историята
Със своите 500 екземпляра и развитие, продължило почти 10 години, Lexus LFA един от най-ексклузивните автомобили на планетата. Любопитен факт е, че този автомобил не носи печалба на производителите. Цената му не е никак ниска - от $375 000, но тя покрива само разходите по проектирането и производството му.

Двигателят на Lexus LFA е създаден в сътрудничество с Yamaha и има славата един от най-високооборотните и най-добре звучащи агрегати. Той е 4.8-литров V10, доставящ 560 к.с. и 480 Нм.

Ускорението до 100 км/час става за символичните 3.7 сек., а максималната скорост превишава 320 км/ч. Червената зона на оборотомера започва след 9000 об/мин., а максималната сила на двуместното возило е налична между 3 700 и 8 7000 об/мин.

Около 65% от колата са изградени от въглеродни влакна, като общото й тегло не превишава 1480 кг. Двигателят е предно разположен (зад предната ос), а задвижването е поверено на задните колела. Съотношението на тежестта между предната и задната ос е 48:52.

На няколко пъти се появяваха спекулации за пускането в производство на кабрио версия на LFA. Към момента обаче този модел не е потвърден. Липсва информация и за наследник на LFA.

Тагове: lexus lfa
0 от 500
  • #13
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Въведоха нова мярка за простотия,казва се 1 ВАГ.
  • #12
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И като се събудиш гледаш че си мачкал една изпъкнала част от тялото ми с уста,*** си пълен ти момче.
  • #11
    11 rate up comment 12 rate down comment
    A8W12 ( преди 11 години )
    Карам си аз по аутобана и настигам тази Тойотка, и ми се превижда като ЗЕЛЕНЯСАЛ ГУЩЕРОН, и я мачкам , мачкам като пихтия.
  • #10
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Kотоошу ( преди 11 години )
    ЕДНА БЕЗСМИСЛЕНА КОЛА , НА БЕЗУМНА ЦЕНА, Нисана за 70000 евро и къса шасито от карбон на драг.
  • #9
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Къв е пък тоя Гъмпърт-дъмпърт? Лагерна количка дето дори еърбеци няма. Не може да се сравнява с ЛФА просто.
  • #8
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Japan Power ( преди 11 години )
    Двигателят е съвместна разработка с Ямаха, но блокът му е от Формула 1 двигателите на Тойота. Карбоновото шаси е разработка на Тойота и е произведено от Тойота, не от поддоставчици. Няма друг такъв случай в автомобилостроенето досега. На Нордшлайфе е най-бързия сериен автомобил с обикновени гуми, всички други преди него са със сликове, а сликовете свалят 7-12 секунди, доказано е. Двигателят е абсолютно безаналогов с отклик 0-9000 оборота за 0.6 секунди.
  • #7
    16 rate up comment 22 rate down comment
    От тъпак ( преди 11 години )
    Вейрона или Авентадора ще го размажат това на драг. На "Нордшлиефе" Мистър Бийн ще се качи в едно РС Ауди и ще я направи крива Тойотата.
  • #6
    15 rate up comment 12 rate down comment
    до Анонимен ( преди 11 години )
    Ако наистина "там е истината", то германският Apollo Gumpert с двигател на Audi e разказал играта и на Lexus LFA,и на Nisan GT-R!Факт!
  • #5
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Изключително грозна кола, ако ще и 800 да вдига все тая. Няма да я сравнявам с немски марки да не се дразните, затова ще кажа само че GTR е поне 5 пъти по красива и по яка машина от това чудо.
  • #4
    28 rate up comment 8 rate down comment
    И каква стана тя!? ( преди 11 години )
    Великаните от Toyota се отказаха от единствената си стойностна машина!Всъщност, само парите са от Toyota - двигателят е от Yamaha,шасито от Кьолн.Както и при GT86 - всичко стойностно е от Subaru - двигател,трансмисия,шаси.Силата на Toyota е масовия автомобил - Corolla,Carina,Auris,Avensis и Prius.Стане ли дума за спорт и стил - други са играчите.