IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus LFA влезе в историята

Финалният екземпляр на спортната кола слезе от поточната линия

Lexus LFA влезе в историята

Преди около две години от Lexus обявиха, че стартират производството на суперколата LFA в завода си в Мотомачи, Япония. Те заявиха, че изключителното возило ще се произвежда до декември 2012 година, като от завода ще излиза по само един екземпляр на ден.
Lexus LFA влезе в историята
На 14 декември 2012 година от поточните линии на завода слезе последния Lexus LFA. Представителят с пореден номер 500 представлява бял Lexus LFA Nürburgring Package. Тази версия на спортната машина се превърна в четвъртата най-бърза серийна кола на пистата Nürburgring (според Wikipedia), изпреварвайки в класацията Chevrolet Corvette ZR1, Nissan GT-R и дори Porsche 911 GT2 RS.
Lexus LFA влезе в историята
Със своите 500 екземпляра и развитие, продължило почти 10 години, Lexus LFA един от най-ексклузивните автомобили на планетата. Любопитен факт е, че този автомобил не носи печалба на производителите. Цената му не е никак ниска - от $375 000, но тя покрива само разходите по проектирането и производството му.

Двигателят на Lexus LFA е създаден в сътрудничество с Yamaha и има славата един от най-високооборотните и най-добре звучащи агрегати. Той е 4.8-литров V10, доставящ 560 к.с. и 480 Нм.

Ускорението до 100 км/час става за символичните 3.7 сек., а максималната скорост превишава 320 км/ч. Червената зона на оборотомера започва след 9000 об/мин., а максималната сила на двуместното возило е налична между 3 700 и 8 7000 об/мин.

Около 65% от колата са изградени от въглеродни влакна, като общото й тегло не превишава 1480 кг. Двигателят е предно разположен (зад предната ос), а задвижването е поверено на задните колела. Съотношението на тежестта между предната и задната ос е 48:52.

На няколко пъти се появяваха спекулации за пускането в производство на кабрио версия на LFA. Към момента обаче този модел не е потвърден. Липсва информация и за наследник на LFA.

Тагове: lexus lfa
0 от 500
  • #23
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Cenitell, лигавиш се.
  • #22
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Ако съдя по автопроизводството, за японците бъдещето е непосредствено,реално предстоящото, за разлика от "властелините" на светлото,главозамайващо бъдеще.
  • #21
    12 rate up comment 3 rate down comment
    joop! ( преди 11 години )
    японският дизайн винаги е оставал неразбран...защото е далеко от разбирането за естетика;)
  • #20
    9 rate up comment 5 rate down comment
    K&G ( преди 11 години )
    Че,те минало НЯМАТ,а бъдещето го спират!
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Lexus LF-A е бил разпродаден предварително през м. юни,2010 г., а производството му е било започнато едва през декември.На това се казва престиж от настоящото, а не от миналото.
  • #18
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    При леките купета,високия въртящ момент носи само негативи,ако си спомняте ,Mercedes имаше модел(SLR,не съм сигурен) с огромен в.м.,които правеше автомобила брутален за каране,и то не добрия смисъл.
  • #17
    5 rate up comment 10 rate down comment
    ms ( преди 11 години )
    tova e ne seriozno 5 litra motor i samo 480 Nm basi trabanta ot 4.8 l izlatat 500 hp i 900 nm bez pretovarvane na motora
  • #16
    12 rate up comment 7 rate down comment
    A8W12 ( преди 11 години )
    АЗ не се крия заповядай до Зарата и ще видим кой какво кара.Каня вече от година и никой , споко няма да ви бия , даже ще почерпя.
  • #15
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    A8W12,ако та набарам,такива GT-Ri и A8 ,ще ти дам,че ще търсиш оня дето ти искал бартер,един дрънгел,за друг!
  • #14
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    И други фирми-като Мерцедес, Астън Мартинмисля, че и БМВ (оранжавата серия) са правили ограничена серия, коити бяха заводски динамичен и оптичен тунинг, докато според мен с тази си серия Тойота направи показен свръх високотехнологичен модел за ценители на този етап на автомобилостроенето