IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Продажбите в азиатската страна за десетте месеца на 2012 г. се увеличават с 18% на годишна база

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Спадът в търсенето на автомобили в Европа кара германските производители на автомобили като Volkswagen все по-често да поглеждат към Китай. Там Волфсбургкият автомобилен концерн продаде през първите 10 месеца на годината над два пъти повече коли, отколкото в Западна Европа без Германия.
VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа
Нарастващата безработица и бавно движещата се икономика в много страни от Западна Европа подтискат търсенето и продажбите в автомобилната индустрия тази година за пети пореден път. Но в Китай, където автомобилната индустрия продължава да расте, германските производители увеличават пазарния си дял. Те печелят преди всичко от силата си при производството на висококачествени каросерии, пише Wall Street Journal.

VW, в количествено отношение най-големият европейски производител на автомобили, инвестира мащабно в Азия, за да си осигури дългосрочно конкурентно предимство извън Европа. Групата, която се ръководи от германските семейства Порше и Пиех, е лидер на пазара в Китай. От навлизането си на пазара през 1985 г. до миналата година концернът от Волфсбург е похарчил общо 12,4 млрд. евро, за да консолидира присъствието си в страната. Сега се очаква до 2016 г. отново да потекат 14 млрд. евро в Китай, преди всичко за нови фабрики и пускането на нови модели.

През последните години Китай се превърна в най-големият производител на автомобили в света. Една четвърт от колите в света идват от Китай, показва съвместно проучване на консултантската компания Oliver Wyman и германската асоциация на производителите VDA, публикувано във вторник. Повече от 17 милиона превозни средства са се завъртели само през миналата година в китайските производствени линии. През 2005 г. те са били едва 5,2 милиона.

„Нарастващото значение на развиващите се пазари, особено на Китай и Индия, поставя автомобилната индустрия пред "огромни предизвикателства“, пишат в доклада си консултантите. "Европа ще остане солидна индустриална база и ще запази своята доминираща роля в научноизследователската и развойната дейност", пише в материала. Въпреки това местните производители ще растат по-бързо в чужбина.

А конкуренцията на развиващите се пазари се засилва. В Китай броят на отделните марки автомобили през десетте години до 2011 г. се увеличава повече от два пъти от 26 до 60 марки, пишат анализаторите на Oliver Wyman.

Досега Volkswagen с широката си гама - от луксозни марки като Audi, Bentley и Porsche до брандовете за масовия пазар като VW и Skoda, камионите MAN и Scania и мотоциклетите Ducati, успява добре да се възползва от възможностите за растеж в Азия. Спадът на продажбите в Европа почти не засегна концерна. Докато търговците на масови коли, като PSA Peugeot-Citroen, Fiat, Ford и подразделението на General Motors Opel / Vauxhall, се борят със загуби в региона и излагат на риск хиляди работни места, VW увеличи през последните тримесечия продажбите и печалбите си.

„Особено извън Европа през октомври имаме значително увеличение“, казва директорът по продажбите Кристиан Клингер във вторник. Глобалните продажби на автомобилите на VW през октомври са с 501 300 повече от същия месец година по-рано, което представлява ръст от 16%. През първите десет месец на тази година са продадени 4,72 милиона превозни средства – с 11% повече от предишната година.

В Западна Европа, с изключение на Германия, доставките паднаха през първите десет месеца с 6% до 719 100 превозни средства, което се дължи основно на икономическата слабост в силно задлъжнелите страни като Испания и Италия. В Германия VW продаде все пак с 0,6% повече превозни средства. Ситуацията в Европа остава трудна, заяви още Клингер.

В Северна и Южна Америка и в Азиатско-тихоокеанския регион обаче бизнесът се развива добре. Между януари и октомври в Далечния изток са доставени 1,9 милиона автомобила, което е със 17 на сто по-добро постижение от миналогодишното. Само в Китай продажбите се увеличават в сравнение със същия период на миналата година с 18 на сто до над 1,7 млн. автомобила с бранда VW.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

 

Тагове: VW
0 от 500
  • #25
    8 rate up comment 4 rate down comment
    K&G ( преди 13 години )
    Освен "работната ръка"- НАЙ-ВАЖНОТО СА, СУРОВИНИТЕ И ОГРОМНИЯ ПАЗАР,поне малко прочетете за принципите на производство и икономика!!!!!!!!!!!!!!
  • #24
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Проблема е ,че дори не изглеждат модерно колите на фолксваген.
  • #23
    5 rate up comment 5 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 13 години )
    az li4no po4vam da se pla6a ot razmera na investiciite na VW v kitai...podoziram, 4e sega, kakto si imat i unificirana platforma, 6te si iznesat ne samo proizvostvoto za Kitai, a i za EU pak tam, zaradi po-evtinata rabotna ruka... v statiqta pi6e, 4e razvoinite centrove 6te si ostanat tuk v EU, no drugoto mai 6te stane outsourcing...e togava moga da im stisna ru4i4kite na VAGonistite!!! 6te stane kato pri maratonkite...izglejda moderno, no go nosi6 1 sezon i e ve4e za smqna!
  • #22
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Асимилира е това, което и да ти обяснявам няма да го разбереш .i.
  • #21
    2 rate up comment 11 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Защо да е *** тоя, дето си взема UP!? Кола като кола, на всичко отгоре и доста по-добра от конглокентите за същите пари. Не ги гледайте немците какво пишат за цената. Вижте за колко се продава тук. Примерно една Шкода Sitigo се продаваше за около 13000 лева. За тия пари и Дачия трудно се намира, да не говорим за GW, дето е класи под тия автомобили.
  • #20
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Първото изречение съм го объркал долу!Правилното е:"КИТАЙ освен да произвеждат ментета на всичко, включително автомобили, си купуват ментета на автомобили от Фолксваген."
  • #19
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Фолксваген освен да произвеждат ментета на всичко, включително автомобили, си купуват ментета на автомобили от Фолксваген. Китай е една изостанала държава, в която богатите фирми от САЩ,Япония и Европа си строят заводи за да им ползват евтината работна ръка. Тоа,което се изгражда в Китай са чужди проекти, в Китай се ползва евтините работници само. Иначе като китайски възможности могат да произвеждат само ментета и евтини бъркалки за кафе примерно. Дотам е китайската "технология"
  • #18
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До Дошо ( преди 13 години )
    амо идиоъ може да напише 7-8 коментара,без да каже нищо. И само *** може да каже че пазарът в Китай е "менте" Най-късно до 2020 год Китай ще бъде икономика N1 в света.И най-малкото е автомобилостроенета - в момента се изграждат такива огромни инфраструктурни,индустриални,научни и транспортни проекти,че *** като теб даже не може да асимилира мащабите. А като не ти харесва успеха в Китай,виж какво ти пишат за Европа, за разлика от PSA,Renault,Ford,Opel или Fiat."Менте"е само самочувствието ти !
  • #17
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Меркел ( преди 13 години )
    Ето за какво се ползват колите на немската автомобилна индустрия!http://***.fermer.bg/%D0%BE%D1%82%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%88%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%B2-%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D1%8F-snimka30431.html?album=1
  • #16
    3 rate up comment 8 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Честито колега, пусни и един тест драйв тук, да си изядем ушите от яд.