IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Продажбите в азиатската страна за десетте месеца на 2012 г. се увеличават с 18% на годишна база

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Спадът в търсенето на автомобили в Европа кара германските производители на автомобили като Volkswagen все по-често да поглеждат към Китай. Там Волфсбургкият автомобилен концерн продаде през първите 10 месеца на годината над два пъти повече коли, отколкото в Западна Европа без Германия.
VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа
Нарастващата безработица и бавно движещата се икономика в много страни от Западна Европа подтискат търсенето и продажбите в автомобилната индустрия тази година за пети пореден път. Но в Китай, където автомобилната индустрия продължава да расте, германските производители увеличават пазарния си дял. Те печелят преди всичко от силата си при производството на висококачествени каросерии, пише Wall Street Journal.

VW, в количествено отношение най-големият европейски производител на автомобили, инвестира мащабно в Азия, за да си осигури дългосрочно конкурентно предимство извън Европа. Групата, която се ръководи от германските семейства Порше и Пиех, е лидер на пазара в Китай. От навлизането си на пазара през 1985 г. до миналата година концернът от Волфсбург е похарчил общо 12,4 млрд. евро, за да консолидира присъствието си в страната. Сега се очаква до 2016 г. отново да потекат 14 млрд. евро в Китай, преди всичко за нови фабрики и пускането на нови модели.

През последните години Китай се превърна в най-големият производител на автомобили в света. Една четвърт от колите в света идват от Китай, показва съвместно проучване на консултантската компания Oliver Wyman и германската асоциация на производителите VDA, публикувано във вторник. Повече от 17 милиона превозни средства са се завъртели само през миналата година в китайските производствени линии. През 2005 г. те са били едва 5,2 милиона.

„Нарастващото значение на развиващите се пазари, особено на Китай и Индия, поставя автомобилната индустрия пред "огромни предизвикателства“, пишат в доклада си консултантите. "Европа ще остане солидна индустриална база и ще запази своята доминираща роля в научноизследователската и развойната дейност", пише в материала. Въпреки това местните производители ще растат по-бързо в чужбина.

А конкуренцията на развиващите се пазари се засилва. В Китай броят на отделните марки автомобили през десетте години до 2011 г. се увеличава повече от два пъти от 26 до 60 марки, пишат анализаторите на Oliver Wyman.

Досега Volkswagen с широката си гама - от луксозни марки като Audi, Bentley и Porsche до брандовете за масовия пазар като VW и Skoda, камионите MAN и Scania и мотоциклетите Ducati, успява добре да се възползва от възможностите за растеж в Азия. Спадът на продажбите в Европа почти не засегна концерна. Докато търговците на масови коли, като PSA Peugeot-Citroen, Fiat, Ford и подразделението на General Motors Opel / Vauxhall, се борят със загуби в региона и излагат на риск хиляди работни места, VW увеличи през последните тримесечия продажбите и печалбите си.

„Особено извън Европа през октомври имаме значително увеличение“, казва директорът по продажбите Кристиан Клингер във вторник. Глобалните продажби на автомобилите на VW през октомври са с 501 300 повече от същия месец година по-рано, което представлява ръст от 16%. През първите десет месец на тази година са продадени 4,72 милиона превозни средства – с 11% повече от предишната година.

В Западна Европа, с изключение на Германия, доставките паднаха през първите десет месеца с 6% до 719 100 превозни средства, което се дължи основно на икономическата слабост в силно задлъжнелите страни като Испания и Италия. В Германия VW продаде все пак с 0,6% повече превозни средства. Ситуацията в Европа остава трудна, заяви още Клингер.

В Северна и Южна Америка и в Азиатско-тихоокеанския регион обаче бизнесът се развива добре. Между януари и октомври в Далечния изток са доставени 1,9 милиона автомобила, което е със 17 на сто по-добро постижение от миналогодишното. Само в Китай продажбите се увеличават в сравнение със същия период на миналата година с 18 на сто до над 1,7 млн. автомобила с бранда VW.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

 

Тагове: VW
0 от 500
  • #55
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До6о.До6о... ( преди 13 години )
    Пекин одобри проект за създаване на съвместно предприятие между британския концерн Jaguar Land Rover и китайската компания Chery.Това е първият проект за производство на типично британски коли извън територията на Обединеното кралство. Правителството на азиатската държава е одобрило проект за изграждане на автомобилен завод около индустриалния и промишлен център Шанхай. Според британската фирма новото предприятие ще засили позициите на производителя на азиатския пазар.Тази година продажбите на Jaguar и Land Rover в Китай се увеличиха с 80%, като задмина броя на сделките във Великобритания и Северна Америка. Компанията има завод в Индия, но там работниците само сглобяват автомобили.
  • #54
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До ""селта ( преди 13 години )
    Ти, мисля,че не си в състояние да прецениш какво представлява Китай в момента.Най-късно през 2020 ще стане икономика N1 в света. А мащабите на инвестиционите проекти в изграждането на инфраструктура,маши ностроене,корабостроене, наука, космически и военни проекти определено не са ти за "кратунката".Така,че само лаик може да дава подобни оценки за качеството на продуктите за този пазар, особенн за автомобилите.И за пример - може да се продаде Ferarri, но не и Fiat.
  • #53
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    от 2700лв.0 започва цената на стария голф 6 до изчерпване на количествата на складовете, новия голф 7 е 36000лв. за база с 3 врати с пет врати базата е 37000лв. другия път преди да започнете да фъфлите четете какво са ви написали хората и тогава пишете тъпизмите си.
  • #52
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И чисто новия Голф започва от 27000, а не от 36000. Не смятай седмичката. Фокус също стартира преди около година от 31500 лева, ама сега го продават както се и очакваше, за 25000. Стига гледа тия плейлисти. Пардон, ценови листи. Като отидеш да купуваш, цените са съвсем различни. А като сметнеш тотално всичко може да с еокаже, че си продал апартамента си за един Голф или Корола.
  • #51
    4 rate up comment 7 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Ама че логика! Защо Пежо да е по-лошо от БМВ? Не съм фен на френските автомобили, дори харесвам БМВ повече от Пежо, но не съм съгласен, че Пежо били по-лошите коли. Айде да видим какво правят Пежо. Ами едни от най-добрите дизели като качества и първият дизелов хибрид в света! Имат и победи в 24 часа на ЛьоМан. БМВ с какво може да се похвали? С Ауто Билд, знам. Дето и Фокус го бие.
  • #50
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Естествено е корола да се продава повече от Голф все пак цената на королата започва от 25000 лв. а чисто нова Голф7 е 36000лв. и то за триврата база с 1,2литров двигател.А с пет врати е 37000лв. Тойота авенсис е по евтина от Голф7 с цени от 35000лв. Така че е нормално евтинията да върви повече. То е все едно да напишеш че БМВ е по-смотана марка от Пежо защото Пежото продава повече бройки. Просто по-малко хора могат да си позволят БМВ. А не че Пежото е по-добрата кола. Ама трябва и акъл.
  • #49
    1 rate up comment 6 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    Цената на тая версия с 235 коня е 50 бона и е точно колкото цената на Focus ST с 250 коня. Преди няколко дни препрочетох тоя тест от един поостарял брой на АБ. АБ винаги са хвалили Алфа. Не съм забелязал някога да са говорили с друго, освен с възхищение. Това, че губи по точки се дължи доста често на каросерията и спортното окачване. Естествено е някой кашон като Голф да печели в раздел каросерия и то с доста. Освен всичко в Германия продажната цена на старо е висока за Голф. И тук май е така.
  • #48
    2 rate up comment 3 rate down comment
    K&G ( преди 13 години )
    Скъсаха се ,защото продажбите и са двойно ,в сравнение с преди - не ,че са били нещо кой знае какво,все пак повече !Нямаше как да го скрият,а и цената и е сериозна!
  • #47
    4 rate up comment 4 rate down comment
    бъчо ( преди 13 години )
    K & G, Auto Bild хвалят Giulieta. Обаче човек като прочете техническите характеристики вижда, че наточената им версия отстъпва и на Focus ST и на Golf GTI. Ами да се постараят малко. Бавно ускорява, по-ниска максимална скорост и по-голям разход на гориво. И въпреки всичко АБ се скъсаха от хвалби.
  • #46
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Фолксваген фен ( преди 13 години )
    Хахаха, *** трие всичко,което разобличава Фолксваген!http://***.automedia.bg/news/article_12088.html