IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Продажбите в азиатската страна за десетте месеца на 2012 г. се увеличават с 18% на годишна база

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Спадът в търсенето на автомобили в Европа кара германските производители на автомобили като Volkswagen все по-често да поглеждат към Китай. Там Волфсбургкият автомобилен концерн продаде през първите 10 месеца на годината над два пъти повече коли, отколкото в Западна Европа без Германия.
VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа
Нарастващата безработица и бавно движещата се икономика в много страни от Западна Европа подтискат търсенето и продажбите в автомобилната индустрия тази година за пети пореден път. Но в Китай, където автомобилната индустрия продължава да расте, германските производители увеличават пазарния си дял. Те печелят преди всичко от силата си при производството на висококачествени каросерии, пише Wall Street Journal.

VW, в количествено отношение най-големият европейски производител на автомобили, инвестира мащабно в Азия, за да си осигури дългосрочно конкурентно предимство извън Европа. Групата, която се ръководи от германските семейства Порше и Пиех, е лидер на пазара в Китай. От навлизането си на пазара през 1985 г. до миналата година концернът от Волфсбург е похарчил общо 12,4 млрд. евро, за да консолидира присъствието си в страната. Сега се очаква до 2016 г. отново да потекат 14 млрд. евро в Китай, преди всичко за нови фабрики и пускането на нови модели.

През последните години Китай се превърна в най-големият производител на автомобили в света. Една четвърт от колите в света идват от Китай, показва съвместно проучване на консултантската компания Oliver Wyman и германската асоциация на производителите VDA, публикувано във вторник. Повече от 17 милиона превозни средства са се завъртели само през миналата година в китайските производствени линии. През 2005 г. те са били едва 5,2 милиона.

„Нарастващото значение на развиващите се пазари, особено на Китай и Индия, поставя автомобилната индустрия пред "огромни предизвикателства“, пишат в доклада си консултантите. "Европа ще остане солидна индустриална база и ще запази своята доминираща роля в научноизследователската и развойната дейност", пише в материала. Въпреки това местните производители ще растат по-бързо в чужбина.

А конкуренцията на развиващите се пазари се засилва. В Китай броят на отделните марки автомобили през десетте години до 2011 г. се увеличава повече от два пъти от 26 до 60 марки, пишат анализаторите на Oliver Wyman.

Досега Volkswagen с широката си гама - от луксозни марки като Audi, Bentley и Porsche до брандовете за масовия пазар като VW и Skoda, камионите MAN и Scania и мотоциклетите Ducati, успява добре да се възползва от възможностите за растеж в Азия. Спадът на продажбите в Европа почти не засегна концерна. Докато търговците на масови коли, като PSA Peugeot-Citroen, Fiat, Ford и подразделението на General Motors Opel / Vauxhall, се борят със загуби в региона и излагат на риск хиляди работни места, VW увеличи през последните тримесечия продажбите и печалбите си.

„Особено извън Европа през октомври имаме значително увеличение“, казва директорът по продажбите Кристиан Клингер във вторник. Глобалните продажби на автомобилите на VW през октомври са с 501 300 повече от същия месец година по-рано, което представлява ръст от 16%. През първите десет месец на тази година са продадени 4,72 милиона превозни средства – с 11% повече от предишната година.

В Западна Европа, с изключение на Германия, доставките паднаха през първите десет месеца с 6% до 719 100 превозни средства, което се дължи основно на икономическата слабост в силно задлъжнелите страни като Испания и Италия. В Германия VW продаде все пак с 0,6% повече превозни средства. Ситуацията в Европа остава трудна, заяви още Клингер.

В Северна и Южна Америка и в Азиатско-тихоокеанския регион обаче бизнесът се развива добре. Между януари и октомври в Далечния изток са доставени 1,9 милиона автомобила, което е със 17 на сто по-добро постижение от миналогодишното. Само в Китай продажбите се увеличават в сравнение със същия период на миналата година с 18 на сто до над 1,7 млн. автомобила с бранда VW.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

 

Тагове: VW
0 от 500
  • #35
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Колега, няма какво да си кривим душата. Корола е световен бестселър,а Фолксваген в Китай! Това показва коя е по-добрата и НАДЕЖДНА кола,защото най-важното на една кола е да си върши работата! Като пътно поведение е най-добър Фокус,а не Голф, Астра пък има адаптивно окачване, но нещо ги пропускаш. Айде Голфа знаем къде се тачи -Перник.
  • #34
    4 rate up comment 6 rate down comment
    K&G ( преди 13 години )
    Alfa Romeo Giulietta !Само не я търсете в AutoBild,те "работят" за VW,за мечтата на Ferdinand Pi
  • #33
    8 rate up comment 5 rate down comment
    KK ( преди 13 години )
    Колеги, айде да не си кривим душата. Ако VW се продаваше на същата цена като конглокентите, кое щяхте да си купите. Айде качете се на i30, C4, Corolla или каквото и да е от този клас и на Голф, покарайте, вижте пътно поведение, спиране, завои и тогава пак кажете че са ***... айде наздраве че е събота вечер :-)
  • #32
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Същите тия "бедни" американци ползват китайчетата,които си купуват фолксвагенчетата за евтина работна ръка!
  • #31
    3 rate up comment 5 rate down comment
    nqkoi ( преди 13 години )
    4e koi drug 6te gi kupuva tiq bokluci osven kitaicite..
  • #30
    14 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Смешно е даже да се коментират посевдо колите на тойота. Те се продават добре само в япония и до скоро в сащ, защото бяха перфектни евтини коли за ниската класа. Но с вдигането да доходите и ниската класа залага на нещо по-добро, и тойота изхвърча от масата...
  • #29
    6 rate up comment 5 rate down comment
    K&G ( преди 13 години )
    Защото ,Golf7 e с "дръпнати" очи(фарове) !
  • #28
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    защо в Китай горят Тойотите и продажбите на тойота падат главоломно а на Фолксваген растат? Защото и китайците вече разбират от качество и не искат ***. И не им беше нужен аутобилд, за да го разберат.
  • #27
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Защо в света ,Golf е след Corolla,Fokus и Hyundai,а само в Европа е първи-защото нямат AutoBild !
  • #26
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ПО един клик ,всеки които има добро сърце ,БЛАГОДАРЯ ! http://nagradite.bg/vote/casual-49547.html