IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Продажбите в азиатската страна за десетте месеца на 2012 г. се увеличават с 18% на годишна база

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Спадът в търсенето на автомобили в Европа кара германските производители на автомобили като Volkswagen все по-често да поглеждат към Китай. Там Волфсбургкият автомобилен концерн продаде през първите 10 месеца на годината над два пъти повече коли, отколкото в Западна Европа без Германия.
VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа
Нарастващата безработица и бавно движещата се икономика в много страни от Западна Европа подтискат търсенето и продажбите в автомобилната индустрия тази година за пети пореден път. Но в Китай, където автомобилната индустрия продължава да расте, германските производители увеличават пазарния си дял. Те печелят преди всичко от силата си при производството на висококачествени каросерии, пише Wall Street Journal.

VW, в количествено отношение най-големият европейски производител на автомобили, инвестира мащабно в Азия, за да си осигури дългосрочно конкурентно предимство извън Европа. Групата, която се ръководи от германските семейства Порше и Пиех, е лидер на пазара в Китай. От навлизането си на пазара през 1985 г. до миналата година концернът от Волфсбург е похарчил общо 12,4 млрд. евро, за да консолидира присъствието си в страната. Сега се очаква до 2016 г. отново да потекат 14 млрд. евро в Китай, преди всичко за нови фабрики и пускането на нови модели.

През последните години Китай се превърна в най-големият производител на автомобили в света. Една четвърт от колите в света идват от Китай, показва съвместно проучване на консултантската компания Oliver Wyman и германската асоциация на производителите VDA, публикувано във вторник. Повече от 17 милиона превозни средства са се завъртели само през миналата година в китайските производствени линии. През 2005 г. те са били едва 5,2 милиона.

„Нарастващото значение на развиващите се пазари, особено на Китай и Индия, поставя автомобилната индустрия пред "огромни предизвикателства“, пишат в доклада си консултантите. "Европа ще остане солидна индустриална база и ще запази своята доминираща роля в научноизследователската и развойната дейност", пише в материала. Въпреки това местните производители ще растат по-бързо в чужбина.

А конкуренцията на развиващите се пазари се засилва. В Китай броят на отделните марки автомобили през десетте години до 2011 г. се увеличава повече от два пъти от 26 до 60 марки, пишат анализаторите на Oliver Wyman.

Досега Volkswagen с широката си гама - от луксозни марки като Audi, Bentley и Porsche до брандовете за масовия пазар като VW и Skoda, камионите MAN и Scania и мотоциклетите Ducati, успява добре да се възползва от възможностите за растеж в Азия. Спадът на продажбите в Европа почти не засегна концерна. Докато търговците на масови коли, като PSA Peugeot-Citroen, Fiat, Ford и подразделението на General Motors Opel / Vauxhall, се борят със загуби в региона и излагат на риск хиляди работни места, VW увеличи през последните тримесечия продажбите и печалбите си.

„Особено извън Европа през октомври имаме значително увеличение“, казва директорът по продажбите Кристиан Клингер във вторник. Глобалните продажби на автомобилите на VW през октомври са с 501 300 повече от същия месец година по-рано, което представлява ръст от 16%. През първите десет месец на тази година са продадени 4,72 милиона превозни средства – с 11% повече от предишната година.

В Западна Европа, с изключение на Германия, доставките паднаха през първите десет месеца с 6% до 719 100 превозни средства, което се дължи основно на икономическата слабост в силно задлъжнелите страни като Испания и Италия. В Германия VW продаде все пак с 0,6% повече превозни средства. Ситуацията в Европа остава трудна, заяви още Клингер.

В Северна и Южна Америка и в Азиатско-тихоокеанския регион обаче бизнесът се развива добре. Между януари и октомври в Далечния изток са доставени 1,9 милиона автомобила, което е със 17 на сто по-добро постижение от миналогодишното. Само в Китай продажбите се увеличават в сравнение със същия период на миналата година с 18 на сто до над 1,7 млн. автомобила с бранда VW.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

 

Тагове: VW
0 от 500
  • #5
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това е марка за държави, като Китай, а не е за цивилизованият свят, където, като чуят ВАГ и им се доповръща. Това са фактите, колкото и да не им се иска на някой.
  • #4
    20 rate up comment 9 rate down comment
    2012 ( преди 13 години )
    И четири пъти повече в Перник
  • #3
    20 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нормално е китайските еднодневки да се продават най-много в Китай.Там претенциите за качество са ниски и могат спокойно ВАГ да си продават ***,но това ще е до време естествено.
  • #2
    23 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това ще е до време.Китайците много скоро ще изхвърлят с непазарни , а административни мерки всички чужди марки от собствения си пазар,защото откраднаха всичко важно като технология за производство на автомобили и донори вече не са им нужни.
  • #1
    27 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нормално, вие какво искате в Япония ли да ги продават :)))