IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Продажбите в азиатската страна за десетте месеца на 2012 г. се увеличават с 18% на годишна база

VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа

Спадът в търсенето на автомобили в Европа кара германските производители на автомобили като Volkswagen все по-често да поглеждат към Китай. Там Волфсбургкият автомобилен концерн продаде през първите 10 месеца на годината над два пъти повече коли, отколкото в Западна Европа без Германия.
VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в Европа
Нарастващата безработица и бавно движещата се икономика в много страни от Западна Европа подтискат търсенето и продажбите в автомобилната индустрия тази година за пети пореден път. Но в Китай, където автомобилната индустрия продължава да расте, германските производители увеличават пазарния си дял. Те печелят преди всичко от силата си при производството на висококачествени каросерии, пише Wall Street Journal.

VW, в количествено отношение най-големият европейски производител на автомобили, инвестира мащабно в Азия, за да си осигури дългосрочно конкурентно предимство извън Европа. Групата, която се ръководи от германските семейства Порше и Пиех, е лидер на пазара в Китай. От навлизането си на пазара през 1985 г. до миналата година концернът от Волфсбург е похарчил общо 12,4 млрд. евро, за да консолидира присъствието си в страната. Сега се очаква до 2016 г. отново да потекат 14 млрд. евро в Китай, преди всичко за нови фабрики и пускането на нови модели.

През последните години Китай се превърна в най-големият производител на автомобили в света. Една четвърт от колите в света идват от Китай, показва съвместно проучване на консултантската компания Oliver Wyman и германската асоциация на производителите VDA, публикувано във вторник. Повече от 17 милиона превозни средства са се завъртели само през миналата година в китайските производствени линии. През 2005 г. те са били едва 5,2 милиона.

„Нарастващото значение на развиващите се пазари, особено на Китай и Индия, поставя автомобилната индустрия пред "огромни предизвикателства“, пишат в доклада си консултантите. "Европа ще остане солидна индустриална база и ще запази своята доминираща роля в научноизследователската и развойната дейност", пише в материала. Въпреки това местните производители ще растат по-бързо в чужбина.

А конкуренцията на развиващите се пазари се засилва. В Китай броят на отделните марки автомобили през десетте години до 2011 г. се увеличава повече от два пъти от 26 до 60 марки, пишат анализаторите на Oliver Wyman.

Досега Volkswagen с широката си гама - от луксозни марки като Audi, Bentley и Porsche до брандовете за масовия пазар като VW и Skoda, камионите MAN и Scania и мотоциклетите Ducati, успява добре да се възползва от възможностите за растеж в Азия. Спадът на продажбите в Европа почти не засегна концерна. Докато търговците на масови коли, като PSA Peugeot-Citroen, Fiat, Ford и подразделението на General Motors Opel / Vauxhall, се борят със загуби в региона и излагат на риск хиляди работни места, VW увеличи през последните тримесечия продажбите и печалбите си.

„Особено извън Европа през октомври имаме значително увеличение“, казва директорът по продажбите Кристиан Клингер във вторник. Глобалните продажби на автомобилите на VW през октомври са с 501 300 повече от същия месец година по-рано, което представлява ръст от 16%. През първите десет месец на тази година са продадени 4,72 милиона превозни средства – с 11% повече от предишната година.

В Западна Европа, с изключение на Германия, доставките паднаха през първите десет месеца с 6% до 719 100 превозни средства, което се дължи основно на икономическата слабост в силно задлъжнелите страни като Испания и Италия. В Германия VW продаде все пак с 0,6% повече превозни средства. Ситуацията в Европа остава трудна, заяви още Клингер.

В Северна и Южна Америка и в Азиатско-тихоокеанския регион обаче бизнесът се развива добре. Между януари и октомври в Далечния изток са доставени 1,9 милиона автомобила, което е със 17 на сто по-добро постижение от миналогодишното. Само в Китай продажбите се увеличават в сравнение със същия период на миналата година с 18 на сто до над 1,7 млн. автомобила с бранда VW.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

 

Тагове: VW
0 от 500
  • #45
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Тойота фен ( преди 13 години )
    http://my.brandwire.tv/ivm/?mcID=40000104679&northId=-1&eastId=-1&title=Videothek&bwv_pubid=undefined&bwv_clickurl=undefined&bwev=click&originmcID=40000104593
  • #44
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    VW-германците много рекламират Golf7 ,май не са на ред нещата! А.класата обърка нещата????
  • #43
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не е вярно! Тойота не намалява дела си нито в Канада, нито в Австралия,където е пълен хегемон! В САЩ Тойота всеки месец увеличава пазарния си дял и вече продаде около 2 млн. коли в САЩ. Само за сравнение китайското менте Фолксваген досега са продали около 300 000 еднодневки.Никой в САЩ не иска тия кочини,дори след като ги правят в САЩ и Мексико. Този месец и в Европа Тойота увеличи дела си на продажби.
  • #42
    4 rate up comment 5 rate down comment
    @ ( преди 13 години )
    И защо винаги смешните фенчета на трошьота спамят по новините за ФВ? Отивайте си в новините за сервизните акции и хвалете трошките, всяка седмица се пиша тойота това объркала и сега акция, тойота онова объркала и акция.. отивайте там и хвалете колите на онези, които нямат интернет и акъл и биха се излъгали да си купят дефектна нова кола...
  • #41
    6 rate up comment 9 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    хахаха, в австралия грейт уол увеличава пазарен дял а тойота губи. В сащ тойота губи пазарен дял, немците увеличават. В канада тойота губи пазарен дял.. За кое мерило си говорехме..? Икономическите фактори говорят сами за себе си.. И забравих, в европа тойота намалява пазарния си дял последните 15 години..
  • #40
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аутобилд не ми е мерило. Мерило ми е светът, мерило са ми бели държави като САЩ,Канада,Австралия. на теб явно мерило ти е Китай и Голф. И в Перник това им е мерило,а в Албания мерило им е Мерцедес. ти изобщо не трябва да спориш с мен,а със света!
  • #39
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Щом, Corolla и AutoBild са ти мерило,всякакъв спор , с теб е без смисъл !
  • #38
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А ти пък къде споменаваш еднодневката голф до легенда като Корола? Айде да си имаме уважението. Първо прочети статията къде най-много продава Фолксваген - КИТАЙ и после имай наглостта да пишеш. Това е най-голямата анти-реклама за Фолксваген.
  • #37
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не е така, защото по света не работят с левове,а в целия свят Корола е най-продаваната кола! Като започнем от богати държави като САЩ,Австралия,Канада, минем през арабските страни и завършим с Либия да речем. Навсякъде по света се цени здравината на една кола, а не промоването на мозъци от Ауто Билд!
  • #36
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ти къде споменаваш корола до голф? Естествено е да се продава повече королата 25000 лв. е чисто нова Голф7 е 36000лв. и то за триврата баца с 1-2 двигател. с пет врати е 37000лв. Тойота авенсис струва 35000лв. То е все едно да напишеш че БМВ е по-смотана марка от Пежо защото Пежото продава повече бройки. Просто по-малко хора могат да си позволят БМВ. А не че Пежото е по-добрата кола. Ама трябва и акъл.