IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #20
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Автомобилите са 2 вида - японски и американски. Европейските марки са боклучави без изключения и ако някога са имали добри модели, то те са рядкост.
  • #19
    6 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    Европейските марки никога не са били популярни в останалия свят,изключение правят МБ и БМВ ,Волво,Сааб както и Опел,но това понеже тя не е съвсем Европейска,а Фауве предимно с някои култови модели. При това положение си е направо успех за ваген да се опъва на Тойота и ГМ,че дори ги застрашава.
  • #18
    8 rate up comment 4 rate down comment
    RoadRunner ( преди 13 години )
    Нали се сещаш че Лексус също са марка на Тойота, пък те са доста далеч от най-евтината гама и като казваш качествени немски и италиански коли да нямаш предвид че Фиат, Алфа и ФВ правят по-добри автомобили от Тойота?!?
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Какви "БЕЗБОЖНИ ЦЕНИ" бълнуяаш - ФВ продава с 1000 евро печалба на кола, Форд или Пежо безплатно, а такива като Опел са на минус от години!Искаш за 5 стотинки и 3 семки ли да ти ги продават??После със същото безочие ше идеш в някой от ишлеме-цеховете за части в БГ и ще искаш работа за над 500 лева, е как да стане..?
  • #16
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Все пак тойота винаги са предлагали най-евтината гама, цените са почти сходни с кия/хюндай - как няма са първи.. Друг е въпроса, дали ако искаш да имаш удоволствие от шофирането и качествени материали ще избереш тойота.. по-скоро не. Но нека да ги има, колкото повече евтини марки има толкова повече налагат натиск над качествените и хубави коли като немските и италианските да не налагат безбожни цени, а по-реалистични..
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    сс ( преди 13 години )
    Забелязвате ли как всички производители спират или ограничават производствата си под претекст -кризата. Номера е друг . 2015 закони за ограничаване на замърсяването + пробив във тегнологиите при електрическите автомобили . Сега са като разкрачени ,голямото очакване . ем внимават да не се набият със много пари за разработване на модели които ще отидат в историята ,хем не им се вярва кво идва и с каква сила . Само пример . Би ли си купил някой кола с ДВГ ако подобна струва 30% по евтино
  • #14
    5 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    Пердашат където сварят ВАГенчетата ...НА СЕРВИЗНИ АКЦИИ ПЕРДАШАТ ЯКО...
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    Ей, бях се навил да купувам Mokka, ама вчера разбрах, че се прави в Корея. Направо ми се отщя вече от Опел.
  • #12
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    За Тойота съм съглесен,че имат готини коли,но за ФВ не съм.Виж,ако си китаец или германец може и да са готини,но за останалият свят не са и продажбите красноречиво го показват.Съвсем скоро и китайците ще ги разберат що за ментета са и ще ги изринат,както ги натиснаха с боклучавите автоматици ДСГ-та.Да ама от ФВ не предприеха сервизна акция за всичките си коли по света,а типично в техен стил си затраяха.Така клиенти не се печелят,а се губят.Скоро ще го разберат,съвсем скоро от корейците...
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Аутоексперт ( преди 13 години )
    И VW и Тoyota имат готини коли.Няма защо излишно да се карател...