IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #50
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Я попрочети за продуктовата система на Тойота,заради която именно Тойота произвежда най-здравите коли. Цели книги са изписани. Няма робини, няма роби, излез от клишетата,дето ти е говорил баща ти. Минимални разходи... социална отговорност, сигурност... да не говориш за заводите на Фолксваген в Китай и Бразилия?? Защото Япония е на върха в технологично и социално отношение. Нито Германия, нито някой друг. Най-стабилният растеж е на Тойота. Като изключим земетресения и войни между Япония и Ки
  • #49
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Скоро ще ги бият, растат по-стабилно, по-добре разпределено, по-висок марж печалба, по-широка палитра... най-късно 2018 са нумер айнс (денят се познава от сутринта)"Азиатска робия" значи мрежа от производства и доставки като от Тайланд и т.н. при минимални разходи, социална отговорност, сигурност... Обаче европейците също се изтарикатяват напоследък, така, че и това предимство на Тойота фръква...
  • #48
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo до Швабен зи ( преди 13 години )
    Ама, ти имаш ли време за губене! Има ли смисъл, да обясняваш на който и да Е, че заплатите в Япония са около 4 пъти по-високи отколкото в Германия? Ами тогава, защо не станеш ДАСКАЛ? Голямата новина днес- Японски производител на коли бил станал номер 1 в света по продажби... Голяма изненада! Ами то още през КОМУНИЗМА учехме по география, че Япония е най-технологично развитата страна, а Токио е най-скъпия град на света! Е, голяма новина- голямо ЧУДО невиждано и неочаквано е станало!
  • #47
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 13 години )
    Апоропо, за каква азиатска робия говориш? Предвид силата на йената, японските работници получават далеч по-високи заплати от тези в Германия или където и да е другаде. Хайде дай едно вярно твърдение поне. Стига с тия пропагандни дитирамби.
  • #46
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 13 години )
    "да биеш Тойота при клиничната им маниакалност и азиатската им робия и дъмпингови производства"Райнхард, кой точно е бил Тойота? Май в статията става въпрос точно за обратното - Тойота бие всички. Ти нещо май си скаран с фактите, а? Типично за заблуден немски фен.
  • #45
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    много добър пример. Германците са много назадничави и не залагат на високи модерни технологии. Затова са изостанали от японците с 20 години при автомобилите. И продължават изоставането си. Кола всеки може да прави, и французите коли правят, и китайците, но да представяш нови високи технологии с автомобила го владеят най-добре японците. То от германец каква електроника да очакваш, затова японеца прави хибрид, а германеца - дизел. разликата е голяма.
  • #44
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Оберхаузенче, ( преди 13 години )
    Има и една друга работа... През 2000г. пазара на фотофилми в Америка беше 90% за компанията KODAK. През 2011г. тази фирма ФАЛИРА! Защо стана така? Ами, да не би евентуално заради това, че не инвестираха в ЦИФРОВИТЕ фотоапарати? Или другата жъзможност е, че МАРСИАНЦИТЕ така заповядаха? Не! Просто NIKON, CANON, SONY, PANASONIC и някой други "смешни" японски фирмички ги изринаха от пазара и ги пратиха в историята завинаги! Само гледай какво ги чака германските коли! Горе-долу 10-12 години имат още.
  • #43
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хах, нали знаеш,че мърлявия турчин и пияния сърбин работят там,където им плащат малко? Няма дъмпингови производства- има съвършена производствена система,измислена от Тойота. оттам загубите в производството спадат и клиента получава най-здравата кола на по-ниска цена. Ето ТОВА е да си гениален производител. Признат от самите германци!
  • #42
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    @ka52alligatorТочно това показва колко са добри германците - с мърлявия турчин и пияния сърбин да биеш Тойота при клиничната им маниакалност и азиатската им робия и дъмпингови производства - ето ТОВА е да си гениален автомобилостроител!!
  • #41
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Оберхаузенче, ( преди 13 години )
    Китайците (например) кога са имали в кръвта фотография, компютри, телефони и детски играчки??? Никога! Само, че малко е трудничко да си ги купиш тея работи без надпис "Made in China". Искам да ти напомня, че 1985г. само 7% от китайските домакинства имаха телефони! В Източния БЛОК същата година този процент беше 52%!!! Сега живеем в година 2012! КВО Е ПОЛОЖЕНИЕТО с ТЕЛЕФОНИТЕ ДНЕС??? А, какво ще бъде положението с автомобилите утре???