IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #40
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    "Слабо, Райхард"Ха, що аз, аз нищо не казвам, казват го ПАЗАРИТЕ !
  • #39
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 13 години )
    Ха-ха, нямали бензин в кръвта японците??? Дрифта викаш е един измислен спорт без никаква тръпка. А пък спортните моторетки дето правят, никаква емоция няма в тях? Слабо, Райхард. И глупаво. Със синя кръв бяха англичаните, но те са вече в историята. Немците никога не са били със синя кръв. Няма и да бъдат.
  • #38
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Японците могат да произвеждат добре, но не знаят какво! Нямат усет за колите, нямат "бензин в кръвта" като германците. Те влязоха в тоя гешефт с цел дъмпинг, като при часовниците и чорапите, а не от сърце и по любов и затова не могат да извадят продукти със "синя кръв" и германците ги мачкат на всички пазари - щото хората вече не карат колата 100 год и маниакалната сглобка вече не играе.
  • #37
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Хибридният ( преди 13 години )
    Тойота произведоха 4-милионния Приус тази година. А дизелите отдавна са на субсидии в Европа чрез по-ниски данъци и по-ниски стандарти за емисии. В САЩ и ЯПония дизели няма, просто защото стандартите за емисии и данъците върху горивата са еднакви за всички.
  • #36
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Ква "субсидия на дизелчето" - то се продава като топъл хляб бе!Ами я ти разкажи за музейните хибриди на Тойота - освен при субсидиите на бат Арни в Калифорния и такси в Ню Йорк, трета сергия ще отварят ли някъде? За 20 годишнината поне, хахаха!
  • #35
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Анонимен в хибрида като му свърши след 20км точеца с какво мислиш че ще продължиш да се движиш, ако не е ДВГ. Най-вероятно ще хванеш автобуса със старовремския двигател от трактор.
  • #34
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Разликата е че хибрид звучи по-напредничаво, по-зелено, но важен е крайния резултат. След като основната цел е икономията най-добрия вариант според мен е дизелов хибрид, тъй като няма логика да се слага бензин който е с по нисък КПД, но тъй като САЩ и Китай са основните пазари където не се кара на нафта най-вероятно няма да видим много такива разработки.
  • #33
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Що не дадат субсидия на дизелчето от миналия век. Хаха, *** кефи се на пушещи и тракащи старовремски двигатели от трактори, а Тойота вече продава и хибриди,които се зареждат от контакта и със слънчеви батерии. А ти си се кефи на тди-то.ахаха
  • #32
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз пък не само чух,ами и в пресата написаха за прословутото германско АНТИ-качество.http://***.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1509325Ай, мерси с тия кочини :)
  • #31
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    "Тойота произвежда масово хибриди"МАСОВО ????1 млн хибрида за 15 години мъки и субсидии!?! Хахаха ФВ произвежда толкова дизелярки НА МЕСЕЦ !