IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #30
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз пък не само яух,ами и в пресата написаха за прословутото германско АНТИ-качество.http://***.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1509325
  • #29
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Днес чух за нов Мерцедес, който закъсал от северна България към Казанлък! Ай, мерси с тия кочини :)
  • #28
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Подсети се каква е разликата да имаш технологии за високотехнологични и ЗДРАВИ хибриди и технологии за турбодизели. Разлика от земята до небето. Разбира се, че технологиите за хибриди,а и водородни коли поставят тойота много по-високо от останалата плява.
  • #27
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Нафтата няма значение, шото расте еднакво за всички, а мобилността расте независимо от нафтата.А азиатците още са далеч от това да ни ПРЕМАЗВАТ, но предвид, че са пъти повече е нормално да си вземат своето. Все едно да кажеш, че Германия премазва Холандия. Може, но чак пък такива думи... Не е страшно туй що е нормално.
  • #26
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това че Тойота произвежда масово хибриди не я прави най-технологичната марка нито пък значи че всичко останало вътре във всяка тойота е по-технологично от марка която не произвежда хибриди. Освен това тоя хибрид да не върви на слънчев вятър и той гори бензин и мисля че на всеки г/д запозн е ясно че един икономичен турбодизел ще дава г/д същия разход при значително по-добра динамика. Така че няма нищо кой знае колко високотехнологично, но няма лошо да се правят опити само не се филмирайте толкова
  • #25
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Днес чух за нов Авенсис, който закъсал от северна България към Казанлък! Ай, мерси с тия кочини :)
  • #24
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тойота имат най-високи технологии и най-здрави автомобили и не могат да бъдат изместени от немците. В крайна сметка немците пак са 3-ти след американците. Въпреки че Тойота губи много продажби от независещи от нея обстоятелства като териториални спорове между Япония и Китай и земетресения, никой не може да я измести от 1-вото място по продажби и здравина.
  • #23
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до Райнхард ( преди 13 години )
    През 2018 ФВ няма да е номер 1 поради една много лоша причина! През 2018 нафтата няма да струва 3лв. а по-скоро около 6лв. Само, че "динозавъра" ФВ не иска да се приспособява и няма да е на върха 100%. А лошото е, че до тогава много други марки ще изпитат големи катаклизми. А най-лошото, дори трагично е това, че азиатците ни ПРЕМАЗВАТ в технологочно отношение МНООООГО бавно, но абсолютно БЕЗВЪЗВРАТНО!!!
  • #22
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Статията се занимава с моментните колебания на пазара, но от години ФВ напредва най-добре от всички и най-късно 2018 ще е най-големият производител, първо по-оборот, малко след това и по бройки. Експертите са единодушни, а който не му харесва, че ФВ СА ПО-ДОБРИТЕ: ауф видерзеен унд алес гуте..!
  • #21
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нали ви е ясно защо много малко европейски клозети продават в САЩ, а японските всички имат присъствие? Понеже повечето европейки като например френските не могат да минат тестовете за качество, които там са по-сурови.