IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Германският производител класира 4 коли в първата петица

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Хибридният прототип Audi R18 e-tron quarto още от първия си опит постигна двойна победа в едно от най-интересните автомобилни състезания – „24 часа на Льо Ман”. Надпреварата се превърна в пълен триумф за концерна от Инголщад, след като нейните машини заеха първо, второ, трето и пето място.
Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”
Успехът бе за екипажа Андре Лотерер, Марсел Феслер и Бенуа Трелуйе, след които финишираха Том Кристенсен, Риналдо Капело и Алън МакНиш. Дизеловите Audi R18 ultra от предишно поколение останаха съответно трети и пети, като последното място на почетната стълбичка заеха Майк Рокенфелер, Оливие Джарвис и Марко Бономи.

Четвърти финала пресече екипажът на Rebellion Racing, чиято машина Lola B12/60 е с двигател на Toyota. Бившият пилот от Формула 1 Ник Хайдфелд, синът на легендата Ален Прост – Николас и Нил Джанти, завършиха на 11 обиколки от победителите в състезанието.

Никъв късмет нямаше другият сериозен претендент за място в челото – заводският отбор на Toyota, който участваща с бензинов прототип TS030. Бившият пилот от Формула 1 Антъни Дейвидсън катастрофира жестоко (виж видеото), като машината му се превъртя няколко пъти във въздуха, преди да се разбие. В резултат на това британецът е с два счупени прешлена. Вторият автомобил, каран от Кацуки Накаджима, пък излетя от трасето, след като двигателят му отказа.



Победител в категория LMP2 стана американският отбор Starworks Motorsport, участвал с прототипа HPD ARX-03b с двигател Honda. Пилоти на този тим бяха Томи Кимбър, Райън Делзил и Енцо Потоликио.

В категория GTE Pro първите 2 места са за Ferrari 458 GTC. Победата извоюваха Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер, след които финишира триото Фредерик Маковецки, Хайме Мело и Доминик Фаренбахер. Трети остана екипажът на Aston Martin Vantage – Щефан Мюке, Адриан Фернандес и Дарън Търнър.

В най-слабата категория – GTE Am повод за празник имаха Педро Лами, Жулиен Канал и Патрик Бронхаузер с техния Chevrolet Corvette.

0 от 500
  • #23
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    "...Хората които не разбират и не гледат състезания да не коментират.24 часа на Лю Ман е най-тежкото автомобилно състезание в света..."Мда, не разбираме. А ти знаеш ли как и защо е създадено това състезание? Няма нищо бщо с това, което е била целта му. А тя е да се състезават изцяло СЕРИЙНИ автомобили. Сега е поредната изгъзица за много пари, недоказваща нищо.Браво на Ауди, нямам нищо против тях и победата им. Но това не променя факта, че серийните им автомобили са на ниско ниво.
  • #22
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    "...казват НЕ - те не могат да правят здрави коли, не могат това немогат онова... "Aми а погледнем истината в очите - НЕ могат да правят здрави, серий ни автомобили. Защото онова там няма нищо общо със серийното. Няма и да има.
  • #21
    4 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    вместо прототип исках да напиша хибрид
  • #20
    11 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    колкото и да плюят ауди хейтърчетата факта е факт - колата спечелила това велико състезание за пръв път с прототип е ауди. преди това за пръв път с дизел. квото и да блеете това е. жалко за тойота - аз си мислех че е редно те да вземат тая победа - заради големия им принос към хибридите. ама то на Ле Ман обикновено печели най подготвения. точка.
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да, няколко прототипа карат и още над 20 автомобила се пречкат. За това и толкова инциденти стават, както се случи с Тойотите. Т.е. освен издръжливост, бързина и т.н. автомобилите трябва да притежават и голяма късмет.
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Spyker ( преди 13 години )
    Истината е, че Ауди нямат реална канглокенция в клас LMP1 и за това винаги печелят и промотират каквото си искат. Така въведоха дизела сега и хибрид и това много ще им помогне за продажбата на бъдещите им сериини коли. Но имаше реална конглокенция едва ли нещата щяха да стоят така. А до коментара под мен прототипите на Льо ман са доста далеч от болидите във F1.
  • #17
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хората които не разбират и не гледат състезания да не коментират.24 часа на Лю Ман е най-тежкото автомобилно състезание в света в него участват почти всички уважаващи се спортни автомобилни компании. В класа в който се състезават Ауди за прототипи е клас от рода на Ф1 а не състезание за заводски отбори. За това не търсете конглокенцията във заводски фирми а в състезателни отбори. А кой отбор от коя фирма купува двигатели си е техен проблем.На старта освен коли на Ауди има още над 20 автомобила.
  • #16
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    знаещ: "нискотехнологична фалирала" така е, фирма която цял свят уважава и цени! Фирма, която е намерила начин да се съвземе. А едноличния лидер се провали, макар да занм че ще се успокоиш - то е само веднъж. Мисля че е хубав парадокс - тези който не могат да правят хибриди бият тези които могат и то с дизелов хибрид. хи хи
  • #15
    9 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    хахах елементарни човечета,създаващи единствено проблеми и ла*на не би трябвало да си дават мнението,а най-лошото е ,че същия *** измислил си някак самочувствие,утре на улицата ще се прави на майстор и кой знае колко глупости ще направи, момчета селянията не се усеща от селяните,за това не сте си дали сметка за това какви *** сте;Ако някой си мисли,че това което прави Ауди в Льо Ман е лесно,по-добре да иде да се гръмне,защото е явен признак на простотия,лек ден!
  • #14
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    хахаах на тойотката двигателя отказал... хайде- кажете колко са здрави тези машини!