IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Германският производител класира 4 коли в първата петица

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Хибридният прототип Audi R18 e-tron quarto още от първия си опит постигна двойна победа в едно от най-интересните автомобилни състезания – „24 часа на Льо Ман”. Надпреварата се превърна в пълен триумф за концерна от Инголщад, след като нейните машини заеха първо, второ, трето и пето място.
Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”
Успехът бе за екипажа Андре Лотерер, Марсел Феслер и Бенуа Трелуйе, след които финишираха Том Кристенсен, Риналдо Капело и Алън МакНиш. Дизеловите Audi R18 ultra от предишно поколение останаха съответно трети и пети, като последното място на почетната стълбичка заеха Майк Рокенфелер, Оливие Джарвис и Марко Бономи.

Четвърти финала пресече екипажът на Rebellion Racing, чиято машина Lola B12/60 е с двигател на Toyota. Бившият пилот от Формула 1 Ник Хайдфелд, синът на легендата Ален Прост – Николас и Нил Джанти, завършиха на 11 обиколки от победителите в състезанието.

Никъв късмет нямаше другият сериозен претендент за място в челото – заводският отбор на Toyota, който участваща с бензинов прототип TS030. Бившият пилот от Формула 1 Антъни Дейвидсън катастрофира жестоко (виж видеото), като машината му се превъртя няколко пъти във въздуха, преди да се разбие. В резултат на това британецът е с два счупени прешлена. Вторият автомобил, каран от Кацуки Накаджима, пък излетя от трасето, след като двигателят му отказа.



Победител в категория LMP2 стана американският отбор Starworks Motorsport, участвал с прототипа HPD ARX-03b с двигател Honda. Пилоти на този тим бяха Томи Кимбър, Райън Делзил и Енцо Потоликио.

В категория GTE Pro първите 2 места са за Ferrari 458 GTC. Победата извоюваха Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер, след които финишира триото Фредерик Маковецки, Хайме Мело и Доминик Фаренбахер. Трети остана екипажът на Aston Martin Vantage – Щефан Мюке, Адриан Фернандес и Дарън Търнър.

В най-слабата категория – GTE Am повод за празник имаха Педро Лами, Жулиен Канал и Патрик Бронхаузер с техния Chevrolet Corvette.

0 от 500
  • #63
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До един голям фен.. ( преди 13 години )
    Един *** преди няколко месеца,писа тук,че чака Toyota да нарита *** на Audi тази година.Да, наистина има наритани ***,но си мисля,че ритниците ги раздаваха от Audi.Което само по себе си не е новина - 11 победи за последните 13 год.
  • #62
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А немски коли знаеш ли що не откриват?Щото се разпадат както си стоят и по останките не може да се разбере, че това нещо е било автомобил ахахахаха
  • #61
    7 rate up comment 4 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Не лежат, ами хващат яко паяжина. Наскоро откриха 1000 чисто нови приуса от първо поколение, зарязани в някакъв склад. Година преди това 5000 чисто нови авенсиса, пак от поколение преди това стояли по 5-6 години. Всичко това го пише във реномирани автосайтове, ама мързеливците като не знаят даже английски или да ползват гугъл от къде да знаят. Да не говорим че е несериозно да се говори за растеж на евтините тойоти в сериозните пазари, те разтеж имат само в САЩ или близкия изток...
  • #60
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до миризмата-сенител ( преди 13 години )
    миризма, като е късмет работа защо тойота не е спечелила един път последните 20 години? Нали знаеш, че на калпавия плувец водораслите му пречат, така и на тойота все някой и виновен че не печели състезания, не печели награди за дизайн или иновации, не печели статистики за доволни клиенти или големи печалби при финансовите резултати. Явно е, че нещо им куца, в момента единственото което ги крепи е ниската цена, която ги прави конглокентни на пазара. Защото ако не бъдат най-евтините, никой не ги ще
  • #59
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Ауди спечели с късмет и с влагане на голям финансов ресурс.Почитателите на немския хибрид да запитат за покупка в Ауди,ако го нямат-да проверят в завода-производител, ако и там го нямат-да не се притесняват и да си закупят хибрид от Тойота-с избор на среден компактен, компактен,луксозен висш клас или СУВ, с всичките гаранции и облужване-без "но" и "обаче"!
  • #58
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Смешната хибридната система на Ауди се състои от маховик. Хибридът на Тойота е със суперкондензатори. Разликата е горе-долу като разликата между магаре и космос.
  • #57
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Абсурдно състезание е ЛеМан. При рестрикции 3.4 литра атмосферен двигател срещу 3.7 литра турбиниран дизел, бензинът няма никакви шансове. А Ауди показаха че хибридите им са почти безсмислени - бързи са едвам малко повече от обикновените им дизели. Тойота пък доказаха че хибридите им са невериятни добри - бързи са почти колкото аудитата при положение че конвенционалните бензинови болиди са много по-бавни. Хибридната технология на Тойота компенсира огромното предимство на дизелите пред бензинa.
  • #56
    9 rate up comment 6 rate down comment
    до doc ( преди 13 години )
    Ти понеже не си *** искам да обясниш как масово купувачите се отказват от Тойота, а тя отново е най-големия авто производител.Дай разумен отговор умнико.Правят по 8млн автомобила на година и те си лежат по складовете ли какво?Обясни, че за нас с посредствените умствени възможности е трудно да асимилираме написаните от теб истини.Разбира се варианта да си брутално *** е напълно възможен.Айде сега обясни ни о ти велики интелекте
  • #55
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Искам да ви кажа, че Ауди и кола на дърва и въглища да направят и да я пуснат на Льо Ман пак ще бият всички останали. Защото са германци и защото са най-добрите!
  • #54
    4 rate up comment 7 rate down comment
    pepino358 ( преди 13 години )
    audi tdi-total domination ingolshtat.dr. Uurich shte pregreda dogodina pak toyota ako ostanat.Tolkova xvalexte tezi troshki predi sasteznieto a te dori ne minaxa 6-tiat 4as.Peugeot be6e po dobria konkurent.Prez 2014 sas zavodsko u4astie shte se poiavat porsche i honda.samo toyota pozdrav kam dvigatelite im xaxa