IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Германският производител класира 4 коли в първата петица

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Хибридният прототип Audi R18 e-tron quarto още от първия си опит постигна двойна победа в едно от най-интересните автомобилни състезания – „24 часа на Льо Ман”. Надпреварата се превърна в пълен триумф за концерна от Инголщад, след като нейните машини заеха първо, второ, трето и пето място.
Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”
Успехът бе за екипажа Андре Лотерер, Марсел Феслер и Бенуа Трелуйе, след които финишираха Том Кристенсен, Риналдо Капело и Алън МакНиш. Дизеловите Audi R18 ultra от предишно поколение останаха съответно трети и пети, като последното място на почетната стълбичка заеха Майк Рокенфелер, Оливие Джарвис и Марко Бономи.

Четвърти финала пресече екипажът на Rebellion Racing, чиято машина Lola B12/60 е с двигател на Toyota. Бившият пилот от Формула 1 Ник Хайдфелд, синът на легендата Ален Прост – Николас и Нил Джанти, завършиха на 11 обиколки от победителите в състезанието.

Никъв късмет нямаше другият сериозен претендент за място в челото – заводският отбор на Toyota, който участваща с бензинов прототип TS030. Бившият пилот от Формула 1 Антъни Дейвидсън катастрофира жестоко (виж видеото), като машината му се превъртя няколко пъти във въздуха, преди да се разбие. В резултат на това британецът е с два счупени прешлена. Вторият автомобил, каран от Кацуки Накаджима, пък излетя от трасето, след като двигателят му отказа.



Победител в категория LMP2 стана американският отбор Starworks Motorsport, участвал с прототипа HPD ARX-03b с двигател Honda. Пилоти на този тим бяха Томи Кимбър, Райън Делзил и Енцо Потоликио.

В категория GTE Pro първите 2 места са за Ferrari 458 GTC. Победата извоюваха Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер, след които финишира триото Фредерик Маковецки, Хайме Мело и Доминик Фаренбахер. Трети остана екипажът на Aston Martin Vantage – Щефан Мюке, Адриан Фернандес и Дарън Търнър.

В най-слабата категория – GTE Am повод за празник имаха Педро Лами, Жулиен Канал и Патрик Бронхаузер с техния Chevrolet Corvette.

0 от 500
  • #33
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ауди - на тия вече ще им викам консумативите.Ще има:-Пич ти кола ли караш или консуматив?
  • #32
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Когато фактите говорят даже миризмата трябва да мълчи. Не случайно тойота няма нито една победа в състезание от 30 години насам, а ауди в същото време е спечелила почти всички състезания Льо Ман..
  • #31
    11 rate up comment 5 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    Абе на тоя къде му е много смешно , като имате по-добрия хибрид къде го криете , че тоя вчера се разпадна , точно като серийните ви колички...
  • #30
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Немския конструкторски потенциал да направи така, че да изкарват сериините им модели 100к. км с една и съща скоростна кутия, съединител и мотор.
  • #29
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Внимавай как и кого обиждаш!*** ше викаш на баща си
  • #28
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Честито на най-добрия хибрид вика....СМЯХ, СМЯХ, малко пауза и пак СМЯХ
  • #27
    8 rate up comment 5 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    Честито на най-добрия хибрид в момента , жалко че аматьорския хибрид на Тойта се разпадна рано , сега трябва да ги чакаме да завършат някоя година та да няма какво да кажат феновете им. Искам да попитам защо базата на Тойта е в Кьолн и защо в бокса на Тойта работят само Германци , има само един Японец и той е пилот...и се видя че по-добре дизел хибрид отколкото бензин хибрид , но някои производители нямат добър дизел...това беше показно как се прави хибрид за две години , а не 20г и накрая нищо
  • #26
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Преди с дизелаци сега ги метнаха и с хибриди. Опасни са Аудитата а за Тойота се знаеше, че няма как да спечелят гледах малко състезанието само че много е дълго и не го гледах цялото. Още преди състезанието в квалификациите се видя че Аудитата са по-бързи и окупираха стартовата решетка. А самото състезание прецъквах но към четвъртия час видях, че Ауди вече бяха с три обиколки затворили хибридчетата на Тойота и беше ясно как ще свърши самото състезание.
  • #25
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    КОгато фактите говорят и боговете мълчат!Audi гази наред!
  • #24
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Странно как серийните им автомобили са на ниско ниво, а 4 години подред печелят техни модели наградите за автомобил с най-малко дефекти. Относно Лю Ман да ти кажа че и Ф1 е създадена за заводски отбори просто защото едно време е нямало други отбори. в Последните години обаче във Ф1 са Торо Росо,Ред Бул,Форс Индия,Бенетон,Уйлямс,Заубер,Катерам, ХРТ,Марусия-Косуър... Времената са различни и състезанията се развиват.