IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Германският производител класира 4 коли в първата петица

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Хибридният прототип Audi R18 e-tron quarto още от първия си опит постигна двойна победа в едно от най-интересните автомобилни състезания – „24 часа на Льо Ман”. Надпреварата се превърна в пълен триумф за концерна от Инголщад, след като нейните машини заеха първо, второ, трето и пето място.
Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”
Успехът бе за екипажа Андре Лотерер, Марсел Феслер и Бенуа Трелуйе, след които финишираха Том Кристенсен, Риналдо Капело и Алън МакНиш. Дизеловите Audi R18 ultra от предишно поколение останаха съответно трети и пети, като последното място на почетната стълбичка заеха Майк Рокенфелер, Оливие Джарвис и Марко Бономи.

Четвърти финала пресече екипажът на Rebellion Racing, чиято машина Lola B12/60 е с двигател на Toyota. Бившият пилот от Формула 1 Ник Хайдфелд, синът на легендата Ален Прост – Николас и Нил Джанти, завършиха на 11 обиколки от победителите в състезанието.

Никъв късмет нямаше другият сериозен претендент за място в челото – заводският отбор на Toyota, който участваща с бензинов прототип TS030. Бившият пилот от Формула 1 Антъни Дейвидсън катастрофира жестоко (виж видеото), като машината му се превъртя няколко пъти във въздуха, преди да се разбие. В резултат на това британецът е с два счупени прешлена. Вторият автомобил, каран от Кацуки Накаджима, пък излетя от трасето, след като двигателят му отказа.



Победител в категория LMP2 стана американският отбор Starworks Motorsport, участвал с прототипа HPD ARX-03b с двигател Honda. Пилоти на този тим бяха Томи Кимбър, Райън Делзил и Енцо Потоликио.

В категория GTE Pro първите 2 места са за Ferrari 458 GTC. Победата извоюваха Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер, след които финишира триото Фредерик Маковецки, Хайме Мело и Доминик Фаренбахер. Трети остана екипажът на Aston Martin Vantage – Щефан Мюке, Адриан Фернандес и Дарън Търнър.

В най-слабата категория – GTE Am повод за празник имаха Педро Лами, Жулиен Канал и Патрик Бронхаузер с техния Chevrolet Corvette.

0 от 500
  • #13
    11 rate up comment 10 rate down comment
    знаещ ( преди 13 години )
    Честито на победителите.Интересно състезание,което доста избледня през последните години.Както и да е,важното е че тези автомобили са направени само за състезания и нямат нищо общо с цивилните,които се продават в шоурума.Колкото до хибридите в целият свят се знае кой е едноличен лидер и няма нужда да се споменава.Когато Ауди направят достоен конглокент на японските хибриди ще ги поздравя,но до тогава си остават една нискотехнологична фалирала фирма купена от друга фирма.
  • #12
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Евала - значи такива мазни комплексари и омразници има сигурно само в България. Колите се карат почти на макс в придължение на 24ч. и не са дали дегекти, но все пак има тиквеници, който казват НЕ - те не могат да правят здрави коли, не могат това немогат онова... Браво мянцяци - вие един ден ще движите България към унищожението. Да ви е жива и здрава омразата!
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ей тоя *** с Ферарито как удари Тойотата.Баси ***.Все едно нарочно го направи.
  • #10
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    След 30 години не ще помним как Ауди са се състезавали сами със себе си и ще го казваме на въодушевените хлапета та и те да разберат що за прехвалена ,,марка" са.Марка е в кавички, защото Ауди не е марка.Ауди не съществува.Нямат нито един собствен автомобил!Всичките им модели са просто едни тенеки покриващи вътрешността на Фолксваген или някой друг автомобил от концерна.
  • #9
    10 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 13 години )
    И аз мисля ,че тези победи нямат особена стойност , от гледана точка на доказателство за надеждност и качество при серийните автомобили, но определено сега се пише история и Ауди е с главни букви на първата страница. след 30 г. примерно никой няма да помни, че е нямало конглокенция , а само че , ауди са имали не знам си колко на брой победи на 24 Лъо Ман :)))
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Всичко приключи след катастрофите с Тойотите. След това Ауди се състезаваше със себе си. Голямо състезание, няма що!24 часа Льо Ман не е това което беше.
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    До RS1600 ( преди 13 години )
    Еми как да няма конглокенция бе пич. Ти знаеш ли защо се отказаха Пежо от надпреварата? Защото не можеха да издържат финансово да поддържат и развиват отбор. Всички участници тука са само богати отбори. Друг е въпроса че след хегемонията на Ауди от десетилетие в този клас много отбори се отказаха. Те като излязоха за първи път с дизелов автомобил на това състезание другите отбори се усмихваха, но накрая бяха затворени с по 20 обиколки, слудващата година пак същото и направо се отчаяха.
  • #6
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не било правено от Ауди, голям *** си бате. Те Ауди от 2 години работят по този проект от 2010г. обясняваха принципа на работа кви дискове бяха там, кви кинетични енергиг до 120км. кво беше имаше цяла техническа презентация а *** къде чул къде не разбрал, пак с ицзепки. Не само това ами очаквай скоро системата в серийните модели. Това състезание е най-големия тест. 24ч. каране на макс от това по-голям тест за един двигател или система както става въпрос в случая трудно може да се види.
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Да им е честита победата на Ауди, но в моите очи тази и миналогодишната нямат особена стойност поради тоталната липса на конглокенция. То и аз ще спечеля Олимпийско злато на 100 м. крол ако се състезавам с хора дето не могат да плуват.Нищо де, не са виновни Ауди, че няма конглокенция, евала че останаха. Дано Тойота поне наберат малко сила и опит, че до 2-3 години са могат да се противопоставят, че да е интересно.
  • #4
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Европа ( преди 13 години )
    Какво до година? Европейците винаги ще правят по-силни, по-красиви, по-сигурни и най-вече класни машини. Надеждните е ясно къде са - азия, но от тях лъха на елементарност!