IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Германският производител класира 4 коли в първата петица

Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”

Хибридният прототип Audi R18 e-tron quarto още от първия си опит постигна двойна победа в едно от най-интересните автомобилни състезания – „24 часа на Льо Ман”. Надпреварата се превърна в пълен триумф за концерна от Инголщад, след като нейните машини заеха първо, второ, трето и пето място.
Дубъл за хибридите на Audi на „24 часа на Льо Ман”
Успехът бе за екипажа Андре Лотерер, Марсел Феслер и Бенуа Трелуйе, след които финишираха Том Кристенсен, Риналдо Капело и Алън МакНиш. Дизеловите Audi R18 ultra от предишно поколение останаха съответно трети и пети, като последното място на почетната стълбичка заеха Майк Рокенфелер, Оливие Джарвис и Марко Бономи.

Четвърти финала пресече екипажът на Rebellion Racing, чиято машина Lola B12/60 е с двигател на Toyota. Бившият пилот от Формула 1 Ник Хайдфелд, синът на легендата Ален Прост – Николас и Нил Джанти, завършиха на 11 обиколки от победителите в състезанието.

Никъв късмет нямаше другият сериозен претендент за място в челото – заводският отбор на Toyota, който участваща с бензинов прототип TS030. Бившият пилот от Формула 1 Антъни Дейвидсън катастрофира жестоко (виж видеото), като машината му се превъртя няколко пъти във въздуха, преди да се разбие. В резултат на това британецът е с два счупени прешлена. Вторият автомобил, каран от Кацуки Накаджима, пък излетя от трасето, след като двигателят му отказа.



Победител в категория LMP2 стана американският отбор Starworks Motorsport, участвал с прототипа HPD ARX-03b с двигател Honda. Пилоти на този тим бяха Томи Кимбър, Райън Делзил и Енцо Потоликио.

В категория GTE Pro първите 2 места са за Ferrari 458 GTC. Победата извоюваха Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер, след които финишира триото Фредерик Маковецки, Хайме Мело и Доминик Фаренбахер. Трети остана екипажът на Aston Martin Vantage – Щефан Мюке, Адриан Фернандес и Дарън Търнър.

В най-слабата категория – GTE Am повод за празник имаха Педро Лами, Жулиен Канал и Патрик Бронхаузер с техния Chevrolet Corvette.

0 от 500
  • #53
    9 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Японците имат добри хибриди само в лицето на някой ***... даже собствениците на уж най-големия хибрид приус казват, че само 1 от 2ма ще си купи следващия път пак хибрид, а само един от 4 би си купил отново кола на тойота. Ама обясни го това на ***...
  • #52
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не си чул правилно, че са по-различни като са нови.Същите *** са.Най-много да избутат до 70-80000км със собствената си скоростна кутия и втори комплект окачване.Понякога и двигател.ЗА Форд казват, че не боледиува а направо мре.Е Аудитата не се *** изведнъж.Те цял живот се мъчат и се влачат агонизираики по сервизите.Много пара трябва да набуташ да ги трансплантираш с части та да избутат няколко хиляди км. без да те зарежат насред пътя.
  • #51
    10 rate up comment 6 rate down comment
    ХАХААХАХ ( преди 13 години )
    Тойота за малко да си убие пилотите.След като двигателът отказъл вторият болид излетял от трасето....ноу комент.Къде са великите хибриди на японците?Толкова ги хвалите как били светлинни години пред германците а тя каква стана-24 часа не могат да им изкарат супернадежните мотори...пълен смях.
  • #50
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    добре , че пежо се отказаха инче .........
  • #49
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    nachi i az taka kato ostanalite - kupuvam si 10-15 godishni "Audita" i sa mega kenefi. nachi smenih vsichki! bahti kadni koli! ne mogat da gi napravqt vechni tiq. puk edin batko tuka ot maaalata si kupi novo Audi - dade 80 000 leva za traq troshliva gadost. Ama chuvam che kato bili novi bili po-razlichni ot moqta - vikam si da be! sushtite tashaci :D :D xaxaaxaxa glupaci ste vie deca!
  • #48
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Котоошу ( преди 13 години )
    Това е то А У Д И - най- великата кола , съчетаваща всебе си : сигурност, качество, комфорт, динамика, стабилност и удовоствие от шофирането , най-вече на куатрото .АУДИ РУЛИРА!!!
  • #47
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Гошко ( преди 13 години )
    Като казвате, че Ауди се състезават сами със себе си, всъщност потвърждавате колко са добри като отбор и техника. Просто НЯМА друга фирма/отбор който е на нивото им в последните 10 години. Единствено Пежо им се опъчваше донякъде с дизела, но и те се отказаха, защото видяха, че и те не могат. Разбили се били Тойотите, миналата година остана едно неразбито Ауди и спечелиха с него. Само с една кола! Всички виждат, колко са добри, дори и тези които не ги харесват.
  • #46
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И от тогава си карам качествените Аудита и се кефя яко.Плащам си консумативите всеки месец и си ми е мирна главата.Знам си, че ми е готина колата и качествена.Иска си пари да минава 5000км без повреда.Не като някоя японска бракма.Само масло и филтри да сменяш.Качеството си има цена!Аудито е най-качествената кола.Както казва един приятел монтьор(аз много приятели имам по сервизите) Аудито е сервизна кола.
  • #45
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тоя Дейвидсън да си гледа ралтата.Аз само Аудита карам.Първоначално много ядове имах.Съединители сменях, скорости ремонтирах, турбини сменях,реики рециклирах за окачването да не говорим предполагам всеки е чувал.По едно време викам си прецаках се много с тия качествени аудита.Що не си купих някоя некачествена японска кола?Викам в сервиза това Аудито *** ***.Ама хората ме успокоиха.За Аудито викат тия неща са консуматив.Успокоих се да ви кажа, щото първо си мислех, че само повреди стават.
  • #44
    10 rate up comment 7 rate down comment
    интервю от пилота ( преди 13 години )
    докато си карах супер остарялата смешна болидна псевдо кола и изведнъж ми изключи електрониката, *** на ускорението засече и колата ускори със всичка сила докато се блъснахме с съседната кола и загубихме! Но иначе всичко е тип-топ, препоръчвам на всеки да си купи тойота и напълно да разчита на "надеждността" и "високото" качество!Антъни Дейвидсън, веднага след преждевременното му отпадане от състезанието.