IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Следващите Subaru WRX и WRX STi ще са 1.6 литров мотор

Стандартната турбина ще бъде заменена с електрическа

Следващите Subaru WRX и WRX STi ще са 1.6 литров мотор

Следващото поколение на Subaru WRX / WRX STi ще бъде снабдено с 1.6 литров мотор от серията FB, който ще бъде оборудван с електрически компресор. Това разкри австралийското издание Drive, според което по този начин компанията ще се опита да се пребори с един от големите си конкуренти – Mitsubishi, в опита за създаване на по-екологични автомобили.
Следващите Subaru WRX и WRX STi ще са са 1.6 литров мотор
Drive припомня набиращите скорост слуховете, според които следващото, 11-о поколение на седана Mitsubishi Lancer Evolution ще бъде хибрид. За да отговорят подобаващо, в Subaru са взели решение да намалят обема на сегашния си 2.5 литров мотор до 1.6 литра.

При версията WRX неговата мощност ще бъде около 270 к.с., а при WRX STi - над 300 к.с. Освен това стандартната турбина ще бъде заменена с електрическа такава, като това ще позволи да се увеличи икономичността на агрегата.
Следващите Subaru WRX и WRX STi ще са са 1.6 литров мотор
Подробности за новата разработка на Subaru се очакват при появата на WRX и WRX STi, което е планирано за 2014 г. Вече се знае, че двете версии на автомобила ще се различават сериозно от моделите от семейството Impreza и ще се превърнат в един напълно нов модел на компанията.
Следващите Subaru WRX и WRX STi ще са са 1.6 литров мотор
Любопитно е и друго – твърди се, че за новите WRX / WRX STi японският производител ще се откаже от досегашната автоматична скоростна кутия, която ще бъде заменена от безстепенна вариаторна трансмисия. Досегашната механична скоростна кутия ще остане.

Тагове: wrx wrx sti
0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    с уестгейта само редуцираш налягането. за да не детонира. но пак не можеш да излезеш от картата на турбото. само я орязваш. и няма турбокомпресор който да покрива широк диапазон. ако е по голям - значи в ниски обороти няма никой защото няма кой да го развърти, ако е малък - му свършва дебита още на 5000 оборота - защото му е малък диаметъра. а ел.компресора може да е с достатъчен диаметър да покрия до 7000 оборота и с ел.мотора му може да го пуснеш още на 1000.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Баварец, даунсайза както го наричаш на двигателя и преминаването им към свръхпълнене никой мисля че няма да успори по-ниският му разход. Въпроса е с турбокомпресор или с ел. компресор или механичен такъв ще се постигне по нисък разход? Това е въпроса :) А никой не спори,че намаляването на обема и преминаване от атмосферни към свръхпълнене е по-икономично :)
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не ми се спори и не искам да те обиждам. По-принцип това, което казваш е в правилната посока, но не е напълно коректно. Единственото предимство на компресорите пред турбокомпресорите е евентуалното им по-ранно развъртане и достигане на оптималните им зададени изходни параметри. Но факта, че черпят полезна енергия сваля тяхнто К.П.Д. --> което значи по-висок разход на гориво. ЗА разходи по поддръжка и начална инвестиция за управление на турбокомпресорите не говорим,ясно е че са по-високи.
  • #21
    1 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    а в режимите NEDC където се мери разход по заводкси данни гарантирано даунсайзван мотор с ел.компресор ще дава по нисък разход - причината е че там ел.компресора почти няма да се включва защото няма резки ускорения и остава само по добрата термална ефективност от по високата ст. на сгъстяване. от 8,8:1 до 10,5:1 разликата е 5% по добра ефективност. и това е при еднакъв работен обем. и още 5% ще дойдат от намаления обем на мотора. това пак казвам е при бавно каране. за пъна газ - на кой му пука.
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Баварец не може ли да се управлява турбокомпресора ? Я пак си помисли. С wastegate външен дали не можеш да го управляваш и да сложиш малка турбинна част на турбокомпресора и голям компресор когато имаш добро управление ? М/у другото пишеш с 2ма различни хора, моя коментар с обясненията (последните 2 ) бяха до профана който обясняваше, че за мене имало само ел. енергия :) Варианти има много и пак въпроса в крайна сметка идва до К.П.Д. -то за да имаш по-нисък разход ти трябва по-голямо К.П.Д.!
  • #19
    1 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    а ако на това субару има само ел.компресор - тогава въпроса за ефективноста е малко спорен - в режимите където нормалното турбо е най-ефективно, то ще покаже по добро КПД, но в останалите -ел.турбото ще покаже по добро КПД. причината е проста- ел.компресора ще прави по малък надув, но в по широк диапазон и от там степента на сгъстяване ще е висока. може би 10:1, а сегашното STi е под 9:1 и няма добра термална ефективност.
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    за последно ти обяснявам - ел.компресора харчи ток. от това общата ефективност пада. само че ел.компресора може да се управлява за да е в оптимални параметри. а турбокомпресора не се управлява - той си има карта на характеристиките и от там не можеш да излезеш. и ако добавиш ел.генератор на изгорелите газове , който също се управлява оптимално - гарантирано ще постигнат по добро КПД от турбокомпресор. 100% гарантирано.
  • #17
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Като ти свири силно мега яката музика харчи ли ти повече ? като пуснеш всички консуматори на ток на автомобила харчи ли повече ? Отговори си на тея елементарни въпроси и спри да се излагаш. К.П.Д. то на турбокомпресорите е по-високо от това на компресорите. Спорете с физиката ако не ви харесва, но това е факт. Съвместната работа на компресор с турбокомпресор се използва за използване на предимствата на 2та вида свръхпълнене. Ако не знаеш и кой кога работи няма сми да обяснявам повече.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хахах кой казал, че не дава увеличение на мощноста компресора ? Естественно че дава и той за това говорех за К.П.Д. на турбокомпресора и на компресора, сеш се а предимствата и недостатъците на 2те ги знам много добре, за разлика от тебе. Мега *** хора пишат тука бе, без да знаят основни неща. Просто чак се чуда от къде толкова глупави се пръкват. Пък за това,че е ел. компресора --> въпрос - когато си пуснеш компресора на климатика да върти, пада ли ти мощноста почва ли да харчи повече ? злета
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    само дето едното е Turbocharger (турбо)а другото Supercharger (компресор)вземи сега попроочети разликата м/у тях дали компресора дава мощност или не и турбото и в какъв диапазон