IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел

Карахме го.

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел


Mitsubishi е от онези компании, които знаят как да направят хващащ окото модел. Един от ярките примери е новия Lancer. Моделът се предлага в две версии на купето - седан и хечбек (Sportback), както и в спиращата дъха спортна модификация - EVO (X).

Днес обаче няма да си говорим за култовия спортен автомобил, а за неговия най-икономичен вариант. Става дума за дизеловата модификация на версията Sportback. Тя както знаете получи нов двигател, който замени поостарелия технологично 2.0-литров дизел на VW.

Новия агрегат, който видяхме най-напред в модела ASX, има по-малък обем, но предлага повече мощност, по-добра динамика, по-плавна работа и по-ниско потребление на гориво.

Двигателят е 1.8-литров (4N13) турбодизел с директно впръскване на горивото и изключително ниска компресия (14.9:1), благодарение на която са постигнати ниски нива на шум, вибрации и нискочестотни трептения на каросерията.

За гореизброените предимства заслуга има и фирмената технология MIVEC (електронна система на Mitsubishi за управление на работата на клапаните от газоразпределителния механизъм), с която се оборудва новия двигател. Той също така се отличава с ниско тегло, благодарение на алуминиевия цилиндров блок и пластмасовия капак на главата на цилиндрите.

Работата на японските инженери е настина впечатляваща. Разликата между стария и новия дизел проличава още със стартирането на двигателя. Типичното тракане го няма, а шумът от двигателя едва се чува. Още по-осезаема става разликата когато автомобилът набере скорост и оборотите на двигателя преминат границата от 2500 об/мин. Тогава, вместо мъчително ръмжене, което познаваме от стария двигател, се чува единствено лекото свистене на турбината.

"Турбо дупка" все още има, но двигателят ускорява колата далеч по-плавно и уверено от своя предшественик. При работа на място, вибрации почти не се усещат и човек лесно може да се обърка, че под капака на колата работи бензинов мотор.

Успяхме да покараме возилото само няколко часа, като през повечето време шофирахме извън града. На магистралата, при постоянна скорост от 130 км/час, потреблението на гориво, което показа компютъра, не превиши пет литра, а по междуградските шосета, то падна до 4.8 л/100 км.

По данни на производителя новия Lancer Sportback MIVEC DI-D ускорява от място до 100 км/час 9.9 секунди и може да развие максимална скорост на движение от 207 км/час. Средното потребление на гориво е 5.3 л./100 км, а вредните CO2 емисии - 139 гр/км.

Ето нагледано сравнение между новия и стария двигател

0 от 500