IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел

Карахме го.

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел


Mitsubishi е от онези компании, които знаят как да направят хващащ окото модел. Един от ярките примери е новия Lancer. Моделът се предлага в две версии на купето - седан и хечбек (Sportback), както и в спиращата дъха спортна модификация - EVO (X).

Днес обаче няма да си говорим за култовия спортен автомобил, а за неговия най-икономичен вариант. Става дума за дизеловата модификация на версията Sportback. Тя както знаете получи нов двигател, който замени поостарелия технологично 2.0-литров дизел на VW.

Новия агрегат, който видяхме най-напред в модела ASX, има по-малък обем, но предлага повече мощност, по-добра динамика, по-плавна работа и по-ниско потребление на гориво.

Двигателят е 1.8-литров (4N13) турбодизел с директно впръскване на горивото и изключително ниска компресия (14.9:1), благодарение на която са постигнати ниски нива на шум, вибрации и нискочестотни трептения на каросерията.

За гореизброените предимства заслуга има и фирмената технология MIVEC (електронна система на Mitsubishi за управление на работата на клапаните от газоразпределителния механизъм), с която се оборудва новия двигател. Той също така се отличава с ниско тегло, благодарение на алуминиевия цилиндров блок и пластмасовия капак на главата на цилиндрите.

Работата на японските инженери е настина впечатляваща. Разликата между стария и новия дизел проличава още със стартирането на двигателя. Типичното тракане го няма, а шумът от двигателя едва се чува. Още по-осезаема става разликата когато автомобилът набере скорост и оборотите на двигателя преминат границата от 2500 об/мин. Тогава, вместо мъчително ръмжене, което познаваме от стария двигател, се чува единствено лекото свистене на турбината.

"Турбо дупка" все още има, но двигателят ускорява колата далеч по-плавно и уверено от своя предшественик. При работа на място, вибрации почти не се усещат и човек лесно може да се обърка, че под капака на колата работи бензинов мотор.

Успяхме да покараме возилото само няколко часа, като през повечето време шофирахме извън града. На магистралата, при постоянна скорост от 130 км/час, потреблението на гориво, което показа компютъра, не превиши пет литра, а по междуградските шосета, то падна до 4.8 л/100 км.

По данни на производителя новия Lancer Sportback MIVEC DI-D ускорява от място до 100 км/час 9.9 секунди и може да развие максимална скорост на движение от 207 км/час. Средното потребление на гориво е 5.3 л./100 км, а вредните CO2 емисии - 139 гр/км.

Ето нагледано сравнение между новия и стария двигател

0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до Естет ( преди 12 години )
    *** нещастен,в по-високия клас Hyundai i40 1.7 blue комби,136 к.с. 330 Нм. компресия 17:1,който е с 200-250 кг. по-тежък от това неадекватно митсубиши,харчи 4.5/100.И дори Аутобилдд призна,че мотора му е супер тих.По-тих от Passat 2.0 TDI.
  • #27
    3 rate up comment 5 rate down comment
    expert ( преди 12 години )
    По-ниската компресия води първо до много по-висок разход.Не случайно ТDI са с компресия 22:1.Тъпанарчета сополиви,купте си учебник по ДВГ и се просветете,да ви *** майката селска!
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Естет ( преди 12 години )
    Доста добра кола, пряк съперник на френските и немски компактни автомобили. Направи ми впечатление че има доста приличен бажаник, а за двигателя е чудесен. 150к.с са напълно достатъчни имаийки в предвид че колите от този клас масово идват с двигатели в диапазона 110/140к.с. А разхода на гориво е чудесен!!! Браво на Мицу!
  • #25
    5 rate up comment 4 rate down comment
    hypocritical ( преди 12 години )
    Смешно е да сравняваш трошьота с БМВ... все едно да сравнявам москвич с кадилак!" - да бе , голям смях , нали ? Все пак двигателя на москвича е от БМВ
  • #24
    8 rate up comment 2 rate down comment
    c0ldblooded ( преди 12 години )
    анонимен чекиметко я бягай да си караш "особено отличителната" 15 годишна немска бангия дето на никой не му прави впечатление и не коментирай коли дето си виждал само на картинка...
  • #23
    7 rate up comment 7 rate down comment
    do predposledniq ( преди 12 години )
    edin *** v ustata 6te ti haresa
  • #22
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    *** *** тоя под мен
  • #21
    6 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Грозна, безлична бангия-същата като повечето собственици на японски коли.Интериор по зле от кия,Задница подобна на Деу Ланос,двигател по слаб от повечето тди и комъни от 2002год....какво да ми хареса? Нито дух,нито стил...нищо.
  • #20
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Batito ( преди 12 години )
    ...и аз искам да го карам:))))))))))
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до: шг5щтщ ( преди 12 години )
    Къде видя или прочете, че автомобила е със спортен дух?Хората са ти написали,че това е най-икономичната версия.