IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел

Карахме го.

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел


Mitsubishi е от онези компании, които знаят как да направят хващащ окото модел. Един от ярките примери е новия Lancer. Моделът се предлага в две версии на купето - седан и хечбек (Sportback), както и в спиращата дъха спортна модификация - EVO (X).

Днес обаче няма да си говорим за култовия спортен автомобил, а за неговия най-икономичен вариант. Става дума за дизеловата модификация на версията Sportback. Тя както знаете получи нов двигател, който замени поостарелия технологично 2.0-литров дизел на VW.

Новия агрегат, който видяхме най-напред в модела ASX, има по-малък обем, но предлага повече мощност, по-добра динамика, по-плавна работа и по-ниско потребление на гориво.

Двигателят е 1.8-литров (4N13) турбодизел с директно впръскване на горивото и изключително ниска компресия (14.9:1), благодарение на която са постигнати ниски нива на шум, вибрации и нискочестотни трептения на каросерията.

За гореизброените предимства заслуга има и фирмената технология MIVEC (електронна система на Mitsubishi за управление на работата на клапаните от газоразпределителния механизъм), с която се оборудва новия двигател. Той също така се отличава с ниско тегло, благодарение на алуминиевия цилиндров блок и пластмасовия капак на главата на цилиндрите.

Работата на японските инженери е настина впечатляваща. Разликата между стария и новия дизел проличава още със стартирането на двигателя. Типичното тракане го няма, а шумът от двигателя едва се чува. Още по-осезаема става разликата когато автомобилът набере скорост и оборотите на двигателя преминат границата от 2500 об/мин. Тогава, вместо мъчително ръмжене, което познаваме от стария двигател, се чува единствено лекото свистене на турбината.

"Турбо дупка" все още има, но двигателят ускорява колата далеч по-плавно и уверено от своя предшественик. При работа на място, вибрации почти не се усещат и човек лесно може да се обърка, че под капака на колата работи бензинов мотор.

Успяхме да покараме возилото само няколко часа, като през повечето време шофирахме извън града. На магистралата, при постоянна скорост от 130 км/час, потреблението на гориво, което показа компютъра, не превиши пет литра, а по междуградските шосета, то падна до 4.8 л/100 км.

По данни на производителя новия Lancer Sportback MIVEC DI-D ускорява от място до 100 км/час 9.9 секунди и може да развие максимална скорост на движение от 207 км/час. Средното потребление на гориво е 5.3 л./100 км, а вредните CO2 емисии - 139 гр/км.

Ето нагледано сравнение между новия и стария двигател

0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    само старите дизели без турбо са с 22:2. новите колкото са по напомпани са с по ниска. дори има някой под 16:1. а термина според мен е компресия. на запад се ползва compression ratio. а тук всеки както си го преведе. ако могат спорещите за термини да обяснят какво имат в пред вид а не да се псуват.
  • #47
    0 rate up comment 2 rate down comment
    АгентСлажож ( преди 12 години )
    Абе вярно е като Деу Ланос отзад. Грозна задница. !!
  • #46
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да напишеш коментар адресираn към самия себе си! Колко проницателно! :D
  • #45
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До хейтърите ( преди 12 години )
    Пукенте се от яд че нямате пари за нови коли, говорите една празни приказки и в същото време карата таралясници на поне 15 години. Нищо против старате коли.. Против съм дребните душици които ги карат. Ае *** си майката ся! И ми дижайте прахта!
  • #44
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    VW имат много гафове при двигателите,но май по-голям *** от 2.0 TDI PD няма.
  • #43
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    Разбира се, ако решите да правите сметката, не забравяйте, че 10-те хиляди, които ще платите днес, следва да увеличите минимум със законния лихвен процент, нали. Щото ако днес теглите 10 хил. лева кредит за 10 години, в края на срока ще ви искат минимум 20 700 лева. И така - 10 бона за малко по-плавна и тиха работа...
  • #42
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    Елементарната математика показва, че разликата от 10 хил. лева, не може да се компенсира за период от 10 години. Сметката е направена при следните стойности - годишен пробег от 20 хил. км., консумация на 100 км. - 5 литра, респ. 8 литра, цена на нафтата от 2,50 лева за литър. Сметнете си го и вие. дори да приемем, че пробег от 20 хил.годишно е малко, за да е рационална покупката, разликата в цената трябва да може да се компенсира след максимум 3 години експлоатация. При 40 хил. км. е повече от 5
  • #41
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    Колата изглежда добре, сглобена е прилично, изглежда здрава, въпреки че само времето ще покаже. Купих я чисто нова за 32 хил. лева. И това е абсолютният максимум, който икономически рационален субект би могъл да плати за този автомобил. Въпросният нов двигател се продава в момента за 42 хил. лева и вЕрвайте ми - колата не струва тия пари, независимо от безспорно по-добрия двигател. Дори да приемем, че гори средно 5/ 100, което не е вярно, но както и да е, а стария - 8/ 100, което е самата истина
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    Окачването представлява компромис между класическо твърдо спортно окачване и комфортно такова, но като цяло автомобилът има прилична водимост и управляемост при значително високи скорости, напр. 180 км.ч.Спирачките са също добри, без да са блестящи. Ако някой ме пита как ги преценявам тия неща, ще му кажа - ами сравнявам ги със спирачките на Алфа Ромео 159 - няма такива зверски спирачки!!! (Този автомобил е абсолютен еталон за пътно поведение и управляемост в своя и в още два класа нагоре.)
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    Колата е с второто от общо четири нива на оборудването и въпреки това е снабдена със система за контрол на сцеплението, безброй въздушни възглавници - не ги знам точно колко са, но имам такава за коленете, 4 ел. стъкла, ел. и подгреваеми огледала, сензор за чистачки и фарове, круиз контрол, кожен волан, скоростен лост и ръчна спирачка, управление на уредбата и круиз контрола от волана, климатроник, алуминиеви джанти 16", спойлер отзад, брони и дръжки в цвета на купето и хром пакет.