IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел

Карахме го.

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел


Mitsubishi е от онези компании, които знаят как да направят хващащ окото модел. Един от ярките примери е новия Lancer. Моделът се предлага в две версии на купето - седан и хечбек (Sportback), както и в спиращата дъха спортна модификация - EVO (X).

Днес обаче няма да си говорим за култовия спортен автомобил, а за неговия най-икономичен вариант. Става дума за дизеловата модификация на версията Sportback. Тя както знаете получи нов двигател, който замени поостарелия технологично 2.0-литров дизел на VW.

Новия агрегат, който видяхме най-напред в модела ASX, има по-малък обем, но предлага повече мощност, по-добра динамика, по-плавна работа и по-ниско потребление на гориво.

Двигателят е 1.8-литров (4N13) турбодизел с директно впръскване на горивото и изключително ниска компресия (14.9:1), благодарение на която са постигнати ниски нива на шум, вибрации и нискочестотни трептения на каросерията.

За гореизброените предимства заслуга има и фирмената технология MIVEC (електронна система на Mitsubishi за управление на работата на клапаните от газоразпределителния механизъм), с която се оборудва новия двигател. Той също така се отличава с ниско тегло, благодарение на алуминиевия цилиндров блок и пластмасовия капак на главата на цилиндрите.

Работата на японските инженери е настина впечатляваща. Разликата между стария и новия дизел проличава още със стартирането на двигателя. Типичното тракане го няма, а шумът от двигателя едва се чува. Още по-осезаема става разликата когато автомобилът набере скорост и оборотите на двигателя преминат границата от 2500 об/мин. Тогава, вместо мъчително ръмжене, което познаваме от стария двигател, се чува единствено лекото свистене на турбината.

"Турбо дупка" все още има, но двигателят ускорява колата далеч по-плавно и уверено от своя предшественик. При работа на място, вибрации почти не се усещат и човек лесно може да се обърка, че под капака на колата работи бензинов мотор.

Успяхме да покараме возилото само няколко часа, като през повечето време шофирахме извън града. На магистралата, при постоянна скорост от 130 км/час, потреблението на гориво, което показа компютъра, не превиши пет литра, а по междуградските шосета, то падна до 4.8 л/100 км.

По данни на производителя новия Lancer Sportback MIVEC DI-D ускорява от място до 100 км/час 9.9 секунди и може да развие максимална скорост на движение от 207 км/час. Средното потребление на гориво е 5.3 л./100 км, а вредните CO2 емисии - 139 гр/км.

Ето нагледано сравнение между новия и стария двигател

0 от 500
  • #58
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Разгледах галерията от тестдрайва и се убедих, че Вики Мезан е махнал детското столче за снимките :)
  • #57
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Enzo, купил си си правилният автомобил! Миналата година ги пордаваха с много добри отстъпки БС. Споменатият ти разход ме навежда на мисълта, че си от София, ако съм прав, много поздрави на всички на Резбарска :)
  • #56
    1 rate up comment 2 rate down comment
    da naakaniq audi-fen ( преди 12 години )
    Оригиналният израз е compression ratio.Степен на сгъстяване е абсолютно същото,казанлъшки ***.
  • #55
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    е точно това казвам и аз. и затова няма нужда да се спори за термини - в такива статии когато се дават данни на двигатели винаги става дума за съотношението а не налягането. а съотношението е геометрично - зависи от хода на буталото и обема на камерата в ГМТ.
  • #54
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Пич, няма такова нещо като "геометрична компресия" и "такава дето я мерят". Едното нещо е съотношение, а другото налягане. Степента на сгъстяване не се изменя ако ще и 1М километра да минеш. Всички данни, които се дават, включително и в статията са за съотношение (14.9 към 1), не за налягане. Кое не разбра?
  • #53
    0 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    много добе знам какво говоря. ти какво не разбра? точно тая компресия дето я мерят- като ти се износи мотора какво става с нея. не ти ли е ясно че като се говори за нови мотори се говори за геометричната. ясно е като бял ден.и за това няма смисъл да се спори за термина.
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Баварец, вобще нямаш представа за какво говориш. Степен на сгъстяване и компресия (това "дето разни по сервизи я мерят") са различни неща. Заради статии като тази хората се объркват. Съотношението 14.9 към 1 е степента на сгъстяване на този двигател. А компресията му измерена ще бъде доста над 15 бара, или както тук се изразяват "атмосфери".
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    високата компресия дава по добра ефективност защото всъщност ст.на сгъстяване означава степен на разширение. а сгъстяването освен от геометрията зависи и от това как се управляват клапаните. много нови мотори забавят клапаните при компресиране и така минават в Милър цикъл въпреки че често не го споменават в данните си. и компресията става друга. но геометричната и разширението са константи.
  • #50
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    анонимен. навсякъде се говори за геометрията. т.е. по твоите разбирания за ст. на сгъстяване. компресията дето разни по сервизи я мерят е относително нещо. като минеш 200х. км. и става съвсем друга. затова няма смисъл да се спори. да не говорим че ако мотора е по милър цикъл нещата стават още по различни.
  • #49
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Няма такова нещо като както всеки си го преведе.compression ratio - степен на сгъстяванеcompression pressure - налягане, или както повечето използват компресияПървото е сътношението на пълния обем към обема на горивната камера.Второто е налягане (компресия) .