IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел

Карахме го.

Mitsubishi Lancer с новия японски дизел


Mitsubishi е от онези компании, които знаят как да направят хващащ окото модел. Един от ярките примери е новия Lancer. Моделът се предлага в две версии на купето - седан и хечбек (Sportback), както и в спиращата дъха спортна модификация - EVO (X).

Днес обаче няма да си говорим за култовия спортен автомобил, а за неговия най-икономичен вариант. Става дума за дизеловата модификация на версията Sportback. Тя както знаете получи нов двигател, който замени поостарелия технологично 2.0-литров дизел на VW.

Новия агрегат, който видяхме най-напред в модела ASX, има по-малък обем, но предлага повече мощност, по-добра динамика, по-плавна работа и по-ниско потребление на гориво.

Двигателят е 1.8-литров (4N13) турбодизел с директно впръскване на горивото и изключително ниска компресия (14.9:1), благодарение на която са постигнати ниски нива на шум, вибрации и нискочестотни трептения на каросерията.

За гореизброените предимства заслуга има и фирмената технология MIVEC (електронна система на Mitsubishi за управление на работата на клапаните от газоразпределителния механизъм), с която се оборудва новия двигател. Той също така се отличава с ниско тегло, благодарение на алуминиевия цилиндров блок и пластмасовия капак на главата на цилиндрите.

Работата на японските инженери е настина впечатляваща. Разликата между стария и новия дизел проличава още със стартирането на двигателя. Типичното тракане го няма, а шумът от двигателя едва се чува. Още по-осезаема става разликата когато автомобилът набере скорост и оборотите на двигателя преминат границата от 2500 об/мин. Тогава, вместо мъчително ръмжене, което познаваме от стария двигател, се чува единствено лекото свистене на турбината.

"Турбо дупка" все още има, но двигателят ускорява колата далеч по-плавно и уверено от своя предшественик. При работа на място, вибрации почти не се усещат и човек лесно може да се обърка, че под капака на колата работи бензинов мотор.

Успяхме да покараме возилото само няколко часа, като през повечето време шофирахме извън града. На магистралата, при постоянна скорост от 130 км/час, потреблението на гориво, което показа компютъра, не превиши пет литра, а по междуградските шосета, то падна до 4.8 л/100 км.

По данни на производителя новия Lancer Sportback MIVEC DI-D ускорява от място до 100 км/час 9.9 секунди и може да развие максимална скорост на движение от 207 км/час. Средното потребление на гориво е 5.3 л./100 км, а вредните CO2 емисии - 139 гр/км.

Ето нагледано сравнение между новия и стария двигател

0 от 500
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 12 години )
    Двигателят не е по-шумен от нормалното за 2.0 TDI двигател на VW. Този двигател знаете се монтира в много автомобили Шкода, VW, Audi, Seat и т.н. Самият автомобил обаче не е много добре обезшумен и така се създава впечатлението, че двигателят е причината. Но всъщност това не е така. Ако се качите в Audi A4 със същия двигател, ще имате усещането, че е по-тих, защото Audi-то е по-добре обезшумено. Иначе двигателят си е същия.
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Еnzo ( преди 12 години )
    Аз се включвам малко плахо в разгорещения ви спор, нали, щото не знам кога и с какви ругатни ще ме връхлетите... Аз миналата година си купих ново такова Мицубиши с двигателя на VW. Т.е. впечатленията ми от стария двигател са преки и непосредствени. Ускорява от 0 - 100 за малко под 10 сек., достигал съм максимална скорост по магистрала от 212 км.ч. В градски условия разхода варира между 8 и 9 литра на 100 км., а извънградско, при скорост между 100 и 180 варира между 4,5 и 7 литра на 100 км.
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    шг5щтщ ( преди 12 години )
    до "до: шг5щтщ"Ти май си виждал този автомобил само на картинка. Спортен автомобил не значи само мощен двигател. Предишната версия на лансъра имаше твърдо окачване, доста директен волан - това са спортни характеристики. Примерно хонда акорд е с по-комфортно окачване и по-мек волан.
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Пишеш компресия, защото си неграмотен, не защото така ти е по-лесно. Това са различни неща. Няма 1.9 двигател TDI на VW (AUDI), който да е със степен на сгъстяване 22:1. Едиственият 1.9 с такава степен е 1.9D Turbo, който не е TDI и е 75к.с.
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 12 години )
    Компресия пиша,че ми е по-лесно.Който има малко мозък,ще разбере за какво говоря.И *** ***,новите ТДИ-тя са комън рейл и нямат нищо общо със старите помпа-дюза.Но ти си толкова ***,че пак не се усети,да те *** в мвлвза ***!1.9 TDI е със ст. на сгъстяванве 22:1.TРЯБВАШЕ ДА ГО ЗНАЕШ,НАЛИ СИ АУДИ-ФЕН И СИ "МЕНКАЛ" ДЕСТКИИ АУДИТА,ХА,ХА,УБИТ ***!ЗА ТЕБ КОЛИТЕ СА НЕПОСТИЖИМА ЦЕЛ,ХА,ХА И ТОВА АДСКИ МЕ КЕФИ.ДУХАЙ СУПАТА,ПАТЪР ***!
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до expert ( преди 12 години )
    Първо научи каква е разликата между компресия и степен на сгъстяване и тогава се опитвай да мислиш и да раздаваш "акъл".Освен това дори старите TDI-та са със степен на сгъстяване 19.5:1. С 22:1 са само атмосферните дизели ;) . А новите TDI са с около 18:1 и под ;) .
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Теди ( преди 12 години )
    Абе тук кзакви мозъци са се пръкнали !!Разбирачи и основно компексирани *** !!*** *** !!
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Миризма, вече като "expert" ли се пишеш? Слагам го в скрипта за автоматични минуси ^^
  • #30
    2 rate up comment 2 rate down comment
    expert ( преди 12 години )
    ... и отново мургавото ауди-фенче.Няма отърване от тоя ***.Много го заболя преди три гоодини,като изяде калълъчката в ***.Сори,патър въшлив,няма прошка за дръгливи клошари ксто теб!Тук няма социални помощи,ако не си разбрал.Бегай с ауди 80-ката на борсата,хайде,бързо,бързо,да ти *** майката ***!Не ни занимавай с мизерното си съществуване.
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Миризма, стига с тези клюндай! Колко пъти да ти повтарям че тук се коментират истински автомобили а не корейски реплики!