Очакваше се известно време двигателят 63 AMG с две турбини и обем 5.5 литра да остане специалитет само на моделите CLS 63 AMG, S 63 AMG и CL 63 AMG. Още повече, че дори след фейслифт C 63 AMG си остана верен на атмосферния двигател с осем цилиндъра.

При Е-Клас обаче, беше осъществена смяната (реално downsizing) само няколко месеца след появата на новия двигател. Както пише изданието AutoBild, новият би-турбо с осем цилиндъра ще се монтира на E 63 AMG, при това в две версии на мощност.

Базисната ще бъде 525 к.с. (386 kW), каквато беше мощността и на двигателя който се заменя, но максималният въртящ момент е с повишена мощност от 630 на 700 Nm.

По-силната версия с пакета AMG Performance вече предлага 557 к.с. (410 kW) и максимален въртящ момент 800 Nm. В тази версия E 63 AMG ускорява от място до 100 км/час за 4.2 секунди. Максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/час.

Ако се доплати за пакета AMG Driver, купувачът ще може да премине през обучение в AMG Driver Academy, а електронното ограничение на скоростта отпада и тя стига до 300 km/h.
Освен по-висок максимален въртящ момент, новият двигател има по-нисък разход в сравнение с разхода при този, който замества. Благодарение на турбината и технологията Start/Stop, средният разход е понижен с 2.8 литра и достига 9.8 литра на 100 км. При него вредните емисии CO2 са 230 g/km.

Цената на Е 63 AMG с новия двигател в Германия е 105 791 евро, за комби се доплаща 2618 евро, а за пакета AMG Performance доплащането е 8307 евро.


1