IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Успешна 2010 г. за Volkswagen Group

VW Group има зад себе си изключително успешна година.

Успешна 2010 г. за Volkswagen Group
Ръст беше отбелязан буквално при всички ключови показатели – производството се увеличи с 21.5% (7 358 000), продажбите се увеличиха с 15.4% (7 278 000), оборотът с 20.6% (127.875 милиарда евро), а печалбата беше увеличена повече от четири пъти и достигна 7 милиарда евро.
 
Европа продължава да бъде ключов пазар за VW Group и през 2010, като на Стария континент са продадени 3.617 милиона автомобила от марките на групата. Голям ръст обаче има и в продажбите в Азия.
 
Volkswagen
 
Volkswagen постигна големи успехи през миналата година. С около 1 милион продадени броя Passat стана най-успешния модел на целия концерн.
 
 
Големи са продажбите и на Polo, Tiguan и разбира се Golf. При флагмана Phaeton също има ръст, макар и символичен. Общото производство на марката се повиши с 14% до 4.509 милиона автомобила. В светлината на успеха постигнат през миналата година, целта да се произведат 6.6 милиона автомобила с марката на VW през 2018, очевидно ще бъде изпълнена.
 
Ето производството на VW по модели от 2006 до 2010:
 
 
 
 
Škoda Auto
 
 
Автомобилната фирма от Млада Болеслав през 2010 г. е продала 763 хиляди автомобила (+11.5 %), а е произвела 780 хиляди (+16,7 %).
 
 
 
Audi
 
2010 е рекордна за фирмата от Инголщад – 1.1 милиона произведени автомобили и 1.3 милиона продадени. Печалба от 3.3 милиарда евро.
 
 
Номер едно за фирмата остава модела А4, но висок ръст отбелязват продажбите и на Q5. За ръста допринасят новото поколение на А8 и разширяването на производството с A5 Sportback, A7 Sportback, A1.
 
 
 
Lamborghini
 
 
През миналата година италианската марка не успя да прекъсна негативните тенденции въпреки ръста на продажби на модела Gallardo.
 
 
 
Bentley
 
 
Продажбите при Bentley ке повишиха с 20%, а производството с 33%.
 
 
 
SEAT
 
 
SEAT продължава да се бори за да съществува, отново зависи изцяло от модела Ibiza, но може би спадът вече приключва. Загубите обаче остават почти без промяна – 339 милиона евро през 2009, 311 милиона през 2010.
 
 
 
VW лекотоварни автомобили
 
Отделът за лекотоварни автомобили на VW изработи през 2010 година 130 000 автомобила от моделите Caravelle, Multivan и Transporter.
 
 
Успех е началото на производството на пикапа Amarok, произведен в 45000 броя. Удвоена е продукцията и на южноамериканския модел Saveiro.
 
 
0 от 500
  • #73
    3 rate up comment 6 rate down comment
    do Anonimniq ( преди 14 години )
    Kak za6to, ta VW imat plateni statii vuv vsi4ki vuzmojni avtomobilni izdaniq, pe4atni, elektronni.... Horata ne sa slepi i ve4e se draznqt kato ot vsqkude im se povtarq, 4e VW sa nai-dobr-zdravi-krasivi. Ina4e ste prav, 4e tuk komentirat vsqkakvi. Primer tozi dolu deto sravnqva Seat se Peugeot. Da sravnqva6 ti Seat s mara lider v inovaciite v avomobilostroeneto e sme6no! (PSA #1 po patenti za 2009)
  • #72
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Оф направо ми писна вече от ***, които пишат коментари в Аутомедия!!! Като не ви харесва VAG защо по дялволите влизате в новините за фирмата? Ама злобата, типично по български напира да излезе, нали така ***?! В нормалния свят, на запад хората като не харесват нещо, просто не пишат коментари в статиите за него. Аман от Бай Ганьовска простотия. И когато БГ произведе нещо на нивото на VW, тогава критикувайте!
  • #71
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не мога да си обясня слабите продажби на СЕАТ?! По-красиви са от Шкода и VW, а предлагат същата техника. Като цени са по-евтини от VW. Цените им са горе-долу като тези на Пежо, Ситроен и Рено, обаче са по-здрави от тях.
  • #70
    8 rate up comment 8 rate down comment
    весо ( преди 14 години )
    VW са смешна фирма,трошки.Винаги ще остане посредствена.
  • #69
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ФВ с печалба от 7милиарда. Само Ауди с 3,3 милиарда. Излиза че Ауди носи половината печалба на ФВ. Като се има предвид че ФВ купува Ауди от Мерцедес, Вероятно в момента от Мерцедес си скубят косите защо са продали Ауди.
  • #68
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Абе Ваг може и да са ***, но са поне едно ниво над Пежо! Дори Сеат са по-здрави от Пежо.
  • #67
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Хора понеже тук се споменава СЕАТ, да ви питам: Коя кола ще ми препоръчате - новия Сивик хечбек или Сеат Ибиза SC?До колкото знам при Ибиза изборът от двигатели е много по-голям, но не знам никакви други неща. Вие коя бихте избрали. Става въпрос за покупка нова на лизинг!
  • #66
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Marto ( преди 14 години )
    Interesno e tova s kilometrite, az imam A3 99 godina na 350 000 kilometra i moga da kaja che dvigatelq mnogo v chas. est kolata si pravi problemi, no za stastiq drebni. Dali ste e Audi, Vw, Lexus ili kakvoto i da e - nqma znachenie - vajno e kak e podurjana i gledana kolata. aide sus zdrave i ne se psuvayte tolkova mnogo ;)
  • #65
    9 rate up comment 4 rate down comment
    един анонимен ( преди 14 години )
    Луксус, поздравявам те че караш кола на 800 000 километра. За мен лично една кола е за *** мине ли 7-8 години. А за толкова навъртам по 150-200 хиляди. Карал съм много различни марки, включително и ФВ и съм доволен. От тойота корола бях малко разочарован, но и тя ставаше. Според мен е въпрос на личен вкус, защото вече рядко се среща нещо лошо, но като ти чета коментарите имам чувстовото че караш 20 годишна кошница и същевременно работиш на цял работен ден за Тойота по-точно да ги хвалиш...
  • #64
    6 rate up comment 6 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Защо да не карам Старлета, ако го имах, Старлет е най-здравата кола в класа си! Не се правя на Лексус. Какво съм писал до оня ден?!