IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Успешна 2010 г. за Volkswagen Group

VW Group има зад себе си изключително успешна година.

Успешна 2010 г. за Volkswagen Group
Ръст беше отбелязан буквално при всички ключови показатели – производството се увеличи с 21.5% (7 358 000), продажбите се увеличиха с 15.4% (7 278 000), оборотът с 20.6% (127.875 милиарда евро), а печалбата беше увеличена повече от четири пъти и достигна 7 милиарда евро.
 
Европа продължава да бъде ключов пазар за VW Group и през 2010, като на Стария континент са продадени 3.617 милиона автомобила от марките на групата. Голям ръст обаче има и в продажбите в Азия.
 
Volkswagen
 
Volkswagen постигна големи успехи през миналата година. С около 1 милион продадени броя Passat стана най-успешния модел на целия концерн.
 
 
Големи са продажбите и на Polo, Tiguan и разбира се Golf. При флагмана Phaeton също има ръст, макар и символичен. Общото производство на марката се повиши с 14% до 4.509 милиона автомобила. В светлината на успеха постигнат през миналата година, целта да се произведат 6.6 милиона автомобила с марката на VW през 2018, очевидно ще бъде изпълнена.
 
Ето производството на VW по модели от 2006 до 2010:
 
 
 
 
Škoda Auto
 
 
Автомобилната фирма от Млада Болеслав през 2010 г. е продала 763 хиляди автомобила (+11.5 %), а е произвела 780 хиляди (+16,7 %).
 
 
 
Audi
 
2010 е рекордна за фирмата от Инголщад – 1.1 милиона произведени автомобили и 1.3 милиона продадени. Печалба от 3.3 милиарда евро.
 
 
Номер едно за фирмата остава модела А4, но висок ръст отбелязват продажбите и на Q5. За ръста допринасят новото поколение на А8 и разширяването на производството с A5 Sportback, A7 Sportback, A1.
 
 
 
Lamborghini
 
 
През миналата година италианската марка не успя да прекъсна негативните тенденции въпреки ръста на продажби на модела Gallardo.
 
 
 
Bentley
 
 
Продажбите при Bentley ке повишиха с 20%, а производството с 33%.
 
 
 
SEAT
 
 
SEAT продължава да се бори за да съществува, отново зависи изцяло от модела Ibiza, но може би спадът вече приключва. Загубите обаче остават почти без промяна – 339 милиона евро през 2009, 311 милиона през 2010.
 
 
 
VW лекотоварни автомобили
 
Отделът за лекотоварни автомобили на VW изработи през 2010 година 130 000 автомобила от моделите Caravelle, Multivan и Transporter.
 
 
Успех е началото на производството на пикапа Amarok, произведен в 45000 броя. Удвоена е продукцията и на южноамериканския модел Saveiro.
 
 
0 от 500
  • #83
    9 rate up comment 5 rate down comment
    евреи ли сте? ( преди 14 години )
    Защо толкова мразите немските автомобили, драги коментиращи? Да не сте ***?
  • #82
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Абе все плюете немското, пък по улиците пълно с немски коли. Ако толкова мразите немските коли, оставете ги на хората, които ги купуват. Вас какво ви грее? Или се дразните, че са масови и искате вашите коли да са масови?
  • #81
    9 rate up comment 7 rate down comment
    4el mnogo... ( преди 14 години )
    Koreicite , sa balon....vsi4ko im e krediti i to ogromni, ako iskate nabutvaite se....niamat prodavane, a bade6teto im e bita karta....
  • #80
    9 rate up comment 7 rate down comment
    до предния анонимен ( преди 14 години )
    Топ 10 най-лошите в твоите мечти... я прочети малко качествена литература да видиш кой е всяка година в топ 5...
  • #79
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Все пак VW е сред Топ 10 най-лошите авто производители за 2010 по критерий качество и надеждност.Всичко опити за хвалби са БЛА,БЛА,БЛА,... вятър на зъбите!
  • #78
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ne znam ama az imah 406, ne 4e ne sum hodil po servizi, no posle sled smqnata s s A4 naistina po4nah da hodq. Vsqka godina smqna na pradnica
  • #77
    7 rate up comment 2 rate down comment
    anxious ( преди 14 години )
    наистина Пежо са лидер в иновациите - те въведоха първия климатроник, който след време започва да духа само топло, дори през лятото. :)))
  • #76
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Имам Пежо и затова не ги хваля... гейовете не могат да правят хубави коли.
  • #75
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    А това, че Пежо били лидер в иновациите е меко казано смешно. Имам приятел с Пежо 308, аз имам 307 е няма такива каруци. Не стига, че возят тежко като Голф, ами са по-чупливи от него! Та на моя приятел с новото 308 все му се налага да ходи до сервиза на пежо за уж дребни проблеми - ту климатика се развали и започне да духа само топло, ту се появи тракане в задната врата. Колата е само на година, а вече смени едни накладки.
  • #74
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Да то пък щото "великия" концерн Пежо-Ситроен нямат постоянно реклами в другите сайтове. Не стига, че са *** (доказано сто пъти по-чупливи от VW), ами и ги рекламират. Но българинът е гледа автинкото и затова на френско налита, нищо, че ще си избие цената по ремонтите. И не, аз в момента нямам VW, минах се с Пежо 307!!!